Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Break-day" på ketolyse, yes or no ?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-04-11, 05:31   #1
mats_
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 44
mats_ har litt lumsk oppførsel i fortiden

"Break-day" på ketolyse, yes or no ?

Jeg lurer på om jeg må starte hele ketose-induksjonen på nytt, med de påfølgende ukene med hodepine og formsvikt og stagnasjon i nedgangen, eller om kroppen bare må få tømt seg med de oppbygde karbolagrene, å så er man good to go igjen ?
Jeg har så sykt lyst på ALT av karbs... er helt for jævlig.. snart 6 uker uten å nå vrenger magen seg bare jeg lukter nybakt brød..
Og ved hard trening tømmer man jo glykogen-lagrene, så vil det hjelpe til med å komme meg "tilbake" i ketose raskere etter en "sprekk" ?

Noen erfaringer ? Føler ikke for 2-3 uker med stagnasjon og dårlig humør/form for EN dag med karbing.. men føler samtidig at om jeg ikke karber så blir jeg å sprekke neste gang jeg kjenner lukta av pizza eller nybakte brød :/

__________________



mats_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ket Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 08:15   #2
Thom_75
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Osloområdet
Alder: 48
Innlegg: 11
Thom_75 er på en erverdig vei

Sv: "Break-day" på ketolyse, yes or no ?

Dette kan jeg egentlig for lite om til å svare på, men gjør det likevel. Har selv hatt et par utskeielser med poteter, is og kake og annet fanteri, men har kommet fort tilbake i ketose uten de plagene jeg hadde da jeg begynte med ketolyse. Min teori er at hvis jeg tar en real treningsøkt dagen etter for høyt karboinntak vil jeg tømme glykogenlagrene og dermed være back on track ganske fort.

__________________




Thom_75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 14:20   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Break-day" på ketolyse, yes or no ?

Opprinnelig lagt inn av mats_, her.

Jeg lurer på om jeg må starte hele ketose-induksjonen på nytt, med de påfølgende ukene med hodepine og formsvikt og stagnasjon i nedgangen, eller om kroppen bare må få tømt seg med de oppbygde karbolagrene, å så er man good to go igjen ?
Jeg har så sykt lyst på ALT av karbs... er helt for jævlig.. snart 6 uker uten å nå vrenger magen seg bare jeg lukter nybakt brød..
Og ved hard trening tømmer man jo glykogen-lagrene, så vil det hjelpe til med å komme meg "tilbake" i ketose raskere etter en "sprekk" ?

Noen erfaringer ? Føler ikke for 2-3 uker med stagnasjon og dårlig humør/form for EN dag med karbing.. men føler samtidig at om jeg ikke karber så blir jeg å sprekke neste gang jeg kjenner lukta av pizza eller nybakte brød :/

Spiser du for lite fett mon tro? Ofte får man cravings om kroppen ikke får nok næring gjennom maten
Lag deg pizza-a-la-lavkarbo og se om det hjelper. Eller bak lavkarbobrød.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 14:14
Veldig "nuppete" og tørr hud og løse "flak" i øregangen! donjuanwannabe Atkins kosthold 17 21-09-09 19:26
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59
Bøkene "Atkins for livet" og "Slank med ketolysekuren" selges! Agurk Lavkarbobøker 2 07-01-08 14:21
hva er minst "skadelig/usunt" av salt snop/"potetgul"? cilemora Lavkarbo generelt 7 01-01-08 01:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no