Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Lavkarbo-lavfett

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-02-12, 01:47   #1
Ridegirl
Juniormedlem
 
Ridegirl sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Det blå huset på høyre/venstre side i Telemarks hovedstad;)
Alder: 56
Innlegg: 30
Ridegirl er på en erverdig vei

Lavkarbo-lavfett

Fikk høre at det er en lavkarbodiett som heter lavkarbo-lavfett. Er det noen som vet om den har noe annet navn? Proteindiett kanskje?

__________________
Inni meg er det en tynn person som skriker etter å komme ut!

Startdato: 16.september 2008.


Ridegirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 06:42   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo-lavfett

Siden for mye proteiner over tid kan skade nyrene er det neppe noen god ide å spise lavkarbo-lavfett særlig lenge. Hvor skal den stakkars kroppen hente energi fra?!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 07:55   #3
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Lavkarbo-lavfett

Lavkarbo-lavfett trenger vel ikke være så veldig ekstremt eller?
Hva med noe ala Fedon? Det kan man jo fint leve på resten av livet uten at det bør være skadelig på noe vis.
Kan iallefall ikke tenke meg at LCHF er sunt i lengden og personlig ville jeg aldri maktet å leve på det over tid.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 08:25   #4
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo-lavfett

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Lavkarbo-lavfett trenger vel ikke være så veldig ekstremt eller?
Hva med noe ala Fedon? Det kan man jo fint leve på resten av livet uten at det bør være skadelig på noe vis.
Kan iallefall ikke tenke meg at LCHF er sunt i lengden og personlig ville jeg aldri maktet å leve på det over tid.

Det er vel ikke så lavt på fett og karbohydrater at det kan kalles det? Det er proteinmodifisert faste som er virkelig lavfett og lavkarbo, men det er en slankekur som ikke kan brukes over lang tid. Den er tøff for kroppen. Bedre å ta det over lengre tid og spise noe fett så ikke kroppen går på tomgang. Lavkarbo er bra for helsen! Proteinmodifisert faste er det ikke. Bilen(kroppen) trenger både bensin og olje.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 13:11   #5
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo-lavfett

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Lavkarbo-lavfett trenger vel ikke være så veldig ekstremt eller?
Hva med noe ala Fedon? Det kan man jo fint leve på resten av livet uten at det bør være skadelig på noe vis.
Kan iallefall ikke tenke meg at LCHF er sunt i lengden og personlig ville jeg aldri maktet å leve på det over tid.

Fedon havner nok innunder lavkarbo-paraplyen, de siste bøkene hans har i alle fall titler som "Mat for livet - smart lavkarbo for hele familien" og "Naturlig slank - gå trygt ned i vekt med balansert lavkarbo". Lavkarbo er definert som max. 150 g/kh pr. døgn og Fedon ligger nok fint under der.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 21:32   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo-lavfett

Opprinnelig lagt inn av Ridegirl, her.

Fikk høre at det er en lavkarbodiett som heter lavkarbo-lavfett. Er det noen som vet om den har noe annet navn? Proteindiett kanskje?

Lurer på hvorfor du lurer jeg, er det noe du kunne tenkt deg og se nærmere på? Det er nok som det sies proteinmodifisert faste, som alle steder JEG har lest om det anbefales i maks en uke av gangen, gjerne etter at man har spist lavkarbo i lengre tid, er reelt overvektig og sliter med å gå ned.

Man skal spise ganske store mengder protein før det blir farlig for nyrene, et dansk forsøk brukte 3 g protein pr kilo kroppsvekt uten at de fant noe faresignaler. Nå skal det sies at har man allerede et nyreproblem (kjent eller ikke) kan det være svært skadelig og basere seg på et kosthold med mest proteiner. Proteiner er også som det sies byggeklosser, og ikke laget for å produsere energi for kroppen. Sjekk ut www.friskogfunksjonell.no for mer info om bla proteiner om du er nysgjerrig.

Fedon har et såpass høyt nivå av både kh (lavglykemiske) og fett at jeg synes ikke det går under lavkarbo-lavfett om man følger bøkene hans.

Dolsi, mente du virkelig LCHF som du mener ikke er sunt eller noe du ikke kan leve på i lengden? Eller mente du LCLF? Spør siden jeg spiser LCHF (ketogent) og har det ganske så fint - og ikke er bekymret over sunnheten i dette kostholdet

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 23:57   #7
Ridegirl
Juniormedlem
 
Ridegirl sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Det blå huset på høyre/venstre side i Telemarks hovedstad;)
Alder: 56
Innlegg: 30
Ridegirl er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo-lavfett

Tusen takk for fine svar

Saken er den at jeg var hos en ernæringsfysiolog som fortalte om lavkarbo-lavfett som ho mente mange gikk på også. Selv har jeg ikke hørt om noen som har brukt den, derfor var jeg litt usikker. Ho var jo selvfølgelig MOT lavkarbo generelt for det var ekstrem-kurer, men presterte likevel å si at den måltidslista jeg fikk av henne også var lavkarbo.

