Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Du er hva du spiser", TV3 torsdag, kl. 21.30

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-10-05, 19:52   #51
des65
Seniormedlem
 
des65 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Langt nord
Alder: 58
Innlegg: 601
des65 er virkelig snilldes65 er virkelig snilldes65 er virkelig snilldes65 er virkelig snill

Sv: "Du er hva du spiser", TV3 torsdag, kl. 21.30

Reagerte på at de kastet en vanlig kjøttdeig, og så skulle de kjøpe karbonadedeig. Det er jo greit, men vanlig kjøttdeig er jo ikke akkurat skadelig, de kunne vel ha spist den og så kjøpt den andre neste gang. Litt rare ting de gjør.

__________________
Hilsen des65

1.delmål (under 100) nådd: 20.10.05
2.delmål (under 90) nådd: 23.01.06

3.delmål (under 80) nådd: Skal nåes før 1.juni 2006!!
des65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg tror jeg... Svar med sitat
Gammel 29-10-05, 20:18   #52
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: "Du er hva du spiser", TV3 torsdag, kl. 21.30

og nakkekoteletter var for fett, er det ikke bare til å skjære vekk fette da?

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-10-05, 20:42   #53
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: "Du er hva du spiser", TV3 torsdag, kl. 21.30

Opprinnelig lagt inn av des65

Reagerte på at de kastet en vanlig kjøttdeig, og så skulle de kjøpe karbonadedeig. Det er jo greit, men vanlig kjøttdeig er jo ikke akkurat skadelig, de kunne vel ha spist den og så kjøpt den andre neste gang. Litt rare ting de gjør.

For mye mettet fett i den vet du, og mettet fett er jo kjempeskadelig for helsa, vi får jo både hjerteinfarkt, høyt kolesterol, kreft, blodpropp og gudene vet hva av det.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-11-05, 19:11   #54
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: "Du er hva du spiser", TV3 torsdag, kl. 21.30

Har ikke sett programmet, men er det lavkalori/lavfett de kjører på?

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-11-05, 22:31   #55
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: "Du er hva du spiser", TV3 torsdag, kl. 21.30

Opprinnelig lagt inn av Karin

Har ikke sett programmet, men er det lavkalori/lavfett de kjører på?

Nja, jeg vil si de er mer inne på Lindberg, virker det som.
De spiser jo poteter, men det går mest i bønner, linser og slikt, og hun anbefaler endel fett i form av nøtter og oljer.
Men mettet fett er HELT fy-fy.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 09-11-05, 20:21   #56
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: "Du er hva du spiser", TV3 torsdag, kl. 21.30

Jeg gleder meg til å se episoden i morgen. Jeg såg reklamen der han "karbojunkien" sto i kjøleskapet og utbrøt; "Hva skal jeg spise a?" Og hun Sissel såg helt oppgitt ut. Gleder meg til å høre hva hun har å si.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-11-05, 17:08   #57
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: "Du er hva du spiser", TV3 torsdag, kl. 21.30

Påan igjen ikveld. Synes det er et bra program jeg, selv om hun har mest fokus på hva man IKKE skal spise, mere enn hva man BØR spise.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 11-11-05, 10:48   #58
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: "Du er hva du spiser", TV3 torsdag, kl. 21.30



Jeg fikk helt bakoversveis da hun mente CORNFLAKES var bedre å spise enn egg, pølser og bacon til frokost. Hallo - mannen hadde diabetes 2 i tillegg. Hvordan kan egentlig folk bli ernæringsfysiologer med så lite kunnskaper??

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 11-11-05, 11:10   #59
Benzo
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 649
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Sv: "Du er hva du spiser", TV3 torsdag, kl. 21.30

Opprinnelig lagt inn av Iset



Jeg fikk helt bakoversveis da hun mente CORNFLAKES var bedre å spise enn egg, pølser og bacon til frokost. Hallo - mannen hadde diabetes 2 i tillegg. Hvordan kan egentlig folk bli ernæringsfysiologer med så lite kunnskaper??

