Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kan noen hjelpe en nybegynner på ketolyse?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-07-13, 13:56   #1
LJSBISB
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 4
LJSBISB er på en erverdig vei

Kan noen hjelpe en nybegynner på ketolyse?

Hei Er ny her, så trenger litt veiledning.. Jeg følger ketolysekuren, og klarer ikke selv å komme på andre retter enn de som står i ketolyseboka, og de rettene er jeg allerede møkk lei av... Så har dere tips til hva jeg kan spise?

Begynte på 100 kg, veier 96 kg nå, vekttapet har stagnert og stått stilt i 6 dager.. Jeg er på dag 11 nå og tror grunnen til dette er at jeg spiser for lite grønnsaker... Men jeg vet ikke hvilke grønnsaker jeg kan spise.. Tips til nybegynner?

LJSBISB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 14:08   #2
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan noen hjelpe en nybegynner på ketolyse? :)

Hei du - les, les, les er mitt største tips!

Her finner du oppskrifter http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=45. Det er nok oppskrifter der tror jeg til å lage noen nytt hver dag i årevis. Har ikke ketolyse-boka en liste over grønnsaker. Jeg holdt meg ganske enkelt til grønnsaker som vokser over jorda og unngikk mais. Etterhvert så prøvde jeg meg fram i forhold til hva kroppen min tålte.

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 14:14   #3
LJSBISB
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 4
LJSBISB er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe en nybegynner på ketolyse? :)

Takk for svar

LJSBISB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 19:43   #4
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Kan noen hjelpe en nybegynner på ketolyse? :)

Høres ikke ut som om vekta har stagner i det hele tatt 4 kg ned etter 11 dager er jo supert! Så ikke tenkt på det! Maaaaaange matretter man lager selv på kjøkkenet kan spises på ketogent kost, om ikke slik man altids laget dem, så med noen små modifikasjoner. Bare se etter inspirasjon her inne på oppsrkifter, der finner man til alle smak Og grønnsaker er jo stortsett alle som vokser over jorden og selerirot, neper, redikker av de som vokser under jorden som er også veldig gode på lavkarbo. Skaff deg en næringstabell app på mobilen f.eks. så kan du sjekke næringsinnhold på de ulike grønnsaker du er usikker på Lykke til!

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 31-07-13, 08:21   #5
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe en nybegynner på ketolyse? :)

I denne tråden finner du masse bra informasjon som kan hjelpe deg på vei:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Scroll litt ned i innlegget så finner du link til en brosjyre som heter "LCHF på 3 minutter", der finner du bl.a. en oversikt over "lovlige" grønnsaker og alt annet man kan spise.

Lykke til

P.S: Som de andre sier, du har hatt en veldig bra nedgang på så kort tid og må bare være tålmodig og fortsette på den smale sti

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 31-07-13, 09:25   #6
Ladejarlen
Juniormedlem
 
Ladejarlen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 38
Ladejarlen er ny på veien

Sv: Kan noen hjelpe en nybegynner på ketolyse? :)

Blomkål, kål og brokkoli er iallefall veldig bra.

Ladejarlen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 31-07-13, 12:24   #7
Bezzlee
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 11
Bezzlee er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe en nybegynner på ketolyse?

Jeg vil anbefale en app som heter lavkarbomat. Mener den er gratis og forteller hvor mye karbohydrater i forskjellige matvare

__________________


Bezzlee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mindre ris, pasta, brød, sukker Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan noen hjelpe meg med oppstart av ketolyse? Gro Anita Ketolysekuren 10 11-02-11 23:46
Hjelpe en sulten nybegynner noen? miss sophie Generell diskusjon 5 11-09-10 14:01
Kan noen hjelpe meg angående ketolyse og trening? Jente 1980 Spørsmål og svar 38 20-05-09 11:13
Nybegynner på ketolyse og har noen spørsmål... Sense Ketolysekuren 6 10-06-08 20:33
Er det noen av dere vante som kan hjelpe en nybegynner? Trolla Lavkarbo generelt 19 15-06-07 14:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no