Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Søtning av te?!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-04-10, 14:23   #1
snickers
Juniormedlem
 
snickers sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 23
snickers er på en erverdig vei

Søtning av te?!

Er et par sukketter lov på Eurodiet? Ernæringsfysiologen sa maks 3 dl lettbrus pr. dag, så tenkte at hvis jeg holder meg borte fra lettbrusen, så kan det kanskje ikke skade å søte teen min litt...?! Erfaringer?!

snickers er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet (tidl. ketolyse) Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 18:48   #2
studine:)
Medlem
 
studine:) sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 35
Innlegg: 306
studine:) er ny på veien

Sv: Søtning av te?!

sjekk karbohydratene. Men du bør jo kanskje prøve å venne deg av med det, for søtningsmiddel gjør at man får lyst på søte ting. Søthungeren går over av seg selv etterhvert, og det drar bare prosessen ut om du får i deg mye kunstig søtningsmiddel.

__________________
velkommen til min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32289


[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wzgIBt2/]
studine:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 20:22   #3
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Søtning av te?!

Opprinnelig lagt inn av studine:), her.

sjekk karbohydratene. Men du bør jo kanskje prøve å venne deg av med det, for søtningsmiddel gjør at man får lyst på søte ting. Søthungeren går over av seg selv etterhvert, og det drar bare prosessen ut om du får i deg mye kunstig søtningsmiddel.

Ser ikke helt vitsen med å kutte ut sukettene så lenge man får i seg masse søtningsmidler fra ED-produktene

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 21:33   #4
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Søtning av te?!

Det er lov - men det anbefales at man ikke bruker for mye av dette. Vi har mye av dette i ED produktene allerede.

Problemet med suketter og annet søtningsstoff er at det påvirker blodsukkeret og insulinresponsen. Dette kan igjen oppleves som stagnasjon, eller at det går saktere med vektreduksjonen.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 22:17   #5
snickers
Juniormedlem
 
snickers sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 23
snickers er på en erverdig vei

Sv: Søtning av te?!

Jeg drister meg til en sukett eller to i løpet av dagen. Det er vesentlig mindre enn jeg vanligvis får i meg + at jeg har kuttet PepsiMax'en. Tror ikke jeg hadde klart å holde meg til 3 dl om dagen (ernæringsfysiologens anbefaling), så da får jeg heller kutte den helt.

snickers er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet (tidl. ketolyse) Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 09:17   #6
studine:)
Medlem
 
studine:) sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 35
Innlegg: 306
studine:) er ny på veien

Sv: Søtning av te?!

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Ser ikke helt vitsen med å kutte ut sukettene så lenge man får i seg masse søtningsmidler fra ED-produktene

Tja, altså poenget er jo at det kan bli for mye. Det er jo derfor vi ikke skal ha i oss for mye lettbrus o.l. også. Det er jo samme regel på ketolysen.. ikke for mye søtningsmidler. Kan jo godt være man kan erstatte de søte produktene med suketter i teen, men takke meg til kjeks over suppe, og heller usøtet te.

Jeg er så streng jeg kan, jeg. Mitt mål er å komme fortest mulig ned i vekt, og unngå å holde på med akkurat eurodiet så altfor lenge. Lavkarbo blir det resten av livet, forhåpentligvis, men jeg vil ikke dra ut dietten lenger enn nødvendig

__________________
velkommen til min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32289


[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wzgIBt2/]
studine:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 09:17   #7
studine:)
Medlem
 
studine:) sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 35
Innlegg: 306
studine:) er ny på veien

Sv: Søtning av te?!

Opprinnelig lagt inn av snickers, her.

Jeg drister meg til en sukett eller to i løpet av dagen. Det er vesentlig mindre enn jeg vanligvis får i meg + at jeg har kuttet PepsiMax'en. Tror ikke jeg hadde klart å holde meg til 3 dl om dagen (ernæringsfysiologens anbefaling), så da får jeg heller kutte den helt.

Det går helt sikkert fint! Du gjør det du må for å få det til å funke for deg.

__________________
velkommen til min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32289


[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wzgIBt2/]
studine:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 14:36   #8
snickers
Juniormedlem
 
snickers sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 23
snickers er på en erverdig vei

Sv: Søtning av te?!

Opprinnelig lagt inn av studine:), her.

Det går helt sikkert fint! Du gjør det du må for å få det til å funke for deg.

Liker holdningen din, Studine! Den inspirerte meg til å kutte ut søtningsstoffene helt. Verdt et forsøk - for som du sier - vil jo være på Eurodiet kortest mulig!

snickers er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet (tidl. ketolyse) Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 01:22   #9
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Søtning av te?!

Det intense søtstoffet aspartam regnes i dag ikke for å utgjøre noen helserisiko, hvis man holder seg innenfor ADI-verdien.
Sakkarin (også intenst) er påvist å være svakt blærekreftfremkallende hos hannrotter. Det er ikke klart hvilke mekanismer som ligger bak dette. Men for sakkarin regner man at det finnes en sikker nedre grense for inntak hvor man helt kan utelukke kreftrisiko. De mengdene sakkarin som ga blærekreft hos hannrottene ville tilsvare flere hundre liter leskedrikk med sakkarin daglig for et menneske.
Cyklamat (intenst) har også vært i søkelyset for mulige kreftfremkallende egenskaper. Man regner nå med at cyklamat ikke er et kreftfremkallende stoff, men at stoffet kan forsterke virkningen av andre blærekreftfremkallende stoffer.
Fordi ulike befolkningsgrupper har ulike matvaner mener forskere at inntaket av sakkarin og cyklamat i enkelte deler av befolkningen kan ligge for høyt i forhold til ADI-verdiene.

