Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

Lavkarbo sjokolade

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-06-05, 20:50   #1
sven
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Tromsø
Alder: 54
Innlegg: 14
sven er på en erverdig vei
Question

Lavkarbo sjokolade

Hvordan er det med "lavkarbo sjokolade" i forhold til SB-diett. Fant en sjokolade på Narvesen som heter Advantage. Er det greit å spise den dersom man prøver å gå ned i vekt? Hvor ofte kan man i så fall spise slik sjokolade?
Er det en "måltids-erstatter" , eller kan man helt greit spise den i tillegg til et måltid?

Sven

sven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lowcarb generelt Svar med sitat
Gammel 20-06-05, 20:57   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Slike sjokolader/barer er IKKE måltidserstattere

Noen kan spise dem, og allikevel gå ned i vekt, men endel får vektstagnasjon av det. Du må nesten prøve deg frem

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 28-06-05, 15:18   #3
matgal
Medlem
 
matgal sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 39
Innlegg: 216
matgal er virkelig snillmatgal er virkelig snillmatgal er virkelig snillmatgal er virkelig snill
Red face

Jeg vil anbefale deg å bare prøve en halv en første gangen.... For det er atkins sin, sant? Både jeg og en til jeg kjenner reagerer med å få ekstrem diare av en sånn sjokolade....

__________________
Hilsen Matgal
-helt enkelt gal etter mat..
(og alt annet som kan spises...)
matgal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ingen! Og er stolt over det! :-D Svar med sitat
Gammel 30-06-05, 01:20   #4
sven
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Tromsø
Alder: 54
Innlegg: 14
sven er på en erverdig vei

Joda, det er Atkins. Smaker veldig godt, har ikke fått problemer med magen. Har heldigvis ikke gått opp i vekt heller.

Men den er dyr! Rundt 25kr for en bar.

Sven

sven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lowcarb generelt Svar med sitat
Gammel 30-06-05, 11:45   #5
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av sven

Hvordan er det med "lavkarbo sjokolade" i forhold til SB-diett. Fant en sjokolade på Narvesen som heter Advantage. Er det greit å spise den dersom man prøver å gå ned i vekt? Hvor ofte kan man i så fall spise slik sjokolade?
Er det en "måltids-erstatter" , eller kan man helt greit spise den i tillegg til et måltid?

Sven


Da South Beach er en høy protein, høy fiber, lav fett, lav GI - diett, ville jeg heller anbefale å kjøpe Protein-barer enn Atkins-barer. Atkins-barene har ikke veldig høyt protein-innhold, og de inneholder endel fett. I min helsekost har de to ulike som har høyt proteininnhold og lav karboh./fett; Protein Diet Bar og Carb Rite Bar. Ingen av disse inneholder sukker, det må du sjekke, for jeg fant to proteinbarer i en helsekost i går, og begge disse inneholdt glukose . Disse var nok ment for kroppsbyggere el.l. som ikke spiser lavkarbo.

Har du prøvd denne desserten:

100 g cottage cheese
1/3 - 1/2 ts kakao
1/4 ts pulverkaffe
søtstoff (Canderel, Natreen el.l.)
vanlijedråper (får du i bakehylla i butikken)

Moses med stavmikser til det blir en deilig sjokoladekrem.
Nam!

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 30-06-05, 13:56   #6
sven
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Tromsø
Alder: 54
Innlegg: 14
sven er på en erverdig vei

Takk for tipset.
Skal faktisk prøve den desserten ... ser god ut !

Nu er det endelig sommer i Tromsø.

Sven

sven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lowcarb generelt Svar med sitat
Gammel 30-06-05, 14:23   #7
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Desserten står i South Beach - boka som Ricotta Mocha Creme. Den passer for fase 1 siden cottage cheese har lavt fettinnhold. Når cottage cheese'n moses likner den ikke på seg selv i det hele tatt, men blir fløyelsmyk. Bra mot sjokoladesug. Ville bare si fra at den passet for SB fase 1, ikke noe tull jeg bare har funnet på.

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
85% sjokolade dingpot Atkins kosthold 24 06-08-08 23:35
70 % sjokolade eller kunstig søtet sjokolade? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 11 21-06-07 02:11
graviditet og Lavkarbo Lynx Lynx Lavkarbo generelt 16 28-10-05 16:25
7 gode grunner til å spise sjokolade! Summer Livets lyse side 0 17-09-04 12:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no