Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Hjelp ..!

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-10-11, 21:27   #1
LindaN
Medlem
 
LindaN sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 94
LindaN er på en erverdig vei

Hjelp ..!

Hmmm... har akkurat prøvd en sticks for første gang og tenkte at det egentlig bare ville bekrefte at jeg var i ketose og gjorde alt riktig. Og så fikk jeg ikke utslag...! Hva er det jeg gjør feil, hva er årsaken til dette...??

Kan fortelle at jeg har holdt på i 5 uker, gått ned 4,9 kg. Skal ned MYE mer, veier pr i dag 107,8 kg og er 167 cm høy. Jeg legger stadig inn maten jeg spiser på diett.no og som regel ligger jeg bra mtp fordelingen 5-20-75. Jeg forsøker å ligge på ca 20 g karbo om dagen, for eksempel har jeg i dag spist 17 g karbo, og med "perfekt" fordeling.

Noen som har noen teorier om hvorfor det ikke slo ut eller hva jeg kan gjøre for å komme i ketose? Takknemlig for svar!

__________________
---------------------------------
Lag en god dag - Klem, Linda
LindaN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 21:30   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp....!

Her er en genial tråd som kanskje kan gi deg noen svar.

Personlig ville jeg kastet hele stix-boksen, da den uansett ikke vil være avgjørende for om du går ned i vekt eller ikke, men heller stresse deg når du ikke får utslag. Stixen kan være gammel/dårlig også...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 21:31   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp....!

Målte du to timer etter dagens siste måltid?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 21:32   #4
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp....!

Det kan være så enkelt som at du har drukket mye, og derfor er ketonene i urinen utvannet. Slapp av og fortsett som før - for vekta går nedover. Ikke heng deg opp i om du har fått utslag på ketostixen eller ikke Du er på rett vei.

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 21:34   #5
LindaN
Medlem
 
LindaN sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 94
LindaN er på en erverdig vei

Sv: Hjelp....!

Har lest Nille sin tråd tidligere, mange gode tips der. Kanskje det er som hun sier at noen vises det bare ikke på...? Kanskje prøve en gang til i morgen og sjekke igjen? Eller kanskje bare droppe det og fokusere på vekttapet og alle de andre positive forandringene som jeg merker?

Jepp, 2 timer og 10 min etter siste måltid.

Håper jeg gjør det riktig da, selv om jeg ikke fikk utslag!

__________________
---------------------------------
Lag en god dag - Klem, Linda
LindaN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 21:36   #6
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp....!

Enig med Nerthus, kast sticksene og slipp det stressmomentet.

(veldig greit å skrive en overskrift som forteller hva innlegget dreier seg om, håpløst å finne igjen innlegg som bare starter med "Hjelp!". )

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 21:36   #7
LindaN
Medlem
 
LindaN sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 94
LindaN er på en erverdig vei

Sv: Hjelp....!

Takk for raske svar og oppmuntring, det hjalp! Kjente jeg et øyeblikk fikk litt panikk her, men har roet meg nå... hehe...

__________________
---------------------------------
Lag en god dag - Klem, Linda
LindaN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 21:37   #8
LindaN
Medlem
 
LindaN sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 94
LindaN er på en erverdig vei

Sv: Hjelp....!

(veldig greit å skrive en overskrift som forteller hva innlegget dreier seg om, håpløst å finne igjen innlegg som bare starter med "Hjelp!". )[/quote]
Det er jammen sant, det tenkte jeg ikke på. Takk for tipset!

__________________
---------------------------------
Lag en god dag - Klem, Linda
LindaN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 21:39   #9
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp....!

Opprinnelig lagt inn av LindaN, her.

(veldig greit å skrive en overskrift som forteller hva innlegget dreier seg om, håpløst å finne igjen innlegg som bare starter med "Hjelp!". )

Det er jammen sant, det tenkte jeg ikke på. Takk for tipset! [/quote]

Om det er fler som søker etter svar på samme spørsmål, vil det også være en kjempefordel om de skjønner at dette dreier seg om sticks og utslag

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 11:16   #10
fudge
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 37
Innlegg: 27
fudge er på en erverdig vei

Sv: Hjelp...!

Jeg hadde ikke utslag på stixen de dagene jeg hadde mensen, selv om jeg spiste det jeg vanligvis spiste. Mener å ha lest at det er ganske vanlig. Kanskje det kan være hormonelle forandringer i kroppen som gjorde at du ikke får utslag?

fudge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 11:17   #11
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp...!

Vet ikke hva det skyldes, men det er helt vanlig her i gården

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Svar

Emneord
ketose, lavkarbo, lchf


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse? Photobscura Fysisk og mental helse 23 17-11-09 12:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no