Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Cola light eller Cola Zero -hva er best?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-10-08, 17:13   #1
tonemor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 29
tonemor er på en erverdig vei

Cola light eller Cola Zero -hva er best?

Jeg er Cola-oman, blander det ut halvt om halvt med grønn Farris, men vekten har stagnert så jeg må vel kutte ytterligere..
Men hva er best for ketolysekuren; Cola light eller Cola Zero?

tonemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 19.09.08, restart 08.12.2010 Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 17:15   #2
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Cola light eller Cola Zero-hva er best?

det spiller ingen rolle, begge er nå søtet med aspartam.

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 11:30   #3
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Cola light eller Cola Zero-hva er best?

Hei
Hmmm jeg trodde zero var søtet med sucralose? men det er altså endret?
Da er det jo samme brus??
MVH
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 11:33   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Cola light eller Cola Zero-hva er best?

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Hmmm jeg trodde zero var søtet med sucralose? men det er altså endret?
Da er det jo samme brus??
MVH
Torkil

zero har aldri vært søtet med sucralose. Light var det i en liten periode, men det slo visst ikke ann, så da gikk de tilbake til aspartam

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 14:18   #5
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Cola light eller Cola Zero-hva er best?

Det finnes ingen brus som er søtet med splenda per i dag og da velger mange å droppe brusen pga aspartam.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 14:27   #6
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Cola light eller Cola Zero-hva er best?

Nå har jeg fått STEVIA...

Har kokt saft på epler og bærblanding. Det ble 7 liter denne gangen. Søtet med Stevia. Nå har den stått i kjøleskapet siden i går og den ble faktisk meget god. Smaker ikke akkurat som sukker, litt som suketter, men den er god på smak og det var verdt det!

http://www.friendlyshop.nu/index.php...FQqyEAod41v_Dw

Her får du billig stevia. Venninnen min hadde bestilt derfra og fikk den på TRE dager Sammen med en håndskrevet beskjed. Der var det virkelig service.

Anbefaler alle å prøve å koke saft selv og søte med stevia. Det er ikke vanskelig!! Vi gjorde det på gammeldags vis. Brukte vanlig kjele, silte av bærene og silte gjennom et kjøkkenhånkle. Men det finnes andre alternativer på markedet. Nylon hånkle til å sile for eksempel og selvfølgelig saftkoker. Tror jeg skal investere i saftkoker nå som det kommer til å bli en del saftkoking framover.

Husk at du kan koke saft på ALLE frukter, så man kan finne sin favoritt. God erstatning til lettbrus søtet med aspartam i alle fall

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 12:59   #7
mini me
Medlem
 
mini me sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 52
Innlegg: 63
mini me er på en erverdig vei

Sv: Cola light eller Cola Zero-hva er best?

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Nå har jeg fått STEVIA...

Husk at du kan koke saft på ALLE frukter, så man kan finne sin favoritt. God erstatning til lettbrus søtet med aspartam i alle fall

Det er nå desverre ikke helt sant. For de som er på Ketolysekuren, så skal man ikke spise frukt, pga karbohydratene. Det er sikkert noe annet som gjelder for Lindbergere, da de har en annen sammenseting på maten.

For meg, så må jeg si at trolig er kunstig søting det verste som finnes. Merker at det ødelegger motivasjonen min masse, da den øker søtsuget, og så blir jeg dårlig av det også. Har tidligere opplevd også at det var lettere å holde seg på "den smale stien" når jeg lot være kunstig søtet brus og saft.

__________________
Startdato: 03.07.2009



All is well and getting weller.
mini me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 14:51   #8
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Cola light eller Cola Zero -hva er best?

Det var et program på Tv her en dag som tok for seg hvordan reklamebransjen "lurer" hjernen vår.
Bla blei det sagt at Cola Light og Cola zero var akkurat det samme. men Light var for damer og Zero for menn ( høres litt tøffere ut å drikke Zero enn Light)
Mulig det, jeg drikker ingen av delene. dere som er Colikere kan jo prøve blind-test

Mvh Grovsnus
ha en god drink

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kaffe vs cola light Summer Generell ernæringsdebatt 14 15-09-08 16:43
Cola light raptor Lavkarbo generelt 4 06-06-08 11:42
Cola light/ cola zero/ pepsi max Jojodama Spørsmål og svar 3 22-11-07 18:42
Karbo i Cola light? Titti Spørsmål og svar 4 08-11-06 08:09
Eat light Cola Flasker rsy Lavkarbo generelt 3 06-07-05 19:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no