Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Har jeg gjort rett???

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-09-07, 13:53   #1
*Mette*
Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 99
*Mette* er på en erverdig vei

Har jeg gjort rett???

Jeg syntes det er forferdelig vanskelig ved å legge om kostholdet... Eller det ble litt feil... Det er ikke vanskelig å legge det om å begynne å spise annerledes, men det er vanskelig å forstå boka til Dr. Atkins...

ACE: Hva er det? Jeg forstår egentlig hva det er (tror jeg), men hvordan finner man ut sin egen ACE?

Jeg skaffet meg boka fra biblioteket tidligere i uka, og i dag begynte jeg...

Frokost: 1 skål med kokt havregryn (kokt i vann og litt H-melk) og så hadde jeg litt smør (ikke margarin) oppi og litt H-melk... Vet ikke hvor mye en porsjon er, men en skål gjorde meg mett da

Lunch: Omelett med litt Apetina fetaost i og litt salt, pepper og løkkrydder. Hadde en bitteliten salat ved siden av hvor jeg hadde tomat, salat, agurk, mais og litt fetaost på toppen... Hadde jeg laget krutonger på forhånd så hadde jeg hatt det også oppi

Til middag i dag skal vi ha risengrøt (pleier egentlig å ha det hver lørdag, men siden vi hadde noe annet i går så blir det det i dag)

Kveldsmat: Tenkte å ha det samme som jeg hadde til lunch...

Kommer nok til å spise et eple og kanskje litt gullerot viss jeg merker litt sultfølelse... og så 8 glass vann i løpet av dagen viss jeg får til det...



Har jeg gjort rett så langt?

EGentlig så er jeg litt usikker på om jeg skal følge Atkins eller Ketolyse

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wVVl4aF/]


Start: 17.09.2007
Dagbok: Min kamp mot kiloene...
*Mette* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 14:08   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg gjort rett???

Grøt på induksjon? Havregryn? Mais? Eple? Gulrot? Nei, nei, nei, nei og nei - for å si det enkelt.

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 14:10   #3
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg gjort rett???

jeg har ikke god greie på atkins... men sier han at det er greit med de matvarene du har ramset opp? for mais er jo rene karbo bomben....

hvilken av bøkene lånte du?

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 14:11   #4
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg gjort rett???

Gratulerer med godt valg av kosthold
Du har lest boka?

Her er to tråder som er til god hjelp i starten

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=270

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 14:12   #5
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg gjort rett???

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Grøt på induksjon? Havregryn? Mais? Eple? Gulrot? Nei, nei, nei, nei og nei - for å si det enkelt.

jepp

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 14:20   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg gjort rett???

Om du har lånt Atkins boka på norsk er den dessverre utdatert og fullav feil.basert på Atkins 1992-99 som ble oppdatert og rettet i 2002. Det finnes dessverre inge oversettelse til norsk av siste utgve. Om du ikke kan lese den på engelsk (2002-2003 utgaven) går du glipp av masse viktig info.

MEN, - her på forumet har vi oversatt det som er viktigst. LES DETTE :

ACE er Acceptable Carb Level. Altså hvilket nivå av karber du må ligge på for å vedlikeholde vekten. Ikke bry deg med dette enda. det lærer du etterhvert. Les først det om induksjon. Og hold deg til det. Om du ser på tillatte matvare lista ser du at du er helt feil avgårde med havregryn, mais, krutonger, risengrøt, eple og gulerot. Du kan ikke spise noe av dette hverken på Atkins eller Ketolyse.

Om du syns Atkins blir vanskelig er det kanskje lettere for deg med Ketolyse. Boka "Slank med Ketolysekuren" kan du låne på biblioteket, men jeg ville ha bestilt boka på www.ketolyse.no om du har økonomisk mulighet til det. Du trenger boka som støtte hele tiden uansett hvilken filosofi du velger.




__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 14:21   #7
*Mette*
Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 99
*Mette* er på en erverdig vei

Sv: Har jeg gjort rett???

Hææææ har jeg gjort såååå feil?

Ja, grøt på induksjon... Det var havregrøt...
Skal man ikke ha mais heller... Jeg har lest boka, men ikke hele da... SÅnn som historiene om de forskjellige som har gått på Atkins dietten har jeg ikke gidda å lest...

Hmmm dette blir for vanskelig for meg... Jeg fatter ingenting jeg!!!

Har lest litt om ketolyse nå, kanskje det er noe for meg... Jeg har jo tross alt 15kg som skal av og som jeg forstår så er Atkins en mer livsstil som man kan hoppe på etter ketolysekuren!??

Takk for svar sålangt iallfall...

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wVVl4aF/]


Start: 17.09.2007
Dagbok: Min kamp mot kiloene...
*Mette* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 14:44   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg gjort rett???

Opprinnelig lagt inn av *Mette*, her.

Hææææ har jeg gjort såååå feil?

Ja, grøt på induksjon... Det var havregrøt...
Skal man ikke ha mais heller... Jeg har lest boka, men ikke hele da... SÅnn som historiene om de forskjellige som har gått på Atkins dietten har jeg ikke gidda å lest...

Hmmm dette blir for vanskelig for meg... Jeg fatter ingenting jeg!!!

Har lest litt om ketolyse nå, kanskje det er noe for meg... Jeg har jo tross alt 15kg som skal av og som jeg forstår så er Atkins en mer livsstil som man kan hoppe på etter ketolysekuren!??

Takk for svar sålangt iallfall...

Det er ikke vanskelig i det hele tatt. Men du må lese reglene.

Det står ikke noe i reglene at du kan spise
havregryn, mais, krutonger, risengrøt, eple og gulerot - gjør det vel ?

Om du leser de linkene jeg la ut er det veldig klart og tydelig. Står det ikke på lista skal du ikke spise det. Stort enklere kan det vel ikke bli ?

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no