Frokost, lunsj, mellom-måltid og sen kveld består av brød (grovt). Tilsammen 6 skiver på et døgn, eller en kan bytte ut 1 skive med 2 knekkebrød. Pålegg var ikke rare greiene å ha på. Eksempelvis så skulle 1 boks (100g) makrell i tomat fordeles på 5! skiver brød.
Middagen er jo den typiske 1/3 tallerken-modellen. 150 g kjøtt/fisk, 150 g potet, 150 g gr.saker og selvfølgelig MAGER saus. 3 glass melk og 3 frukt hører også med på lista.

Må bare ærlig innrømme at denne lista rett og slett byr meg imot. Med irritabel mage/tarm så er den langt ifra optimal for meg. Back 2 vondt, luft, kvalme, trøtthet og alt det der....

Om jeg ville spise lavkarbo og likevel få poliklinisk oppfølging så måtte jeg til egen lege for å ta blodprøver....

__________________
Inni meg er det en tynn person som skriker etter å komme ut!

Startdato: 16.september 2008.


Ridegirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 07:14   #8
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo-lavfett

Eurodietten - Lindbergklinikkens pulverkur - er også lavkarbo/lavfett. Den gjennomføres kun med nøye samarbeid og oppfølging av behandlende lege, så den er i det minste "tryggere" enn andre pulverkurer - og opplegget omfatter en gradvis overgang til skikkelig mat; først ett skikkelig måltid om dagen, så videre opptrapping til man lander på et Lindberg-kosthold.

Jeg prøvde dette en gang for flere år siden, men min opplevelse var at kroppen min ikke fungerte bra (Jeg var trøtt og slapp og irritert hele tiden), og ikke slapp den noe særlig vekt, heller. Det var forsåvidt en verdifull observasjon det også - nå har jeg ofte dager hvor kaloriinntaket mitt er veldig lite (sykdom som går utover matlyst og energi og sånt), men så lenge jeg får i meg nok fett er formen generelt veldig mye bedre enn den var på et sånt lavfett-opplegg. Dette vil jo være forskjellig fra person til person, men jeg er i alle fall overbevist om at jeg har funnet min nøkkel til riktigst mulig kosthold.

I tillegg så er det jo mange som går på ketogen diett (ketolyse, atkins induksjon, osv) som ender med å i praksis leve lavkalori også - fordi fettrik mat metter bedre, og man slipper å gå rundt og være sulten hele tiden.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 19:32   #9
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo-lavfett

Opprinnelig lagt inn av Ridegirl, her.

Fikk høre at det er en lavkarbodiett som heter lavkarbo-lavfett. Er det noen som vet om den har noe annet navn? Proteindiett kanskje?

PSMF er det den du mener? Eller dens fulle navn protein sparende modifisert faste??? Dette er lavkarbo, lav fett og høy protein eller 2,5X kroppsvekt er proteininntaket en skal innta på PSMF.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 21:22   #10
macadamia79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 187
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Sv: Lavkarbo-lavfett

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Siden for mye proteiner over tid kan skade nyrene er det neppe noen god ide å spise lavkarbo-lavfett særlig lenge. Hvor skal den stakkars kroppen hente energi fra?!

Når nyrene svikter lekker de proteiner. Det betyr ikke at protein er årsaken til problemene.

Men høyprotein-diett er neppe noe for hvermansen uansett.

__________________
"HVA du spiser er med på å bestemme HVOR MANGE kalorier kroppen bruker, fordi hjernen justerer energiuttaket etter både HVA SLAGS og HVOR MYE energi vi tar inn"
macadamia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo 3.1 iceman Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 21:25   #11
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo-lavfett

Opprinnelig lagt inn av macadamia79, her.

Når nyrene svikter lekker de proteiner. Det betyr ikke at protein er årsaken til problemene.

Men høyprotein-diett er neppe noe for hvermansen uansett.

http://forum.lavkarbo.no/showthread....23#post1182323

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 23:27   #12
surfeline
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 93
surfeline er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo-lavfett

Opprinnelig lagt inn av Ridegirl, her.

