Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva skjer egentlig? Bare opp

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-05-11, 14:12   #1
Bindi
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 232
Bindi er på en erverdig vei

Hva skjer egentlig? Bare opp

Jeg har spist LCHF siden slutten av februar, gikk da ned cirka 5 kg frem til mars. Like før påske skjedde det ting i livet mitt som gjorde at jeg var mye lei meg. Var fortsatt flink med maten, men litt mer karber.

Fra 7 mai har jeg spist veldig strikt, unntak 17.mai da spiste jeg sushi. Men ikke noe annet.

Har den siste tiden bare gått opp, opp og opp.
Jeg veide for èn uke siden 78 kg, nå er jeg oppe i 79.2 kg.

Dette er det jeg spiser:
Frokost: (2-3) stekt egg & bacon (halv pakke), el. lavkarboknekkebrød med masse smør og gräddost, el. nøttebrød/solsikkebrød med ost og smør.
Lunsj: 1 egg, 2 ss cocosa, kokos, 2-3 ss creme fraiche, 1 dl kremfløte, en håndfull bær, litt frø blendes sammen til en tykk smoothiegrøt el. middagsrester.
Middag: fisk/kjøtt/kylling med brokkoli og fetsaus.

Hvis jeg blir sulten: 1 skyr, sognemorr.
Ellers: jordbær med sukrin og kremfløte (av og til).
Farris (ingen light brus)
Magnesium og multivitaminer.

Trening: 3-4 ganger i uka. Løping, spinning, styrke og yoga.

Bindi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 14:15   #2
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Hva skjer egentlig? Bare opp.

Kan det kanskje vere en idè å kutte ut skyr + bær? Skyr er stopper for meg iallefall, men vi reagerer så forskjellig på matvarene. Ikke gi opp. Lykke til videre

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 14:31   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer egentlig? Bare opp.

Først, du sier at du i den siste tiden bare har gått opp og opp - og viser et eksempel på at du har gått opp 1.2 kilo på en uke. Har du gått opp ukene FØR den uka også, jevnt og trutt, eller er det bare siste uke?

Hvis det er bare siste uke, sjekk vanninntak og menssyklus. Måler du deg i tillegg så du er sikker på at du ikke faktisk bygger muskler med all treningen?

Spiser du stort sett det samme hver dag, anbefaler jeg og variere i mye større grad, kroppen venner seg raskt på det samme inntaket hver dag. Spis gjerne litt mindre porsjoner på treningsfri dager. Husk at bacon er salt som kan binde vann.

Du sier at hvis du er sulten kan du spise skyr, men du skal jo ikke være sulten på dette kostholdet. Jeg tenker at smoothiesen til lunsj i større grad burde vært byttet ut med "fast føde" - fordi av erfaring får du i deg større mengder lett tilgjengelig energi flytende enn ellers - i tillegg kan det gi større sultsug. Dette har jeg erfaring med selv også, men du kan jo prøve deg fram.

Ellers kan du legge inn kostholdet ditt på www.diett.no og se om du kanskje bør redusere porsjonene dine

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 09:26   #4
Bindi
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 232
Bindi er på en erverdig vei

Sv: Hva skjer egentlig? Bare opp

Tusen takk for gode svar!
Smoothien er mer en grøt (spises fra dyptallerken med skje), og fikk anbefalt denne på Dr. Hexeberg klinikken.
Jeg har ikke gått noe ned siden 7 mai, kansje noen gram i begynnelsen. Siden da har vekten økt, men mest de siste dagen.
Det virker ikke som jeg har vann i kroppen..

Jeg er sulten mellom lunsj og middag (spiser som regle middag rundt kl 19.00). Sliter derfor med å finne noe jeg kan spise i mellom tiden. Veldig ofte drar jeg på trening rett etter jobb.
Målte meg i går, ingen forskjell.

Frustrerende!!

Bindi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 09:49   #5
Mamseen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Skien
Innlegg: 68
Mamseen er på en erverdig vei

Sv: Hva skjer egentlig? Bare opp

Hvis du har vært hos Hexeberg ville jeg kanskje hørt litt med de hva de sier?

