Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Smoothies / drikke

Iste - enkel metode

Smoothies / drikke Her kan du dele dine opprkrifter på drikker som er gode å drikke på et lavkarbokosthold. Har du funnet den optimale smoothie?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-06-11, 16:58   #26
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Iste - enkel metode

Jeg har helt lagt min elsk på salviete som iste, nammenam og godt for så mye rart Mynte bruker jeg også mye av i både smoothie og nå sist i rabarbrasuppe.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 02:44   #27
Insyga
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 60
Insyga er på en erverdig vei

Sv: Iste - enkel metode

Gleder meg til å prøve! Liker ikke "garve-stoff-smaken" i te, den bitre tørre smaken, men elsker iste. Kan det funke å ta bakepulver i den vanlige teen og tro? Ooooh, spennende!
Og Lillemy, hvordan lager du rabarbrasuppe?

__________________


Insyga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 08:52   #28
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Iste - enkel metode

Opprinnelig lagt inn av Insyga, her.

Og Lillemy, hvordan lager du rabarbrasuppe?

Sjekk denne tråden her, der finner du oppskrift

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 13:02   #29
dollie76
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 19
dollie76 er på en erverdig vei

Sv: Iste - enkel metode

dette funker kanskje med løsvekt-te også? må vel nødvendigvis siles etterpå? Evt. om "grumset" synker til bunns..men tenker det er lurt å sile ut, ellers gir de vel mere og mere smak..men da kan man jo sile dem av når teen smaker "passe"

dollie76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lav-karbo med vekt på naturlige ingredienser Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 13:31   #30
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Iste - enkel metode

Opprinnelig lagt inn av dollie76, her.

dette funker kanskje med løsvekt-te også? må vel nødvendigvis siles etterpå? Evt. om "grumset" synker til bunns..men tenker det er lurt å sile ut, ellers gir de vel mere og mere smak..men da kan man jo sile dem av når teen smaker "passe"

Du kan få kjøpt noen ganske stor poser som minner om kaffefilter til te som skal brukes i tekanner. Ellers er det jo bare å ha løsvekt-te i teklype. Jeg bruker gjerne to-tre sånne til denne oppskriften.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 14:22   #31
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Iste - enkel metode

Denne skal testes når jeg kommer hjem!
Er så lei av vann, så det går en del i pepsi max
Hvis dette blir godt kanskje jeg klarer å kutte max'en

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 14:30   #32
amnesia
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Alder: 30
Innlegg: 84
amnesia er på en erverdig vei

Sv: Iste - enkel metode

denne må jeg prøve! pleier bare å kjøpe nestea white peach jeg

amnesia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 15:55   #33
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Iste - enkel metode

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Denne skal testes når jeg kommer hjem!
Er så lei av vann, så det går en del i pepsi max
Hvis dette blir godt kanskje jeg klarer å kutte max'en

Hjalp meg til å kutte cola zero og da begynte det å løsne på vektnedgangen også

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 16:15   #34
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Iste - enkel metode

Godt at denne kommer til nytte for flere! Jeg pleier å doble oppskriften og fyller på i sånne toliters-plastmugger fra IKEA - fungerer utmerket.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 17:22   #35
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Iste - enkel metode

Har det noe og si at bakepulveret går i først?

Jeg hadde det nemlig i etter at teen hadde trukket, og da kan jeg ikke si annet at den smakte som kald, vanlig te. Bør kanskje følge oppskriften litt bedre. :P

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 19:01   #36
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Iste - enkel metode

Prøvde dette nå... Syns det smakte som kald te...
Kanskje jeg hadde i for lite bakepulver?
Brukte 3 poser grønn te...

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 19:41   #37
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Iste - enkel metode

Opprinnelig lagt inn av Bee, her.

Har det noe og si at bakepulveret går i først?

Jeg hadde det nemlig i etter at teen hadde trukket, og da kan jeg ikke si annet at den smakte som kald, vanlig te. Bør kanskje følge oppskriften litt bedre. :P

Jeg tror det har noe å si, ja - vanlig te som har trukket for lenge smaker jo rimelig forferdelig beskt, bakepulveret må til for å hindre det fra å skje... tror jeg!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 20:04   #38
Chalos
Medlem
 
Chalos sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trodheim
Innlegg: 141
Chalos er på en erverdig vei

Sv: Iste - enkel metode

Prøvde nå, men det ble ikke så bra Skal prøve en gang til med litt mindre bakepulver trur jeg.. Noen som kan si noe om hvor masse bakepulver dere brukte??