Sukkeralkoholene regnes som lite helsefarlige, og har heller ingen ADI-verdier. Det har allikevel vist seg at inntak av store mengder sukkeralkoholer pr. dag kan gi diare, spesielt hos mindre barn. Det er store individuelle forskjeller i følsomhet for denne effekten.

Tatt herfra:http://www1.sv.no/dokument/kropp.htm

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 13:12   #10
studine:)
Medlem
 
studine:) sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 35
Innlegg: 306
studine:) er ny på veien

Sv: Søtning av te?!

Nyttig informasjon! Men jeg vet ikke om det nødvendigvis var akkurat det som var diskusjonen her.. Jeg tror det handler mer om hvordan det fungerer med søtningsmidler på eurodiet. Ellers tar jeg ikke sånt så altfor seriøst, jeg da. Og jeg mener jo at om man kan kontrollere seg selv, så er det ingenting galt i et glass lettbrus. Problemet oppstår, mener jeg, når det blir en vane eller et behov. Grunnen til at jeg mener det er et problem, er at hele vektproblemet til mange av oss kommer av dårlige vaner man ikke klarer å bryte, og om man bare endrer vanen, ikke legger den av seg (som å gå fra sukker og karbohydrater til søtningsmidler) så er det mye mye lettere å sprekke når man når sin målvekt.

Snickers: så godt å høre=) Jeg har kjempetro på deg! Husk at det hender at vi som mennesker feiler, da. Ikke ta det altfor tungt om det skjer, men gjør det du kan for å unngå det=)

__________________
velkommen til min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32289


[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wzgIBt2/]
studine:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 13:25   #11
Jannejoh
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Kongsberg
Innlegg: 14
Jannejoh er på en erverdig vei

Sv: Søtning av te?!

Nå vet jeg ikke hva slags te du drikker men jeg pleide alltid å sukre teen min før men, så gikk jeg over til grønn te og da trenger jeg ikke det lenger for den har ikke den stramme smaken som svart te med smak har. Nå kan jeg faktisk drikke svart te med fruktsmak uten sukker og

Jannejoh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo på min måte Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 13:38   #12
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Søtning av te?!

http://www.impo.no/?side=102 Hva med dette søtningsmiddelet? Anbefaler dere det?

  Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 14:06   #13
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Søtning av te?!

Ja, perlekinn. Det er det sunneste av alle tror jeg. Men det smaker ikke så veldig godt

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 14:39   #14
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Søtning av te?!

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Ja, perlekinn. Det er det sunneste av alle tror jeg. Men det smaker ikke så veldig godt

Å? Kan du beskrive hva det smaker da? Er det bitter smak? Trodde søtt var søtt jeg..

  Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 18:46   #15
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Søtning av te?!

Søtsmaken kommer liksom ikke frem til fulle, slik sukker og natrena gjør, og den har en ettersmak. Selv den som selgere sier ikke har bismak har bismak.Natrena synes jeg smaker godt og ligner sukker. Canderel er ikke like god som natreen, synes jeg, og i tillegg dyrere. Sukrin har jeg ikke prøvd. Noen trenger ikke så mye søtsmak og kan sikkert bruke stevia. I te er det ikke godt synes jeg. Kanskje det er ok i bakst.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 18:55   #16
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Søtning av te?!

Stevia kan ha en litt bitter lakrisaktig ettersmak. Men jeg synes det absolutt blir søtt nok. Problemet for meg har vært at når jeg har i for mye så blir det ettersmak, men hvis man ikke har for mye så kjenner ihvertfall ikke jeg etter/bismaken. Etter at jeg begynte å ta mindre enn det som står i oppskrifter og en konverteringstabell jeg har så har problemet med ettersmaken blitt borte for meg.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 00:21   #17
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Søtning av te?!

ja, sånn er det for meg også. Problemet mitt er da at jeg liker det veldig søtt og derfor passer stevia ikke for meg. Tror det er fint i kombinasjon med sukrin for jeg har sett produkter med de to sammen.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 21:55   #18
Avjo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 38
Avjo er på en erverdig vei

Sv: Søtning av te?!

Jeg fikk vite at man kan bruke den runde, hvite boksen med suketter som har rødt plastlokk. De har den i vanlig dagligvare her jeg bor i alle fall.

__________________
Avjo - som har laaaangt til mål.


Avjo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet/Lindbergs Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 02:25   #19
HenrikBooe
Medlem
 
HenrikBooe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Alder: 29
Innlegg: 122
HenrikBooe er på en erverdig vei

Sv: Søtning av te?!

Jeg bruker litt Stevia i min te for å søte den til Er veldig godt

HenrikBooe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det trygt å bruke søtning? ElinN Generell diskusjon 13 22-03-10 22:49
Alkohol og kunstig søtning K`s choice Ketolysekuren 4 22-09-08 01:29
100% naturlig søtning med 0 g karbo! xeena82 Ketolysekuren 2 23-08-08 08:56
Kunstig søtning sommerblomt Ketolysekuren 15 02-06-08 03:41
Proteinpulver og kunstig søtning Sweetflower Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 16-11-07 19:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no