Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Det beste middelet mot overvekt er å unngå å legge på seg." Dansukker.no

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-05-11, 22:49   #1
kleggen
Juniormedlem
 
kleggen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Buskerud
Innlegg: 22
kleggen er på en erverdig vei

"Det beste middelet mot overvekt er å unngå å legge på seg." Dansukker.no

Leser om sukker til en oppgave på skolen, kommer over informasjon om sukker på dansukker.no

Ta en titt her: http://www.dansukker.com/no/Om_sukke.../Overvikt.aspx

"Det beste middelet mot overvekt er å unngå å legge på seg." (DAGENS!)

Eller her:
http://www.dansukker.com/no/Om_sukke...se/Energi.aspx

"For de fleste nordmenn betyr dette at vi må spise mer karbohydrater, f.eks. grovt brød, pasta, frukt og grønnsaker. Et høyt inntak av karbohydrater reduserer risikoen for overvekt. Nordmenn spiser generelt for mye fett og for lite karbohydrater – faktisk kommer hele 38 % av energien fra fett. Dette er én av grunnene til det økende antallet overvektige nordmenn."


Det eer bare så irriterende å lese om folk med fettfobi som synes det er lurt å stappe på med sukker istedet, når man selv har sett lyset.

Altså - karbohydratene blir jo til sukker i blodet, og gir blodsukkersvingninger. Overskuddet blir til fett. Hvorfor ikke bare spise fett, og bli mett?? Da slipper man jo blodsukkersvingningene. Jeg skjønner bare ikke at ikke flere skjønner dette..

En liten utblåsning fra meg en mandagskveld

kleggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Leter etter det rette for meg! Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 22:54   #2
kleggen
Juniormedlem
 
kleggen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Buskerud
Innlegg: 22
kleggen er på en erverdig vei

Sv: "Det beste middelet mot overvekt er å unngå å legge på seg." Dansukker.no

"Én ting er forebygging av type 2-diabetes. En annen ting er hvordan pasienter med type 1-diabetes bør spise for å regulere sin diabetes best mulig. Man har i mange år anbefalt diabetikere å unngå sukker fullstendig. Nye undersøkelser viser imidlertid at diabetikere godt kan spise 25–30 g sukker om dagen uten at det går ut over blodglukosen. Man skal bare sørge for å fordele sukkeret over hele dagen, slik at hvert måltid ikke inneholder mer enn 5 g sukker.

5 g sukker tilsvarer 1 ts. Du kan altså godt drysse 1 ts sukker på havregrynene eller smøre 1 ts honning på brødskiven. Du kan også gjerne spise et stykke kake eller sjokolade i ny og ne, på samme måte som du kan bruke sukker sammen med kunstige søtningsmidler – det man kaller kombisøtning – når du baker."


Strø 1 ts sukker over havregrynene? Nå har ikke jeg diabetes heldigvis, men jeg håper ingen som har det følger disse rådene.

kleggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Leter etter det rette for meg! Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 22:56   #3
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: "Det beste middelet mot overvekt er å unngå å legge på seg." Dansukker.no

De er så idiotiske disse rådene at jeg virkelig håper at mennesker skjønner at de ikke burde følges... Jeg så dette for første gang for lenge siden og for meg virker det jo som om de burde bli saksøkt el noe sånt noe for misledende tekst på deres hjemmesider...

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Aargh! Hvordan unngå "klisteregg"? Ju9ta Spørsmål om matvarer og oppskrifter 20 07-04-11 21:28
Hvordan legge inn link til "min journal" i signaturen? Sugarmom Spørsmål og svar 8 25-11-10 21:54
Saksøke "senter for sykelig overvekt" Biggie Small Nyheter / media 52 18-08-10 06:42
Unngå "raske" karbohydrater Lil@ Spørsmål og svar 2 18-04-08 14:27
Hvordan skal man unngå å gå opp i vekt etterman har gått på "heksepulver" Tidligere bruker Lavkarbo generelt 5 30-11-04 09:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no