Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Disse Skyr-yoghurtene

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-05-12, 13:13   #1
SineK
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 42
SineK er på en erverdig vei

Disse Skyr-yoghurtene

De er både friske og gode...

Men syns dere de er "lov" på lavkarbo?

Noen av dere som spiser de?

SineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 13:19   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Disse Skyr yoghurtene

Jeg spiser normaltvis moderat lavkarbo (50-70 kh om dagen), men synes de tar for mye av karbohydratkvota til og med da..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 13:47   #3
Disen
Medlem
 
Disen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Østlandet
Innlegg: 222
Disen er på en erverdig vei

Sv: Disse Skyr yoghurtene

Jeg bruker av og til skyr naturel sammen med bær til lunsj eller kvelds. Men bare av og til. Synes de med smak har for høyt karbo innhold.

__________________


Midtsommermål - 7 kilo
Disen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/atkins innspirert. Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 14:07   #4
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 47
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Disse Skyr yoghurtene

Jeg spiser de hver dag... (de vanlige med smak, ikke de med frukt eller müsli). Fast kveldsmat for meg er en Skyr, ca 100g mager kesam, en god dæsj kremfløte og noen bær. Fantastisk godt Men nå lever jeg ikke ketogent, jeg ligger vel på ca 70-90 g karbohydrater til dagen. Pluss at jeg trener en del

__________________
timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 14:24   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Disse Skyr yoghurtene

Opprinnelig lagt inn av SineK, her.

De er både friske og gode...

Men syns dere de er "lov" på lavkarbo?

Noen av dere som spiser de?

Om du klarer å nærme deg ditt lavkarbomål (enten det er vektreduksjon eller noe annet) med disse så trenger du vel ikke å ta dem ut av kostholdet. Om de derimot bremser deg så må du nesten vurdere om du skal ofre dem...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 14:25   #6
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Disse Skyr yoghurtene

Jeg elsker Skyr.

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 14:36   #7
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Disse Skyr yoghurtene

Jeg spiser en skyr naturell en sjelden gang (de er jo så dyre!), men de med smak ligger jeg unna, de som ikke er søtet med sukker er jo søtet med aspartam og ascesulfanK, ting jeg ligger langt unna. Jeg synes den er litt i tjukkeste laget, den naturelle altså, og foretrekker vanlig yoghurt.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 14:47   #8
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Disse Skyr yoghurtene

Når jeg begynte på lavkarbo så spiste jeg masse skyr. Syns de er fantastisk god. Men nå er det en stund siden. Rett og slett for melk stopper. Og jeg har ikke så veldig mye å gå ned nå.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 15:52   #9
bligravid?
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Nord for Sinsenkrysset
Innlegg: 151
bligravid? er ny på veien

Sv: Disse Skyr yoghurtene

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg spiser en skyr naturell en sjelden gang (de er jo så dyre!), men de med smak ligger jeg unna, de som ikke er søtet med sukker er jo søtet med aspartam og ascesulfanK, ting jeg ligger langt unna. Jeg synes den er litt i tjukkeste laget, den naturelle altså, og foretrekker vanlig yoghurt.

Tips - fordi den er så tykk, så blir konsistensen sammen med f.ex frossen blåbær veldig lik is etter en tur i blender.

Kosten min er ketolyse, så blir lite med skyr nå, men jeg har laget det noen ganger som erstatning for snop. Jeg har ikke spist snop på snart et år, så til snoperstatning er de geniale.

Bli sikkert å lage det igjen, som lavkarbokos en sjelden gang og når det bare blir vedlikehold jeg satser på.

__________________
Delmål 1 - Under 100. I MÅL!!! (etter 2 uker og 4,5kg ned)

Delmål 2 - 90

Delmål 3 - normalvekt 70-75
bligravid? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse? Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 16:26   #10
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Disse Skyr-yoghurtene

Skyr naturell blandet med litt kremfløte og kanel er nydelig. Jeg må holde meg unna mesteparten av tida siden jeg tåler litt begrensede mengder meieriprodukter, men en gang iblant er det fint plass til dette i mitt ketogene kosthold.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 21:49   #11
*Røyskatt*
Medlem
 
*Røyskatt* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 78
*Røyskatt* er på en erverdig vei

Sv: Disse Skyr-yoghurtene

Spiser tyrkisk yougurt om jeg vil ha. 100 gram av den metter godt siden det er en god del fett. Syns ingen av Skyrpakkene smaker særlig godt.

__________________


*Røyskatt* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ett sted mellom Lindberg og moderat Lchf Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 22:01   #12
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Disse Skyr-yoghurtene

Spiser ofte skyr som helgekos eller når jeg er ute på farta og ikke finner noe bedre å spise. Nydelig med fløte, bær og sukrin på toppen. Syns det er for dyrt og har litt for mye karbo til hverdags.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 00:16   #13
Kuredu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 159
Kuredu er på en erverdig vei

Sv: Disse Skyr-yoghurtene

Jeg tar ca 1/3 av en Skyr og blander med fløte - da blir det som deilig yoghurt! (og lite karber!) Så hender det at jeg blander inn litt cottage cheese, evt bringebær/blåbær og litt mandler på toppen - NAM!

