Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Karbhydratinnhold i ost

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-07-11, 17:41   #1
slankepia
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 69
slankepia er på en erverdig vei

Karbhydratinnhold i ost

Hei.

Jeg er veldig ny i dette og har nettopp kjøpt med den nyeste norske utgaven av Atkins. Det jeg merket er at når jeg leser på næringsinnhold og lignende sider så står det faktis 0g karbohyrater per 100g. Det samme gjelder når jeg leser på forpakningen på ulike ostemerker.

Hva skal jeg forholde meg til? Er det flere matvarer som inneholder mye mer kabrohydrater enn hva innholdslisten viser? Hvordan skal jeg da klare å telle karbohydrater?

slankepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - forløbli på induksjonen :-) Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 17:44   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Karbhydratinnhold i ost

Hvis det er under 1 kh i noe trenger ikke produsenten oppgi noe tall. Så det KAN være 1 kh i 100 gram ost Ser det står alt mellom 0.1 og 1 på noen merker, mens andre sier 0.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 18:12   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Karbhydratinnhold i ost

Jeg har valgt å stole på det som står listet under næringsinnhold jeg. Man får bare håpe at det er riktig "nok" ....

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no