Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Nannahs supergode knekkebrød!

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-05-10, 07:34   #226
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Hos meg virker det som knekkebrødene er det eneste som holder magen i gang til tider Går det noen dager uten blir jeg lett forstoppet, så da er det bare å trykke i seg et par knekkebrød så er alt som det skal

Hihi.

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 11:16   #227
Live77
Juniormedlem
 
Live77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Nes i Akershus
Innlegg: 46
Live77 er på en erverdig vei

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

De var jo så gode, så det var vanskelig å stoppe ;-) Men i dag har jeg tatt to til frokost, og det har gått bra. Var nok bare første dagen som jeg ble litt ivrig over at jeg kunne spise noe som var sprøtt :-D

__________________


Live77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 11:41   #228
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av Marihønemor, her.

Har laget disse knekkebrødene i dag. Jeg er sikkert den første her som sier at disse var ikke noe gode . Slet med å få i meg ett!!! Da hadde jeg på masse smør og masse gulost.
Mulig mine ble brente da???? Men ser egentlig ikke slik ut.

Hadde virkelig håpet at jeg skulle like disse. Men da får jeg prøve meg på brød i stede.

Jeg sliter også litt med å få de i meg..... Og så lurer jeg på om de er partystoppere? Har nemlig ikke gått ned noe etter jeg begynte å spise av dem hver dag - jeg fikk 32 stykker ut av oppskriften, og spiser ca to hver dag - med salami el.l på..... Når jeg bare spiste litt i ny og ne gikk vekta strake vegen nedover, nå har den gått opp og ned som en jojo i over en uke, og er på +100g i forhold til samme tid sist uke

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :) Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 14:19   #229
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

For meg er de partystoppere hvis jeg spiser for mye av de, så jeg må virkelig begrense meg har jeg funnet ut. Samboeren min derimot kan spise masse, masse uten å slite med stillestand på vekten.. Urettferdig

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 15:55   #230
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Lager en ny ladning av disse nå, med halvparten av solsikkefrøene erstattet med gresskarkjerner. Gleeeder meg

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 16:01   #231
Sisteinnsats
Medlem
 
Sisteinnsats sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 249
Sisteinnsats er på en erverdig vei

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Jeg leter og leter etter Fiberhusk, jeg.. Ingen av mine dagligvarebutikker har det. Har helsekostbutikker det?
Vil så gjerne lage disse knekkebrødene!

__________________


Sisteinnsats er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 16:32   #232
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av Flippy, her.

Jeg sliter også litt med å få de i meg..... Og så lurer jeg på om de er partystoppere? Har nemlig ikke gått ned noe etter jeg begynte å spise av dem hver dag - jeg fikk 32 stykker ut av oppskriften, og spiser ca to hver dag - med salami el.l på..... Når jeg bare spiste litt i ny og ne gikk vekta strake vegen nedover, nå har den gått opp og ned som en jojo i over en uke, og er på +100g i forhold til samme tid sist uke

Sliter du med å få de i deg? Jeg sliter med å ikke spise for mye av de! de er bare så gode

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 18:09   #233
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av Sisteinnsats, her.

Jeg leter og leter etter Fiberhusk, jeg.. Ingen av mine dagligvarebutikker har det. Har helsekostbutikker det?
Vil så gjerne lage disse knekkebrødene!

Hei! Jeg har funnet fiberhusk på Meny, helt sikkert også sett det på helsekost. På Menyen min står det ved frø/mel-varene, gul pose ca på størrelse med en pose filterkaffe.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 18:17   #234
Marihønemor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Toten
Innlegg: 10
Marihønemor er på en erverdig vei

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av aslaug, her.

Sliter du med å få de i deg? Jeg sliter med å ikke spise for mye av de! de er bare så gode

Uff ja, jeg slet skikkelig!! Fikk i meg nesten 2. Ble kvalm etterpå .

Marihønemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 18:31   #235
Sisteinnsats
Medlem
 
Sisteinnsats sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 249
Sisteinnsats er på en erverdig vei

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Hei! Jeg har funnet fiberhusk på Meny, helt sikkert også sett det på helsekost. På Menyen min står det ved frø/mel-varene, gul pose ca på størrelse med en pose filterkaffe.

Takk, da skal jeg sjekke litt nærmere på Meny.

__________________


Sisteinnsats er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 18:32   #236
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av Marihønemor, her.

Uff ja, jeg slet skikkelig!! Fikk i meg nesten 2. Ble kvalm etterpå .

Da syns jeg ikke du skal spise de.
Det er mange forskjellige lavkarbo-bakervarer man prøver og ikke liker. Smaken er forskjellig. Slik er det bare

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 19:53   #237
Michelin
Seniormedlem
 
Michelin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sunnmøre
Alder: 52
Innlegg: 592
Michelin er en juvelMichelin er en juvelMichelin er en juvel

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Synes og disse er kjempegode, men har en mistanke om at jeg ikke får i meg nok fett når jeg har knekkebrød i matpakka, så nå har jeg kuttet de ut for en periode for å se om det går nedover igjen....

__________________



.....det er i motvind en drage flyr.....
Michelin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 20:05   #238
Marihønemor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Toten
Innlegg: 10
Marihønemor er på en erverdig vei

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Da syns jeg ikke du skal spise de.
Det er mange forskjellige lavkarbo-bakervarer man prøver og ikke liker. Smaken er forskjellig. Slik er det bare

Skal prøve å lage meg protein brød. Håper det faller mere i smak

Marihønemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 22:40   #239
CHJ
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stockholm
Alder: 43
Innlegg: 167
CHJ er på en erverdig vei

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Er på min første uke (dag 3) men tror jeg skal prøve dette når jeg føler et stort behov for en enkel frokost... Hørt mye bra om disse og det er mange hyggelige kommentarer.