Kuredu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-05-12, 11:45   #14
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Disse Skyr-yoghurtene

Jeg bruker det som nødmat eller kos. De med smak. Fint etter trening feks synes jeg, men hjemme blir det heller tyrkisk yoghrt blandet med cc.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 26-05-12, 12:04   #15
Walle
Medlem
 
Walle sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Alder: 32
Innlegg: 125
Walle er på en erverdig vei

Sv: Disse Skyr-yoghurtene

Nå er jeg litt ny på ketolyse-kostholdet, men jeg lever av Skyr. Spiser én (og bare én) hver dag. Og har alltid en i kjøleskapet. Det tar jo opp mye av karbokvota, men de første dagene har det gått mye i så å si karbofattige andre ting. Vet ikke om jeg kan gi slipp på den... men jeg må kanskje innse det snart, når jeg klarer å spise litt mer variert. :P

Blåbær og vanilje. Mmmm.

__________________
(Mål 1 nådd 15.06.13 - under 100) ---- ---- 0.4 kg til mål 2
9. april 2013 = 115.3 kg (startvekt)
28. juli 2013 = 95.3 kg
Mål 2: Under 95.0 kg.
Total vektnedgang siden start: -20.0 kg <-- JOURNAL (trykk)

Sist redigert av Walle : 26-05-12 kl 12:11.
Walle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 13:22   #16
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Disse Skyr-yoghurtene

En boks inneholder 6 gram karbo eller noe. Protein, inget tilsatt sukker og det lille av fett som evt. måtte være i den kommer fra melk.

Spis skyren deres. Selv om dere er på ketolyse. Kroppen merker ikke forskjell på 20 gram karbo hvor alt kommer fra grønnsaker og 26 gram karbo hvor noe kommer fra skyr.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 13:45   #17
Kroneis
Nytt Medlem
 
Kroneis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Nordland
Innlegg: 9
Kroneis er på en erverdig vei

Sv: Disse Skyr-yoghurtene

Jeg som lever på ketose kommer til å styre unna skyr, ser for meg at det er noe som jeg kan spise når jeg er ferdig på kuren. Inneholder lite karbo og masse proteiner, så skyr skal du bare kose deg med om du ikke føler den tar for masse av karbohydratene dine

Kroneis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 16:30   #18
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Disse Skyr-yoghurtene

Og jeg spør igjen, hvor mye tror du 6 gram karbo spiller for en trille?

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 17:44   #19
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Disse Skyr-yoghurtene

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Og jeg spør igjen, hvor mye tror du 6 gram karbo spiller for en trille?

6 gram ekstra karbo i form av skyr, kan lett trigge sug og sultfølelse hos noen som er vant til å ligge på maks 15-20 gram karbo per dag.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 18:07   #20
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: Disse Skyr-yoghurtene

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

6 gram ekstra karbo i form av skyr, kan lett trigge sug og sultfølelse hos noen som er vant til å ligge på maks 15-20 gram karbo per dag.

Signerer den

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 16:36   #21
Walle
Medlem
 
Walle sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Alder: 32
Innlegg: 125
Walle er på en erverdig vei

Sv: Disse Skyr-yoghurtene

Jeg har begynte å spise halve skyr, og heller sette det tilbake i kjøleskapet igjen til neste dag. Trenger ikke ta alt på en gang. Det er godt, og man fyller ikke opp like mye av kvoten.

__________________
(Mål 1 nådd 15.06.13 - under 100) ---- ---- 0.4 kg til mål 2
9. april 2013 = 115.3 kg (startvekt)
28. juli 2013 = 95.3 kg
Mål 2: Under 95.0 kg.
Total vektnedgang siden start: -20.0 kg <-- JOURNAL (trykk)
Walle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 17:00   #22
Kroneis
Nytt Medlem
 
Kroneis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Nordland
Innlegg: 9
Kroneis er på en erverdig vei

Sv: Re: Sv: Disse Skyr-yoghurtene

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

6 gram ekstra karbo i form av skyr, kan lett trigge sug og sultfølelse hos noen som er vant til å ligge på maks 15-20 gram karbo per dag.

Signerer denne Selv er jeg ikke en av de heldige som kan unne meg litt ekstra karbohydrater uten å falle ut.
Skyr inneholder også søtstoff, som noen kanskje ønsker å unngå

Kroneis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 19:47   #23
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Disse Skyr-yoghurtene

Jeg synes det er godt å blande en halv skyr i 50 gr pisket kremfløte.. Har gjerne litt bær oppi også.

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 22:59   #24
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Disse Skyr-yoghurtene

Elsker skyr, og pleier å ta fifty fifty skyr og cottage cheese
I det siste har det blitt hver dag

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 23:02   #25
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Re: Sv: Disse Skyr-yoghurtene

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

6 gram ekstra karbo i form av skyr, kan lett trigge sug og sultfølelse hos noen som er vant til å ligge på maks 15-20 gram karbo per dag.

Sultfølelse (på den ekte sorten, ikke fysen) = du trengte mer energi.
Kroppen merker IKKE forskjell på 6 gram ekstra. Men kroppen har derimot veldig godt av å få tilført mer karbohydrater av og til.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skyr? lille_trille Lavkarbo generelt 7 03-08-11 07:04
Skyr Newstart Lavkarbo generelt 3 28-03-11 23:59
Skyr eller ikke skyr? Maylinn26 Lavkarbo generelt 30 24-02-11 17:11
Frukt og Skyr Nurk Lavkarbo generelt 3 04-06-10 22:58
Skyr Tidl. medlem Spørsmål om matvarer og oppskrifter 23 08-05-10 18:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no