Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Ønsker høre om erfaringer med metformin

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-04-13, 17:32   #1
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Ønsker høre om erfaringer med metformin

Har lest endel om metformin her inne og ellers på nettet ifm at jeg nå skal teste det selv. Legen min var litt usikker da jeg spurte om å få prøve metformin i noen måneder, men etter at hun har gjort litt research, fikk jeg idag tilsendt resept.

Skal starte på 1 x 500 mg, og så øke med 1 tbl/uken inntil 3 x 500.

Jeg var såvidt over 700 i c-peptid-testene for 15 kg siden, regner med at den er høyere nå. Har pco(s), overvekt, men ikke barneønske (Tror jeg, - hehe, tuller...er jo snart 44 år.)

Nå har jeg skjønt jeg må forvente kvame/diare, og at jeg bør ta tbl INNI et måltid, og trappe sakte opp dosen.

Andre tips/erfaringer av nyere dato?

Min hovedgrunn til å ta metformin er å komme ned i en sunnere vekt. Spiser lavkarbo, dvs, mindre fett enn ketose, og under 100 gram karb/dg.pr nå.

(Jeg gikk kun ned 3 kg på 3 mnd i ketose.....og hadde ikke energi til effektiv styrketrening da.)

Takk for alle innspill, råd, svar og erfaringer dere kan komme med!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 19:10   #2
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Ønsker høre om erfaringer med metformin:)

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Har lest endel om metformin her inne og ellers på nettet ifm at jeg nå skal teste det selv. Legen min var litt usikker da jeg spurte om å få prøve metformin i noen måneder, men etter at hun har gjort litt research, fikk jeg idag tilsendt resept.

Skal starte på 1 x 500 mg, og så øke med 1 tbl/uken inntil 3 x 500.

Jeg var såvidt over 700 i c-peptid-testene for 15 kg siden, regner med at den er høyere nå. Har pco(s), overvekt, men ikke barneønske (Tror jeg, - hehe, tuller...er jo snart 44 år.)

Nå har jeg skjønt jeg må forvente kvame/diare, og at jeg bør ta tbl INNI et måltid, og trappe sakte opp dosen.

Andre tips/erfaringer av nyere dato?

Min hovedgrunn til å ta metformin er å komme ned i en sunnere vekt. Spiser lavkarbo, dvs, mindre fett enn ketose, og under 100 gram karb/dg.pr nå.

(Jeg gikk kun ned 3 kg på 3 mnd i ketose.....og hadde ikke energi til effektiv styrketrening da.)

Takk for alle innspill, råd, svar og erfaringer dere kan komme med!

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29058

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vil høre om ditt vekttap, med south beach LILLEstoreGULL South Beach 15 21-06-12 20:06
Hvem skal man høre på? Megvel Spørsmål og svar 39 25-01-11 23:03
Får høre at jeg har blitt for tynn martina Lavkarbo generelt 17 03-08-10 12:44
Spent på å høre deres erfaringer ... Noen som vil dele? sullelulle Ketolysekuren 4 04-04-08 20:51
Vil høre mer om dere! kristweh Ketolysekuren 3 31-08-07 21:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no