Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Chili Texas style

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-10-12, 13:09   #151
LIBBA
Seniormedlem
 
LIBBA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 63
Innlegg: 1.458
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: Chili Texas style

Enig, det er alt for lenge siden.
Er så utrolig god, at man skulle hatt maaange posjoner i fryseren
( rekker aldri å komme dit hos meg, for den blir spist opp med en gang )

__________________
Jillian Michaels 6week six-pack..... dag 40
Jillian Michaels Ripped in 30...Runde2..dag 18


LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 13:23   #152
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Chili Texas style

Jeg lager ofte nesten dobbel porsjon i fårikålgryta mi. Da har jeg mat for mange dager! (Men den går fort her også, blir jo til at man spiser den til alle dagens måltider, og gjerne byr bort til besøk).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-12-12, 00:22   #153
Colt-pixy
Seniormedlem
 
Colt-pixy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 797
Colt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlys

Sv: Chili Texas style

Tror sannelig jeg skal lage denne i helgen, har lenge lengtet etter chili gryte nemlig. Må bare handle inn litt små greier først. Gleder meg allerede.

__________________


Colt-pixy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-12-12, 10:49   #154
mayeliz
Medlem
 
mayeliz sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Kr.sand S
Innlegg: 85
mayeliz er på en erverdig vei

Sv: Chili Texas style

Den gryta er bare så god Jeg lager den ofte, men følger ikke oppskrifen slavisk - pleier å "slompe" når jeg lage mat jeg

__________________
Ferdig slanket i 2006. Lavkarbo - siden våren 2011.



mayeliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat med fett, <50 karber pr dag Svar med sitat
Gammel 07-12-12, 23:49   #155
Colt-pixy
Seniormedlem
 
Colt-pixy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 797
Colt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlys

Sv: Chili Texas style

Opprinnelig lagt inn av mayeliz, her.

Den gryta er bare så god Jeg lager den ofte, men følger ikke oppskrifen slavisk - pleier å "slompe" når jeg lage mat jeg

Den var helt fantastisk, og så god med en slump seter rømme med hvitløk i. Jeg måtte ha meg to porsjoner før jeg fant ut jeg var mett, til og med da vurderte jeg en tredje porsjon.

Jeg pleier som regel å følge oppskriften de første gangene jeg lager nye ting, bare for å få 'feel'n' for oppskriften inn i kroppen. Deretter begynner jeg å eksperimentere med andre ting. En ting jeg vet om denne oppskriften er at den garanter blir lagd flere ganger og brukt i andre ting, denne må bare være genial i lasagne etter min mening.

__________________


Colt-pixy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 00:12   #156
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Chili Texas style

Så kult å høre!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 02:40   #157
Colt-pixy
Seniormedlem
 
Colt-pixy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 797
Colt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlys

Sv: Chili Texas style

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Så kult å høre!

Jeg kan ikke si det nok, Photo. Tusen takk for denne oppskriften. Den er helt vidunderlig og jeg gleder meg til imorgen (eller idag siden klokken er over tolv) til å smake den til middag da. En ting er hvertfall sikkert når jeg lager denne gryten har jeg nok middag til to-tre dager når det bare er meg, må bare lære å beherske meg selv litt.

__________________


Colt-pixy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 03:01   #158
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Chili Texas style

Haha, så bra! Skjønner jeg må lage denne igjen snart, den er jo himla god. Er en stund siden sist nå, faktisk.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 09:54   #159
mayeliz
Medlem
 
mayeliz sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Kr.sand S
Innlegg: 85
mayeliz er på en erverdig vei
Smile

Sv: Chili Texas style

Opprinnelig lagt inn av Colt-pixy, her.

Den var helt fantastisk, og så god med en slump seter rømme med hvitløk i. Jeg måtte ha meg to porsjoner før jeg fant ut jeg var mett, til og med da vurderte jeg en tredje porsjon.

Jeg pleier som regel å følge oppskriften de første gangene jeg lager nye ting, bare for å få 'feel'n' for oppskriften inn i kroppen. Deretter begynner jeg å eksperimentere med andre ting. En ting jeg vet om denne oppskriften er at den garanter blir lagd flere ganger og brukt i andre ting, denne må bare være genial i lasagne etter min mening.


Ja den er god også i Lasanje
Jeg bruker den også som pizzafyll når jeg lager "lettvintizza" med lavkarvotortillalefser, og når jeg lager cilli con carne I det hele tatt er det den oppskriften jeg bruker mest av alle jeg har funnet her inne. Den er helt genial

__________________
Ferdig slanket i 2006. Lavkarbo - siden våren 2011.



mayeliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat med fett, <50 karber pr dag Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 13:25   #160
Maria29
Seniormedlem
 
Maria29 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: Drammen
Alder: 41
Innlegg: 857
Maria29 er ny på veien

Sv: Chili Texas style

M-M-M! Denne skal jeg lage til i kveld Ser skikkelig god ut og jeg elsker sterk mat

__________________
Marias journal

Maria29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Variert Svar med sitat
Gammel 12-01-13, 17:39   #161
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Chili Texas style

Kveldens middag! Min kjære har lagt sin elsk på denne, så han gav med glede opp lasagnen han hadde så lyst på før jeg påpekte at jeg kjører meierifri måned til fordel for denne! Kudos, Photo!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 12-01-13, 18:13   #162
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Chili Texas style

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Kveldens middag! Min kjære har lagt sin elsk på denne, så han gav med glede opp lasagnen han hadde så lyst på før jeg påpekte at jeg kjører meierifri måned til fordel for denne! Kudos, Photo!