Tusen takk for fine svar

Saken er den at jeg var hos en ernæringsfysiolog som fortalte om lavkarbo-lavfett som ho mente mange gikk på også. Selv har jeg ikke hørt om noen som har brukt den, derfor var jeg litt usikker. Ho var jo selvfølgelig MOT lavkarbo generelt for det var ekstrem-kurer, men presterte likevel å si at den måltidslista jeg fikk av henne også var lavkarbo.

Frokost, lunsj, mellom-måltid og sen kveld består av brød (grovt). Tilsammen 6 skiver på et døgn, eller en kan bytte ut 1 skive med 2 knekkebrød. Pålegg var ikke rare greiene å ha på. Eksempelvis så skulle 1 boks (100g) makrell i tomat fordeles på 5! skiver brød.
Middagen er jo den typiske 1/3 tallerken-modellen. 150 g kjøtt/fisk, 150 g potet, 150 g gr.saker og selvfølgelig MAGER saus. 3 glass melk og 3 frukt hører også med på lista.

Må bare ærlig innrømme at denne lista rett og slett byr meg imot. Med irritabel mage/tarm så er den langt ifra optimal for meg. Back 2 vondt, luft, kvalme, trøtthet og alt det der....

Om jeg ville spise lavkarbo og likevel få poliklinisk oppfølging så måtte jeg til egen lege for å ta blodprøver....

Den dietten er det som har gjort meg tjukk, så det ville jeg ikke gjort! Hva med en tur til Sofie Hexeberg? Eller bytte fastlege? Min fastlege er tilhenger av lavkarbo Jeg får snakke med ham, blodprøver og alt jeg trenger Lykke til!

surfeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg - Fedon Svar med sitat
Gammel 25-02-12, 00:18   #13
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo-lavfett

Opprinnelig lagt inn av Ridegirl, her.

Tusen takk for fine svar

Saken er den at jeg var hos en ernæringsfysiolog som fortalte om lavkarbo-lavfett som ho mente mange gikk på også. Selv har jeg ikke hørt om noen som har brukt den, derfor var jeg litt usikker. Ho var jo selvfølgelig MOT lavkarbo generelt for det var ekstrem-kurer, men presterte likevel å si at den måltidslista jeg fikk av henne også var lavkarbo.

Frokost, lunsj, mellom-måltid og sen kveld består av brød (grovt). Tilsammen 6 skiver på et døgn, eller en kan bytte ut 1 skive med 2 knekkebrød. Pålegg var ikke rare greiene å ha på. Eksempelvis så skulle 1 boks (100g) makrell i tomat fordeles på 5! skiver brød.
Middagen er jo den typiske 1/3 tallerken-modellen. 150 g kjøtt/fisk, 150 g potet, 150 g gr.saker og selvfølgelig MAGER saus. 3 glass melk og 3 frukt hører også med på lista.

Må bare ærlig innrømme at denne lista rett og slett byr meg imot. Med irritabel mage/tarm så er den langt ifra optimal for meg. Back 2 vondt, luft, kvalme, trøtthet og alt det der....

Om jeg ville spise lavkarbo og likevel få poliklinisk oppfølging så måtte jeg til egen lege for å ta blodprøver....

Da ville jeg gått og tatt blodprøver. Brødmat og frukt i så store mengder er feil av henne å kalle labkarbo. Det der kostholdet der er oppfetingsmat det. Begynn med max 50 g karbo, da vel. Litt bønner, frø og nøtter og ost og andre melkeprodukter med lite eller ingen karbohydrater, egg, kjøtt, fisk og masse grønnsaker og smør, olje etc. Kan ikke bli dårlige blodprøver av et så variert kosthold i forhold til brød, brød og atter brød!

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 18:23   #14
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Lavkarbo-lavfett

Lavkarbo/lavfett er ikke å annbefale over lengre tid, for kroppen må enten ha energi fra fett eller karbohydrater. Jeg har selv gått på psmf kuren og gått ned endel kg, men problemet er at en aldri blir skikkelig mett og får mindre energi. Særlig under fysisk aktivitet. Nå har jeg prøvd å spise mere fett og ligget på ca 30 karb.og ca 1500 kcal og har gått ned 2 kg på en uke, og er mye lengre mett. Annbefaler heller dette som en hurtig kur enn psmf. Nå skulle jeg ned bare 2 pyntekilo da. Det jeg vil få sagt med dette er at fett metter mye mer en proteiner, og en får mere energi. Teller en kcal er dette like effektivt som psmf kuren.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 20:38   #15
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo-lavfett

Jeg har 5 pyntekilo jeg vil ned, kroppen har en normal bmi. lchf har ikke hjulpet meg med akkurat vekt, men den trives veldig godt på andre måter Jeg går igang med en uke psmf fra og med imorgen, får se om det kickstarter greiene litt. Deretter kommer jeg til å fortsette på lchf. ligger på rundt 20-25 karber og kanskje 1500 kcal til vanlig. Gikk du opp igjen etter psmf Kari Marita?