Cornflakes er vel ikke tilsatt så mye sukker selv om det er mye karbo i dem. Er ikke alle som deler vår oppfatning av et sunt kosthold vettu

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.... Svar med sitat
Gammel 11-11-05, 11:40   #60
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: "Du er hva du spiser", TV3 torsdag, kl. 21.30

Opprinnelig lagt inn av Benzo

Cornflakes er vel ikke tilsatt så mye sukker selv om det er mye karbo i dem. Er ikke alle som deler vår oppfatning av et sunt kosthold vettu

Jeg tenkte mer på GI'en, den er jo de fleste ernæringsfysiologene (også fettfobikerne) på vakt overfor, men ikke alle da, og tydeligvis ikke denne dama. Cornflakes har jo en skyhøy GI kan kan, ifølge Lindberg, sidestilles med feks en Japp.
Syns det er helt tragisk at man kan gi råd til en DIABETIKER uten å være klar over at det rådet man gir faktisk bidrar til videre sykdom.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 11-11-05, 11:42   #61
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: "Du er hva du spiser", TV3 torsdag, kl. 21.30

Opprinnelig lagt inn av Iset

Jeg tenkte mer på GI'en, den er jo de fleste ernæringsfysiologene (også fettfobikerne) på vakt overfor, men ikke alle da, og tydeligvis ikke denne dama. Cornflakes har jo en skyhøy GI kan kan, ifølge Lindberg, sidestilles med feks en Japp.
Syns det er helt tragisk at man kan gi råd til en DIABETIKER uten å være klar over at det rådet man gir faktisk bidrar til videre sykdom.

ja også blir det ikke ekstra ille om man spiser det til frokost og med skummet melk som hun vil ?

men hun anbefaler jo bønner og sånt istedet for ris da

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 11-11-05, 17:06   #62
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: "Du er hva du spiser", TV3 torsdag, kl. 21.30

Og hun ville at han skulle ha et stabilt blodsukker.. siden det har veldig mye å si for han.. hun sier noen ting som er smart, men synest de gjør mye rart og!

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-11-05, 13:30   #63
des65
Seniormedlem
 
des65 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Langt nord
Alder: 58
Innlegg: 601
des65 er virkelig snilldes65 er virkelig snilldes65 er virkelig snilldes65 er virkelig snill

Sv: "Du er hva du spiser", TV3 torsdag, kl. 21.30

Så kjekt at du stakk innom her! Kunne nok tenke meg at programmen var klipt og satt sammen slik pga underholdningsverdien, men litt synd allikevel at det ikke kommer frem litt mere håndfaste saker. Mye av det du får frem er bra, men endel sånn som cornflakesen reagerte nok mange på, også jeg som har diabetes 2
Vi kan iallefall si det slik... selv om ikke jeg har det forferdelig store faglige utbyttet av programmen (har lært enormt mye her inne), så "tvang" jeg gubben til å se på den siste episoden, og han har noen trekk fra han som var med da Liker brus men mest Pepsi max, og har litt dårlige måltidsvaner på dagen når han er på jobb. Vi kan si det sånn at det gikk litt inn, han forsøker nå å drikke vann helt av seg selv. Fikk sjokk da jeg så han ta plass foran tven med vannflaska i hånden! Spiser mandler sammen med yoplaiten gjør han også, det gjør jo jeg også da Trengte noe til å åpne øynene hannes også, for det klarte ikke helt jeg, men du klarte da det som gjennsto etter alle mine masinger Takk for det!

__________________
Hilsen des65

1.delmål (under 100) nådd: 20.10.05
2.delmål (under 90) nådd: 23.01.06

3.delmål (under 80) nådd: Skal nåes før 1.juni 2006!!
des65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg tror jeg... Svar med sitat
Gammel 15-11-05, 16:05   #64
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: "Du er hva du spiser", TV3 torsdag, kl. 21.30

Er det virkelig deg? Ser at du følger Eat..

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-11-05, 23:05   #65
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: "Du er hva du spiser", TV3 torsdag, kl. 21.30

så gøy med en som har vært med på å lage det programmet her inne... da får vi jo svar på våre spørsmål om programmet da

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 25-11-05, 00:52   #66
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: "Du er hva du spiser", TV3 torsdag, kl. 21.30

Programmet i dag.....
Skjønte ikke helt det der med å kaste meierismøret og osten .... for så å la dama smøre formen til nøttekaka med Flytende Melange !!

Slik jeg forstår det fra de Lindberg kurslederne jeg har snakket med så anbefaler de Meierismør og ost.

Var dette bare spesialtilpasset denne damen eller gjelder der liksom for alle ??

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-11-05, 00:59   #67
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: "Du er hva du spiser", TV3 torsdag, kl. 21.30

Opprinnelig lagt inn av Nille

Programmet i dag.....
Skjønte ikke helt det der med å kaste meierismøret og osten .... for så å la dama smøre formen til nøttekaka med Flytende Melange !!

Slik jeg forstår det fra de Lindberg kurslederne jeg har snakket med så anbefaler de Meierismør og ost.

