Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Hvordan går det med oss nå da??

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-02-11, 10:43   #1
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Hvordan går det med oss nå da??

Synes det er fryktelig stille her inne hos oss, men det er vel kanskje ikke så rart, både travelt og slitsomt å være gravid

Etter 7 laange karbomåneder og opp 20 kg har jeg iallefall klart å komme meg tilbake på sporet, fått ned 1 kg denne uka, selv om DET ikke er meningen. Har bare ikke lyst å legge på meg så veeeldig mye MER!
Havnet i ketose ganske raskt, jeg klarer liksom ikke å spise mer enn 30 karber på lavkarbo, men skal spise litt Fedonbrød og skyr nå, håper det hjelper på ketosen.

Ingen som vil fortelle om hvordan det går?

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 14:37   #2
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Hvordan går det med oss nå da??

Hei!

Her går det så som så. Frå i morgon av skal eg oppdatera tråden min og ta meg kraftig isaman. Kjenner det ikkje er noko særleg å vera 100% sjukemeld og ha kort veg til kjøleskapet. Men i morgon byrjar eg i 60% jobb att, så då må eg skjerpa meg. Ligg no og vippar på 3kg+ og er snart 16veker... Så fokus framover vert lavkarbo og førebyggande gravidtrening

Eg kjenner eg vert litt deppa over den voksande magen av den grunn at eg har bruka 4 år på å få førre gravidmage vekk... Men no skal eg snu litt på flisa og fokusera på å halda kroppen i form, ikkje legga på meg 35kg slik som sist og styrka kroppen slik at eg slepp å verta deppa over at rumpeballane eser... Haha!

Men eg kjenner det er vanskeleg å halda seg unna yoghurten og frukostblandingane.... Men, eg skal nok klara det

Du har vel kanskje ikkje så lenge att du no? Spanande!

Og ja, eg er einig i at det er litt stille her inne på gravidsida.... Me får halda liv her me då

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 14:54   #3
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Hvordan går det med oss nå da??

Det er snart åtte år siden jeg var gravid for siste gang, og jeg har aldri fått vekk alle kiloene etter siste svangerskapet. Min datter var nesten fem kilo da hun ble født, og magen min knakk liksom "over kanten" helt nederst da jeg gikk gravid. Dette har forfulgt meg i årene etterpå, og jeg er spent på hvordan magen ser ut den dagen jeg er i mål med vektnedgangen. For nå har jeg tenkt å få de kiloene av meg, en gang for alle.

Har ikke tenkt å få flere barn, og savnet var fælt en stund, for det er noe helt spesielt og fantastisk med det å bære frem et barn, og det er vemodig å ikke skulle gjøre det flere ganger. Men nå har jeg forflyttet fokuset til "voksen-gleder", og snart er ungene så store at jeg kan begynne å reise igjen, og oppleve voksenverdenen med alle de gleder og opplevelser det fører med seg

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 19:32   #4
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Hvordan går det med oss nå da??

Ja, dette er siste gang for meg også, skal jo tross alt OPPDRA disse ungene også, så jeg synes det holder med to stykker, vi begynte jo litt sent også
Lykke til begge to, vi får holde hverandre orientert underveis! JEG trenger iallefall litt moralsk støtte underveis ja, er sykemeldt nå, og går snart ut i permisjon. Blir spennende å bli tobarnsmamma!! Er jo HEELT utslitt med bare EN! Men sliter med lavt stoffskifte, så det er vel ikke så rart

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 19:50   #5
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Hvordan går det med oss nå da??

Opprinnelig lagt inn av bigmum, her.

Ja, dette er siste gang for meg også, skal jo tross alt OPPDRA disse ungene også, så jeg synes det holder med to stykker, vi begynte jo litt sent også
Lykke til begge to, vi får holde hverandre orientert underveis! JEG trenger iallefall litt moralsk støtte underveis ja, er sykemeldt nå, og går snart ut i permisjon. Blir spennende å bli tobarnsmamma!! Er jo HEELT utslitt med bare EN! Men sliter med lavt stoffskifte, så det er vel ikke så rart

Lykke til!!

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 11:58   #6
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan går det med oss nå da??

Heisann!

Her går det bra i matveien, til tross for enormt søtsug fortsatt, vært slik siden starten av svangerskapet. Lager meg skumkake med sukrin når det er som verst!
Har lagt på meg 7 kilo og er i uke 33, så bør vel egentlig være fornøyd. Men nå som bekkenløsningen har kommet for fullt, blir det maaange timer på sofaen, dessverre!!

Har noen andre forslag til noe å døyve søtsuget med som både er kalorifattig og karbo-fattig, mottas disse med stor takk!

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 13:35   #7
Pøsh
Seniormedlem
 
Pøsh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Akershus
Alder: 45
Innlegg: 738
Pøsh er ny på veien

Sv: Hvordan går det med oss nå da??

Jeg hadde svangerskapsdiabetes med begge mine. Med siste var jeg til kontroll en gang i uken på sykehuset. Gikk ned en kg i uken, siste uken før hun var ute gikk jeg ned 4 kg. Fikk spørsmål om jeg slanket meg, men jeg la jo bare om sånn jeg fikk beskjed om. Flink var jeg også, for jeg måtte til en indremedisiner og vise blodsukkermålinger og hun var en streng dame. Hadde lite lyst å havne på insulin.
Den gangen spiste jeg jo veldig regelmessig pga målingene og gomlet masse knekkebrød med lav karboinnhold. Fungerte kjempefint

Så bare stå på jenter

__________________
Min journal

Pøsh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 13:37   #8
Pøsh
Seniormedlem
 
Pøsh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Akershus
Alder: 45
Innlegg: 738
Pøsh er ny på veien

Sv: Hvordan går det med oss nå da??

Opprinnelig lagt inn av Fredrikke07, her.

Har noen andre forslag til noe å døyve søtsuget med som både er kalorifattig og karbo-fattig, mottas disse med stor takk!

Vet ikke hvordan det er kalorimessig, men jeg spiste cc med funlight og valnøtter på lørdag. Det var nam!

__________________
Min journal

Pøsh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tipse hverandre om hvordan hindre at man sprekker/ hvordan sprekke mest elegant ada-emilie Lavkarbo generelt 17 07-02-11 08:59
Hvordan får jeg i meg mer fet? og hva som er bra? Moogie Ketolysekuren 4 25-10-10 23:01
Hvordan går det? Schnupsiii Mer enn 30 kg overvekt 55 12-03-09 09:03
Hvordan stå i mot? Summer Lavkarbo generelt 3 08-03-04 11:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no