__________________

Mamseen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Hexeberg Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 09:59   #6
Snowflake
Nytt Medlem
 
Snowflake sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 5
Snowflake er på en erverdig vei

Sv: Hva skjer egentlig? Bare opp

Har du trent hele tiden, eller startet nå i det siste? Jeg begynte med lavkarbo i mars og gikk ned fire kilo veldig kjapt (sikkert mye vann). Så økte jeg treningsmengden. Da gikk jeg opp 1-2 kilo igjen. Der har jeg holdt med i en og en halv måned før jeg har begynt å gå ned igjen nå.

__________________
Normalvektig på lavkarbo- fordi jeg fortjener det
Snowflake er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 10:04   #7
Bindi
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 232
Bindi er på en erverdig vei

Sv: Hva skjer egentlig? Bare opp

Jeg skal tilbake til Hexeberg om noen uker, og skal helt klart ta opp det da.

Nei, jeg har alltid trent mye (så kroppen min er dessverre bortskjemt med det!).

Bindi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 14:10   #8
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva skjer egentlig? Bare opp

Jeg heller nok mer til at det er fordi du har endel å tenke på at du går opp i vekt. Hvis vi er stresset, har vi lett for å legge på oss. Senk skuldrene, fortsett som du gjør, så vil du nok se at vekten også forsvinner.

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 20:05   #9
Bindi
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 232
Bindi er på en erverdig vei

Sv: Hva skjer egentlig? Bare opp

Jeg har enda ikke gått noe ned, og er rimelig fortvilet.
I dag tok jeg til tårene, fullstendig ødelagt. Ser at biknidrømmen min ikke skjer i år heller (som alle de andre årene). Ikke et eneste gram ned.

Skal prøve å kutte på meireprodukter, men skal jeg spise da?
Jeg er på kanten til å gi opp.

Bindi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 20:11   #10
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Hva skjer egentlig? Bare opp

Du er nå forøvrig ikke så overvektig heller da... du har jo BMI på 26.1, og du vil ned til BMI på 22.6??

Lavkarbo (eller er det ketolyse? Husker ikke helt) er for det meste vektregulerende, og det, kombinert med stress over at det ikke "funker", kan godt være grunnen til at du ikke går ned.

Jeg er enig med de som sier at du skal ta det med ro og slappe av. Prøv noen nye oppskrifter og la kroppen ta seg av det inntil den dagen du skal til Hexebergklinikken igjen.

PS. Du har neppe lagt på deg 1.2 kilo med fett i løpet av én uke - mesteparten er nok vann.

__________________


Sist redigert av Julie : 05-06-11 kl 20:16.
Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 09:43   #11
Bindi
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 232
Bindi er på en erverdig vei

Sv: Hva skjer egentlig? Bare opp

Min BMI er 22.6 nå, det er ikke jeg som ønsker med ned til 22. men hos Hexeberg.

Jeg vil ned ca 12 kg, følger LCHF kosthold
Jeg har målt meg, og det er ingen forandring der. I følg Tanita vekt, var muskelmassen min det samme som den var for 3 måneder siden.

Jeg må ærlig innrømme at jeg er veldig sulten mellom lunsj og middag. Jeg trener rett etter jobb, og spiser sjeldent middag før kl 19.00. Jeg skjønner ikke at folk klarer seg med 2-3 måltider iløpet av en dag.

Tusen takk for alle gode tips, dere er gode å ha!

Bindi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er det egentlig som skjer når kroppen krymper, men vekta er den samme? Fofa Ketolysekuren 31 07-03-11 13:27
Hva skjer egentlig i Egypt? Kanutten Generell diskusjon 6 11-02-11 21:01
hva skjer egentlig med kroppen? ninasov Spørsmål og svar 2 31-01-11 22:56
Hva er det som skjer her? Jeg bare raser ned i vekt! lissy86 Spørsmål og svar 14 17-08-09 14:10
Hva er det egentlig som skjer når man plutselig går opp? Lykkelig Ketolysekuren 7 25-09-08 21:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no