Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

lurer litt...

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-05-05, 21:27   #1
Neemo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 40
Innlegg: 2
Neemo er på en erverdig vei
Smile

lurer litt..

hei på dere!!
jeg har begynt SBD og den funker bra..ser jo faktiske resultater!!!
men jeg lurer på en liten ting,jeg har nemli finni et produkt i butikken som heter vegetarian taco mix, with soya protein. Ingediensene er sojaprotein(58%),druesukker,løk,salt(6,3%) chillipepper,spisskummen,hvitløk,sukker,oregano,mo difisert stivelse(potet), syre,(sitronsyre),aroma,antiklumingsmiddele551),rø garoma og gjærekstrakt.

posen ska blandes ut med 2dl kræsja tomater.
1porsjon (ca110g) inneholder:

420kj/100kcal
10 g protein
12g karbohydrater
1g fett

så det jeg lurer på om den er lov?!..siden det er mindre enn 6% fett( har lest et sted på de sidene her at man kan spise soyaprodukter me mindre enn 6% fett.

den er nemli veldi god, smaker akkurat som tacokjøttdeig nesten

takk for en kjempe bra side!har lært masse av dere her inne!lykke til videre..

klemme på fra nemo

Neemo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 15-05-05, 23:53   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Soyan er grei, men altså dette produktet inneholder rundt 10+ gram Druesukker (GI 100) per 100g vare! Og det vil nok ikke være så ok på noen dietter

Om denne taco-nesten-kjøttdeigen skal brukes som et måltid så trenger du å spise minst 330g, pluss godt med olje og salat, da ender du opp i rundt: 30g protein, og 40g karbohydrat (Høy GI), mao ikke et SB fase 1 / lavkarbomåltid

Ser at mange vegetarferdigprodukter har høy-gi sammensetning, skjønner ikke helt hvorfor det er slik jeg

Hvis du tar en titt under oppskriftene her så har marianne samlet endel lenker til vegetariske måltider - klistret øverst. Her er vegetariske middager.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 12-06-05, 22:22   #3
Neemo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 40
Innlegg: 2
Neemo er på en erverdig vei

hei igjen!!
jeg går på SB og lurer litt...igjen..
jeg har et lite spørsmål når det gjelder desserter, til dessert nå spsier jeg ca 1/3 av cootage cheese boksen, me kanel,søtningstoff, og litt kardemomme..veldi godt!
men lurer på siden det står i boka at man kan spise egg, kan man da lage eggedosis bestående av egg og søtningstoff? det må jo være en gaske så god dessert i såfall hvis det er lov...??

Neemo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 12-06-05, 22:24   #4
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

det burde vel gå greit, det

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no