Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

EuroDiet/hormoner

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-11-08, 21:04   #1
kikja
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Skjetten (Nedre Romerike)
Innlegg: 193
kikja er ny på veien

EuroDiet/hormoner

Som legen min sier, så er det MASSE hormoner i ED-produktene... Så jeg lurer da på om det er noen her som har noen formening om dette kan påvirke p-piller...?
Er veldig usikker på dette, og det er noe jeg tenker en del på... Så om noen har noen meninger om dette, så tar jeg gjerne i mot

__________________
~ Kikja ~
... har pause ...


kikja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen for øyeblikket... Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 21:36   #2
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: EuroDiet/hormoner

Hormoner??? Hvilke hormoner kan det være?
trodde det var strengt ulovlig jeg, å tilsette hormoner i mat... finner ikke noe om dette på ed-sidene på nettet...
fortell!

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 21:45   #3
kikja
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Skjetten (Nedre Romerike)
Innlegg: 193
kikja er ny på veien

Sv: EuroDiet/hormoner

Ikke vet jeg, men iflg legen min får man hvertfall mye østrogen i kroppen når man går på ED...
Har merka at jeg er mye mer følsom enn normalt (PMS, rett og slett) nå når jeg går på ED, og jeg har så og si aldri hatt noe særlig PMS før...
Så tenkte at siden jeg blir påvirka sånn, så påvirker det kanskje andre ting og, f.eks. hvor godt p-pillene funker...

__________________
~ Kikja ~
... har pause ...


kikja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen for øyeblikket... Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 21:53   #4
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: EuroDiet/hormoner

Jeg merka jo og mer til syklus sånn i hele tatt, men trodde det hadde med bedre balanse i kroppen, lavere og jevnere blodsukker, lassevis med vitamintilskudd i tillegg, og i tillegg balansert mat...
Tror det er skrevet noe om hvordan lavkarbokosthold påvirker hormoner (folk med pcos får endra hormonene i kroppen slik at de blir bedre av lavkarbokosthold) men tviler sterkt på at det er hormoner tilsatt i edproduktene, tror rett og slett det er ulovlig.

Andre som vet?

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 22:00   #5
kikja
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Skjetten (Nedre Romerike)
Innlegg: 193
kikja er ny på veien

Sv: EuroDiet/hormoner

Kanskje ikke tilsatt, for når jeg tenker meg om så tror faktisk jeg og at det ikke er lov... Men noe må det jo være...? Som sagt, har aldri hatt noe særlig PMS, nå har jeg det nesten hele tida, uten noen mens på vei... Og da tenker jeg at det er jo rart om det ikke skulle påvirke noe på andre ting og...

__________________
~ Kikja ~
... har pause ...


kikja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen for øyeblikket... Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 22:07   #6
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: EuroDiet/hormoner

spiser du sånne omega6 piller? det hjelper!

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 22:10   #7
kikja
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Skjetten (Nedre Romerike)
Innlegg: 193
kikja er ny på veien

Sv: EuroDiet/hormoner

Neii, bare omega3... Hehe..

__________________
~ Kikja ~
... har pause ...


kikja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen for øyeblikket... Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 22:19   #8
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: EuroDiet/hormoner

Har hatt de på listen hele tiden jeg, og fra den opprinnelige neven med piller hver morgen, har jeg bare kutta kalium, siden jeg nå spiser skikkelig mat... Omega6 hjelper på pms, tar tre hver dag...

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 22:28   #9
kikja
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Skjetten (Nedre Romerike)
Innlegg: 193
kikja er ny på veien

Sv: EuroDiet/hormoner

Hmm, visste jeg ikke Takk for tipset
Men lurer fortsatt på hvordan ED påvirker p-pillene.. hehe..

__________________
~ Kikja ~
... har pause ...


kikja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen for øyeblikket... Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 23:09   #10
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: EuroDiet/hormoner

Står litt nedover i denne tråden, leste meg ned til nilles innlegg jeg...
http://forum.lavkarbo.no/showthread....light=hormoner

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 17:55   #11
Tomine
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 35
Tomine er på en erverdig vei

Sv: EuroDiet/hormoner

Opprinnelig lagt inn av kikja, her.

Som legen min sier, så er det MASSE hormoner i ED-produktene... Så jeg lurer da på om det er noen her som har noen formening om dette kan påvirke p-piller...?
Er veldig usikker på dette, og det er noe jeg tenker en del på... Så om noen har noen meninger om dette, så tar jeg gjerne i mot

Jeg vet ikke om det er hormoner i ED produktene. Men, jeg fikk endel trøbbel i starten med mye PMS, lange blødninger og bare få dager opphold før PMS plagene var på plass igjen. Slik jeg har forstått det skyldes dette at det ligger endel hormoner lagret i fettvev, og det må jo følgelig frigjøres når fettvevet slankes bort. Men, det er mye soya i ED produktene minnes jeg - og en periode brukte jeg også soyamelk - så det kan kanskje ha innvirket det også.

Ellers er store doser omega 3 bra mot pms - jeg tar 3-5 g daglig. Kalsium hjelper også.

Jeg tror ikke det påvirker p-pillen ; det ville i så fall stått noe om i felleskatalogen/pakningsvedlegget at den ikke kan kombineres med gitte typer matvarer ( tipper jeg) ! Spesiellt med tanke på hvor mye snodig mat med allverdens tilsetninngsstoffer som finnes.

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpNnQvQ/]

[/url]
Tomine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 21:05   #12
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: EuroDiet/hormoner

Som Tomine sier er det mye soya i ED produktene, og soya inneholder østrogen.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kjønnshormoner og andre hormoner? lillestine Stoffskifte / hormonproblemer 7 06-02-09 19:04
Lavt stoffskifte, men nok hormoner? Summer Stoffskifte / hormonproblemer 14 08-08-07 23:30
Fettsyrer, hormoner og aminosyrer. Fjonken Generell ernæringsdebatt 0 08-06-06 20:42
Hormoner på bærtur...? Jeannie Stoffskifte / hormonproblemer 6 24-01-05 09:55
Endring i hormoner? cathrine Fysisk og mental helse 10 08-01-05 13:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no