Var dette bare spesialtilpasset denne damen eller gjelder der liksom for alle ??

Ifølge Bondhus, som jo følger ernæringsrådets anbefalinger, så er jo meierismør og fet ost og slikt fullt av skadelig mettet fett, så da er det jo ikke rart det ble kastet. Melange er "plantemargarin" og det er jo kjempesunt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-11-05, 01:41   #68
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: "Du er hva du spiser", TV3 torsdag, kl. 21.30

Opprinnelig lagt inn av Iset

Ifølge Bondhus, som jo følger ernæringsrådets anbefalinger, så er jo meierismør og fet ost og slikt fullt av skadelig mettet fett, så da er det jo ikke rart det ble kastet. Melange er "plantemargarin" og det er jo kjempesunt.

Jamen hun skrev jo at hun jobbet for Lindberg jo....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-11-05, 01:48   #69
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: "Du er hva du spiser", TV3 torsdag, kl. 21.30

Opprinnelig lagt inn av Nille

Jamen hun skrev jo at hun jobbet for Lindberg jo....

Gjorde hun det? Åjaa det stemmer jo...
Men i begynnelsen anbefalte jo ikke Lindberg verken smør eller ost, mener jeg å huske. Han sverger iallefall til magerost, og meierismør skal bare brukes unntaksvis. I den første boken sin anbefaler han aldri smør til steking, men helst rapsolje. Men han har jo skiftet litt mening nå de siste årene, for han, i motsetning til ernæringsrådet, holder seg jo litt oppdatert.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-11-05, 12:57   #70
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: "Du er hva du spiser", TV3 torsdag, kl. 21.30

jeg glemte og se på i går .... noen som føler for og gi meg et lite referat

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 25-11-05, 12:58   #71
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: "Du er hva du spiser", TV3 torsdag, kl. 21.30

jeg også glemte

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-11-05, 13:21   #72
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: "Du er hva du spiser", TV3 torsdag, kl. 21.30

Jeg så det -
handla om en ex-motoskyyelberte som var oppi i 135 kilo og som spiste lyst brød med meierismør - skåret med OSTEHØVEL - hvitost, skinke og en haug majones på, gav ungene kun helmelk og cheerios til frokost . Selv spiste hun adri frokost,(hun spiste sjokolade på vei til jobb i stedet for frokost). Sissel dekket opp det vanlige skremselsbordet - nugatti, sjokolade, kaker og pizza og pølser osv. Dama gråt. Sissel klemte. Sammen skulle de fikse dette.

To barn - tvillingjenter - sa de ikke likte annet enn helmelk men drakk villig unna da de fikk lettmlk. Sissel anbefalte pesto på skiven i stedet ofr ostehøvelsmøret - dette likte dame (og mannen). Mannen var forøvring såvide innom, programmet handlet "kun" om kona. han var heller ikke med på trim.

Dama klagde på magefett (hun hadde en fettprosent på 45) og dårlig balanse - den store drømmen var å komme inn igjen i kjøredressen som hang lengst inne i skapet. Sissel viste henne balanse og oppstrammingsøvelser på ball, og fikk henne til å sykle noen kilometer til toget i stedet for å kjøre.

Dama prøvde virkelig, virket det som, og gikk ned 12 kg på 8 uker, fikk redusert sine dårlige boldprøveverdier, gikk ned plenty cm rundt livet, fikk nesten igjen kjørejakka, og skulle fortsette med det nye livet på egenhånd når programmet var over.

Alle glade : )

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-11-05, 15:14   #73
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: "Du er hva du spiser", TV3 torsdag, kl. 21.30

fantastico

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 25-11-05, 18:15   #74
des65
Seniormedlem
 
des65 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Langt nord
Alder: 58
Innlegg: 601
des65 er virkelig snilldes65 er virkelig snilldes65 er virkelig snilldes65 er virkelig snill

Sv: "Du er hva du spiser", TV3 torsdag, kl. 21.30

Satt med den samme følelsen som deg, Nille. Hun kastet meierismør og ost, likevel sier hun at hun har jobbet med Lindberg. Nei jeg blir like forvirret som klok av programmene.

__________________
Hilsen des65

1.delmål (under 100) nådd: 20.10.05
2.delmål (under 90) nådd: 23.01.06

3.delmål (under 80) nådd: Skal nåes før 1.juni 2006!!
des65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg tror jeg... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
"du er hva du tenker" av Liv S. Helgesen Marianne Andre bøker 3 25-06-05 19:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no