__________________



.:Ting Tar Tid - Håper Og Nå Målet:.
Chalos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 20:06   #39
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Iste - enkel metode

Hva slags type stevia bruker du? Jeg har en boks med hvitt pulver og det er helt vanvittig søtt (20 gram høykonsentrert steviaekstrakt med 90% steviosid). Bruker jeg 1/3 teskje på en liter får jeg anis te uten å ha bedt om det... Til en kopp te bruker jeg en halv knivsodd stevia.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 08:49   #40
Insyga
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 60
Insyga er på en erverdig vei

Sv: Iste - enkel metode

Takk for oppskrift lillemy!!
Jeg lagde denne av "isteen" av grønn te med appelsin. Og den smakte blæh!!! Æsjameg, smakte beskt som fy : (
Og en tredjedel av en teskje med hvit stevia (type 40 gram tilsvarer 17.5 kg sukker, uten lakristilsetning) var alt for mye, prøver meg heller frem med den grønne steviaen, den smaker bedre

Men hvilken te anbefales??

__________________


Insyga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 09:02   #41
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Iste - enkel metode

Jeg prøvde meg også med forskjellige grønne teer i løsvekt uten at jeg fant noe som falt i smak, det ble for beskt. Klarte å få til en batch som var OK, da brukte jeg lite te og kort trekketid.

Selv har jeg brukt salviete kjøpt på kreta, det er jo ren urtete. Ellers synes jeg at Twinnings Appel, cinnamon, raisin har vært god. Har tenkt å prøve earl grey også. Har prøvd en del andre og for meg så virker det som om vanlig svart te i teposer er det som fønker best, men det er selvfølgelig smak og behag. Er vel noen poster i tråden her om hva folk har brukt.

Og stevia skal man være forsiktig med, spesielt den veldig rene hvite steviaen. Bedre å ha i for lite enn for mye, går ann å ha i mer senere. Ellers er jo sitron/lime et must i isteen synes jeg

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 09:44   #42
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Iste - enkel metode

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Hva slags type stevia bruker du? Jeg har en boks med hvitt pulver og det er helt vanvittig søtt (20 gram høykonsentrert steviaekstrakt med 90% steviosid). Bruker jeg 1/3 teskje på en liter får jeg anis te uten å ha bedt om det... Til en kopp te bruker jeg en halv knivsodd stevia.

Jeg har veldig små teskjeer, innser jeg nå. Brukte ren hvit stevia, men i skjeer fra Søstrene Grene som er en del mindre enn vanlige bestikk-teskjeer. Anbefaler jo uansett å smake seg frem.

Jeg har gjort dette med grønn te og stor suksess også - både noen yogi-varianter og billig mint-te fra Rema - kan ikke svare på hvorfor det evt ikke fungerer for andre.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 11:50   #43
dollie76
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 19
dollie76 er på en erverdig vei

Sv: Iste - enkel metode

Prøver denne nå, bruker "blue fruit tea" fra lipton og tror jeg skal prøve natreen-dråper som søtning. Ikke så glad i "bismaken" på sukrin, og disse to (pluss fruktose og vanlig hvitt og brunt sukker) er alt jeg har i hus. Er ikke nødvendig for meg at det blir så søtt heller, håper bare ikke det blir beskt...er hovedproblemet mitt med te generelt. Spennende - og håper det "funker for meg" for har UTROLIG mye te i hus som hadde vært digg å finne en "god" måte å få brukt på

dollie76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lav-karbo med vekt på naturlige ingredienser Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 13:05   #44
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Iste - enkel metode

Takk for oppskrift! Skal lage sporenstreks!

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 02:53   #45
Insyga
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 60
Insyga er på en erverdig vei

Sv: Iste - enkel metode

Takk for tipsene!! Skal prøve på nytt en annen gang

__________________


Insyga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 10:09   #46
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Iste - enkel metode

Har prøvd flere ganger nå, men blir fortsatt beskt

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 18:54   #47
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Iste - enkel metode

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Har prøvd flere ganger nå, men blir fortsatt beskt

samme her. har tvunget i meg to glass, men måtte bare helle ut resten.. har kjøpt meg farris med lime istedet da, må jo ha noe "kos"

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 14:14   #48
MarenM
Juniormedlem
 
MarenM sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Bergen.
Alder: 37
Innlegg: 27
MarenM er på en erverdig vei

Sv: Iste - enkel metode

Hurra! Endelig et sunt og godt alternativ til vann uten kunstige søtningsmidler. Denne skal lages ganske snart!

MarenM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberal lavkarbo, stabilt blodsukker og glutenfritt. Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 21:25   #49
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Iste - enkel metode

Denne er kjekk, nå på sommeren!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-07-12, 15:52   #50
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Iste - enkel metode

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Denne er kjekk, nå på sommeren!

Jepp, jeg har til enhver tid tre forskjellige smaker med iste i kjøleskapet Er litt lettere å holde seg unna brusen også på den måten.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar

Emneord
iste, leskedrikk, te, tedrikk


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
ca 10 kg ned - hvilken metode? Paris Lavkarbo generelt 2 17-08-09 23:07
Blå nestea iste Ella-A Ketolysekuren 5 14-04-09 16:52
Iste-saft uten sukker Hillelille Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 09-04-09 21:26
Blåbær-iste VioLETTa Ketolysekuren 5 18-10-07 03:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no