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 21:47   #16
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Lavkarbo-lavfett

Opprinnelig lagt inn av Åssi, her.

Jeg har 5 pyntekilo jeg vil ned, kroppen har en normal bmi. lchf har ikke hjulpet meg med akkurat vekt, men den trives veldig godt på andre måter Jeg går igang med en uke psmf fra og med imorgen, får se om det kickstarter greiene litt. Deretter kommer jeg til å fortsette på lchf. ligger på rundt 20-25 karber og kanskje 1500 kcal til vanlig. Gikk du opp igjen etter psmf Kari Marita?

Jeg gikk opp noen kilo ja, men det var vel fordi jula kom og det ble endel utskeielser. En holder vekta ganske bra etter en psmf kur hvis en passer seg litt ekstra med karber og kcal etterpå.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 22:05   #17
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo-lavfett

Opprinnelig lagt inn av Åssi, her.

Jeg har 5 pyntekilo jeg vil ned, kroppen har en normal bmi. lchf har ikke hjulpet meg med akkurat vekt, men den trives veldig godt på andre måter Jeg går igang med en uke psmf fra og med imorgen, får se om det kickstarter greiene litt. Deretter kommer jeg til å fortsette på lchf. ligger på rundt 20-25 karber og kanskje 1500 kcal til vanlig. Gikk du opp igjen etter psmf Kari Marita?

Jeg gikk ned mine pyntekilo ved å gå over til ketolyse, ketolyse med litt mindre fett enn man skal ha, for å redusere på kaloriene. Funka det også.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 22:13   #18
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Lavkarbo-lavfett

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Jeg gikk ned mine pyntekilo ved å gå over til ketolyse, ketolyse med litt mindre fett enn man skal ha, for å redusere på kaloriene. Funka det også.

Ja det funker veldig bra, og man får mere energi og blir lengre mett enn på protein dietter.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 22:16   #19
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo-lavfett

Sikkert bedre med fettfaste enn psmf i alle fall

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 22:20   #20
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo-lavfett

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Ja det funker veldig bra, og man får mere energi og blir lengre mett enn på protein dietter.

Ja og jeg gikk jo ned tre kg vann i løpet av de to første ukene, deilig bare det. De andre kiloene tok lang tid men det var greit, syntes jeg. Jeg synes det var det ekstra vannet under huden som var verst. Jeg var nok intolerant overfor noe karbomat jeg spiste tidligere. Vannet har ikke kommet tilbake.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 13:28   #21
Dag Viljen Poleszynski
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 77
Innlegg: 8
Dag Viljen Poleszynski er ny på veien

Sv: Lavkarbo-lavfett

Opprinnelig lagt inn av Ridegirl, her.

Fikk høre at det er en lavkarbodiett som heter lavkarbo-lavfett. Er det noen som vet om den har noe annet navn? Proteindiett kanskje?

Dette er ingen diett, men et skadelig kosthold som man ikke kan leve på hvis man ikke samtidig går ned i vekt. Man kan leve på 50 % protein og resten karbohydrat hvis man kun dekker 50 % av energien, dvs. at 50 % da vil komme fra kroppsfett og 25 % hver fra hhv protein og karbohydrater.
Et helsebringende kosthold inneholder omkring 70-75 energiprosent fett og 10-15 % protein og resten karbohydrat (glukosekilder). En øvre grense for inntak av karbohydrat er omkring 100 g/d for folk flest og et absolutt øvre tak for folk som driver hardt fysisk arbeid eller trener mye ca 150 g/d. Med et energiinntak på 4000 kcal/dag tilsvarer 100 g karbo 10%.
En generell guide er å spise innta 50-70 g karbo, 1 g protein per kg kroppsvekt og resten av det man trenger i form av fett. Slike proporsjoner ligger nær opptil et optimalt steinalderkosthold. Les mer om dette i VOF! Hilsen ansvarlig redaktør Dag Viljen Poleszynski

Dag Viljen Poleszynski er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewski Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Innspill til artikkel om lavkarbo vs. lavfett Fitnessbloggen Lavkarbo generelt 3 26-07-11 20:33
Trenger hjelp med å finne ut hva jeg kan spise. Lavfett/ lavkarbo slanky Spørsmål og svar 4 07-10-10 13:54
Lavfett? ramones Spørsmål og svar 7 13-04-08 13:19
Er ketolyse en høyfett eller lavfett diett? Iset Ketolysekuren 2 11-04-05 17:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no