__________________



:: Start Runde 2: 5 September 2011 ::
:: Min Journal :: Min Vektkurve ::
CHJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman - GI Null! Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 13:25   #240
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av aslaug, her.

Sliter du med å få de i deg? Jeg sliter med å ikke spise for mye av de! de er bare så gode

Ja, jeg kan egentlig ikke fordra frø...... laget en porsjon som smakte relativt greit, men den hadde jeg litt mye natreen i og ble dårlig i magen, så laget jeg en ny ladning med sukrin i, men den synes jeg smaker for bitter og mye frø Eneste det smaker godt med, er fløtemysost, og det kan jeg jo ikke spise hver dag, så da ligger nå knekkebrødene der......gubben synes de er gode og datter'n også, men likevel spiser de dem ikke

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :) Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 22:06   #241
Shadow
Medlem
 
Shadow sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Sør-Odal
Innlegg: 85
Shadow er på en erverdig vei

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av Michelin, her.

Synes og disse er kjempegode, men har en mistanke om at jeg ikke får i meg nok fett når jeg har knekkebrød i matpakka, så nå har jeg kuttet de ut for en periode for å se om det går nedover igjen....

Jeg smører på godt med smør og har på masser av god ost, så da tror jeg det blir nok fett . Men dette spiser jeg som tillegg og kosemat 1 på formiddagen og 1 om kvelden så da blir det jo uansett ikke så stor del av dagens kost.

__________________

Det går litt trått nå


Shadow er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 10:34   #242
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Nå har jeg ikke spist knekkebrød siden mandag - og det siste døgnet har jeg gått ned 500g etter en uke med stillstand og litt økning Lar de ligge på benken en liten stund til jeg.....

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :) Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 19:56   #243
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Bruker de når jeg severer ost og kjeks (kjeks til de andre, knekkebrød til meg) Har de som litt kos i helgen når jeg vil ha noe ekstra...blir det oftere stopper vektnedgangen hos meg.

Men gode er de! Jeg har ikke søtt i, og jeg pensler med litt eggehvite (har mye av det i kjøleskapet, da vi ofte lager bernaisesaus) og drysser litt flaksalt over...og så lager jeg de i kjeksstørrelse...

mmmmmm....

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 22:24   #244
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Er ute etter hva jeg kan erstatte kli med, til en som ikke tåler mel i det hele tatt.. Kanskje jeg kan prøve å male opp soyaflokker litt??

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 10:29   #245
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Jeg pleier å male sesamfrø, jeg! Klarer ikke kli, så det er min løsning!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 23:06   #246
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg pleier å male sesamfrø, jeg! Klarer ikke kli, så det er min løsning!

Takk! Da prøver jeg det. Vet du hvor mye du bruker av malte sesamfrø da?

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 15:23   #247
sjarmisa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Nes kommune
Innlegg: 21
sjarmisa er på en erverdig vei

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Da har jeg to brett i ovnen også endelig fikk jeg tak i fiberhusk i går måtte på helsekost.
Gleder meg til å se hvordan det går når jeg begynner å spise de tror nemlig alt mel må bort men legen min sier at kli er fiber og ikke mel...vi får se ...

sjarmisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som ikke dreper meg gjør meg bare sterkere :-.) Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 17:22   #248
CHJ
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stockholm
Alder: 43
Innlegg: 167
CHJ er på en erverdig vei

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Nå står mine i ovnen, bare 60 minutter igjen til de er ferdige :P

__________________



:: Start Runde 2: 5 September 2011 ::
:: Min Journal :: Min Vektkurve ::
CHJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman - GI Null! Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 22:43   #249
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg pleier å male sesamfrø, jeg! Klarer ikke kli, så det er min løsning!

Opprinnelig lagt inn av Max, her.

Takk! Da prøver jeg det. Vet du hvor mye du bruker av malte sesamfrø da?

Litt mindre enn det skulle være kli! Er ikke så nøye med å få alt på grammet, jeg da, men veier sånn ca!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 23:02   #250
slektskap
Medlem
 
slektskap sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Alder: 48
Innlegg: 153
slektskap er på en erverdig vei

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Nå har jeg omsider klart å justere steketid, temperatur og søtning til å få de perfekte! Litt kortere steking, justerer ned tempen litt halvveis, og slår av varmluften og over på vanlig, og lar døra være på gløtt siste ti min, tar de av bakepapiret og lar de hvile en stund mens ovnen er slått av og kjølner.
Bruker stevia i som søtning, gjør stor forskjell synes jeg i forhold til uten søtning. Tipper boksen jeg tar med på jobb blir raskt tom denne gangen (og ikke fordi jeg storspiser...)!

__________________


slektskap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-aktig Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Supergode muffins Cornelia Kake/dessert og snacks 35 14-01-13 18:51
Supergode lavkarbo knekkebrød Gunhild Bakst 31 22-09-11 10:41
Knekkebrød? Ramboline Ketolysekuren 12 13-09-10 12:45
Knekkebrød AltforStor Ketolysekuren 2 21-08-07 19:35
Enids supergode biffsalat Enid Middag 0 23-05-07 17:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no