Aww, takk for det! Jeg har nettopp testet Rin sin chili. Den er jommen meg en runner up!
Her, for de interesserte.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 18:41   #163
manebane
Seniormedlem
 
manebane sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: der ingen skulle tru...
Innlegg: 559
manebane er ny på veien

Sv: Chili Texas style

Går i gang med å lage denne nå

Gleder meg, lenge siden nå

__________________
Min dagbok.



manebane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 15:20   #164
Maria29
Seniormedlem
 
Maria29 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: Drammen
Alder: 41
Innlegg: 857
Maria29 er ny på veien

Sv: Chili Texas style

Må innom å rose denne oppskrifta en gang til Har vel laget den 3 ganger nå,elsker den!!!

__________________
Marias journal

Maria29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Variert Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 15:37   #165
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Chili Texas style

Woop woop woop woop woop, Chili Texas Style!
Jeg tror jeg skal presentere den slik for min syvåring, så kommer han til å elske den

Nok tull! Gryta står på ovnen når! Gleder meg!

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 15:57   #166
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Chili Texas style

Yay! Kos dere!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 16:02   #167
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Chili Texas style

Senk ju

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 17:10   #168
Funky Punk
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 10
Funky Punk er på en erverdig vei

Sv: Chili Texas style

Hvor mye buljong skal brukes?
Bruker ikke terninger, så hadde vært kjekt å vite hvor mye det blir som ferdig buljong

Funky Punk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 17:19   #169
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Chili Texas style

Opprinnelig lagt inn av Funky Punk, her.

Hvor mye buljong skal brukes?
Bruker ikke terninger, så hadde vært kjekt å vite hvor mye det blir som ferdig buljong

En buljongterning av de jeg har er nok til ca en halv liter ferdig buljong, så da bruker du bare pulver tilsvarende det.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 22:59   #170
Jeiform
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Drammen
Innlegg: 72
Jeiform er ny på veien

Sv: Chili Texas style

Wow!! Gjett om jeg skal lage! Takk frøken supermoddis

Jeiform er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 21:38   #171
Funky Punk
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 10
Funky Punk er på en erverdig vei

Sv: Chili Texas style

Lagde denne i helgen (med chilibönner, gulrot, selleri og stjerneanis i tillegg)
Det ble supergodt

Lot den stå og putre fra klokken var ca 10 om morgenen til jeg skulle spise rundt kl 19. Fylte to bokser som jeg fryste ned og spiste en ny porsjon i dag. Nam, nam, den ble faktisk enda bedre til tross for at den hadde värt fryst (sånne gryter fra Toro smaker ti ganger verre etter at de har blitt fryst ned)

Så takk for at du delte oppskriften og fikk meg til å våge meg ut på laaaaangkokte gryter

Funky Punk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 22:03   #172
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Chili Texas style

Nice! Kult at du likte den! Den blir veldig god med bønner, men det dropper jeg i perioder hvor jeg er opptatt av å være i ketose.
Og ja, denne blir bare bedre og bedre!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-06-13, 01:53   #173
Humla76
Juniormedlem
 
Humla76 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Nord-Trøndelag
Innlegg: 31
Humla76 er ny på veien

Sv: Chili Texas style

Denne oppskriften er nå printet ut og skal prøves ut i nærmeste framtid. Ser veldig fram til det :-)
Jeg har vanlig chili pulver (Hindu), noen som vet om den er svak eller ei?
Jeg har nettopp handla sambal oelek chilipasta...kan den brukes, og evnt hvor mye av den?
Har aldri brukt den pastaen..

Humla76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Normalt LCHF Svar med sitat
Gammel 26-06-13, 17:28   #174
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Chili Texas style

Om den er svak eller ei kommer an på smaksløkene dine og hva de er vant til. Og ja, du kan bruke Sambal oelek. Bruk et par ts og smak deg til etter hvert?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 30-06-13, 21:13   #175
LIBBA
Seniormedlem
 
LIBBA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 63
Innlegg: 1.458
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: Chili Texas style

Lagde meg en posjon med Chili TS i går.
Brukte kjøttdeig av elg, og det ble knallgodt

__________________
Jillian Michaels 6week six-pack..... dag 40
Jillian Michaels Ripped in 30...Runde2..dag 18


LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Farmors pølsegryte – Lavkarbo style! Trulten Middag 4 19-10-10 19:01
Søt chili saus Jabba Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 08-10-09 19:21
Fylte paprika Skaldeman/lavkarbo-style magan Middag 10 21-06-09 22:27
New York Style cheesecake paprika Kake/dessert og snacks 2 23-04-06 18:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no