Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 06-07-10, 20:28   #2451
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har nokon tips om ei bra side på engelsk som forklarer lavkarboprinsippa? Altså ei enkel innføring for nybyrjarar, litt om alt.
Fysioterapeuten min vart interessert når eg fortalte kor mykje eg hadde gått ned ved hjelp av dette kostholdet.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-07-10, 20:34   #2452
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Har nokon tips om ei bra side på engelsk som forklarer lavkarboprinsippa? Altså ei enkel innføring for nybyrjarar, litt om alt.

har ikke lest den, men kanskje det står noe her? http://en.wikipedia.org/wiki/Low-carbohydrate_diet

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-07-10, 21:05   #2453
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

har ikke lest den, men kanskje det står noe her? http://en.wikipedia.org/wiki/Low-carbohydrate_diet

Takk Carisma Eg kan jo for så vidt berre be henne google det sjølv også. Ho treng på ingen måte nokon slankekur, trur jenta kan vere knappe 50 kg og er knallsterk (blir vel det av å ha den jobben), men vart altså intr når eg fortalte om det. Noko slikt som lavkarbo på 3 minutt hadde vore perfekt. Må vel kanskje omsette sjølv.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-07-10, 23:38   #2454
stinemarie
Medlem
 
stinemarie sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 121
stinemarie er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvor får man kjøpt fiberhusk?

Og hvilken kli har minst karber i seg?

__________________
Jobber hardt for å nå målet til bryllupet 28.05.11
stinemarie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 06-07-10, 23:49   #2455
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av stinemarie, her.

Hvor får man kjøpt fiberhusk?

Og hvilken kli har minst karber i seg?

Fiberhusk får du kjøpt på apoteket, helsekost, og enkelte velassorterte butikker som f.eks Ica.
Regal skal ha minst karber (9 gr kontra Møllerens som har rundt 18).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 07-07-10, 09:35   #2456
stinemarie
Medlem
 
stinemarie sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 121
stinemarie er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Fiberhusk får du kjøpt på apoteket, helsekost, og enkelte velassorterte butikker som f.eks Ica.
Regal skal ha minst karber (9 gr kontra Møllerens som har rundt 18).

Takk

__________________
Jobber hardt for å nå målet til bryllupet 28.05.11
stinemarie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 07-07-10, 09:47   #2457
stinemarie
Medlem
 
stinemarie sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 121
stinemarie er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Lurer på en ting til:

Hvilken sukkererstatning smaker best og hvor får man kjøpt det? Tenkte jeg skulle lage litt syltetøy til nødens stunder så takker SÅ mye for svar

__________________
Jobber hardt for å nå målet til bryllupet 28.05.11
stinemarie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 07-07-10, 09:50   #2458
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av stinemarie, her.

Lurer på en ting til:

Hvilken sukkererstatning smaker best og hvor får man kjøpt det? Tenkte jeg skulle lage litt syltetøy til nødens stunder så takker SÅ mye for svar

Litt subjektivt, tror jeg. Selv liker jeg best Splenda...man må bare huske på at det er søtere enn vanlig sukker og dertil bruke mindre mengde.

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse
Gammel 07-07-10, 09:54   #2459
stinemarie
Medlem
 
stinemarie sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 121
stinemarie er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvor får man kjøpt dette?

__________________
Jobber hardt for å nå målet til bryllupet 28.05.11
stinemarie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 07-07-10, 09:55   #2460
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av stinemarie, her.

Hvor får man kjøpt dette?

Stort sett overalt nå... Kiwi, Rema1000 osv.

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse
Gammel 07-07-10, 10:03   #2461
stinemarie
Medlem
 
stinemarie sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 121
stinemarie er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Stort sett overalt nå... Kiwi, Rema1000 osv.

Takk

__________________
Jobber hardt for å nå målet til bryllupet 28.05.11
stinemarie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 07-07-10, 13:31   #2462
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har nettopp fått meg ny pc med Windows 7, og en av mine yndlingsfunksjoner, nemlig å ha musikkmappa mi på verktøylinja (nederst til høyre rett til venstre for språkvalg) ser ut til å oppføre seg litt ustabilt. Jeg må altså legge den til på nytt hver gang jeg starter opp maskina, hvilket jo er noe upraktisk. Noen som vet hvorfor det er sånn, og om det kanskje er noe jeg må krysse av for å få den til å holde seg der?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 07-07-10, 14:47   #2463
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har du valgt "Pin this program to taskbar" (eller hva det evt heter på norsk)?

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish
Gammel 07-07-10, 18:05   #2464
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har prøvd å finne et sånt valg, men har ikke lykkes så langt. "Fest" heter det vel på den norske versjonen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 07-07-10, 19:25   #2465
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Fann info på engelsk på Annika Dahlqvist sin blogg, med generell info om kva som er bra og ikkje av mat, og litt generell info, så no har fysioterapeuten min fått det.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 07-07-10, 19:47   #2466
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har en tre år gammel Dell laptop (inspiron 1501) med ekstra stor skjerm (17,3", widescreen). Jeg har nettopp kjøpt meg ny pc, og vurderer nå å selge den gamel pc-en som dele-pc på finn fordi lydinngangen hadde litt dårlig kobling, og fire taster og venstre museknapp ikke funker på den. Har ikke hatt den inne på rep på grunn av dette, da det er selvforskyldt . Men ellers funker den jo. Batterikapasiteten er heller ikke noe å skryte av, men dette er et vanlig problem med Dell-pc-er har jeg skjønt .
Er det noen som har noen formening om hva jeg kan ta for den?

Selge??? En 3 år gammel laptop? Du er vel heldig om du får gitt den bort...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 07-07-10, 19:50   #2467
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av stinemarie, her.

Hvor får man kjøpt dette?

Det er en gul boks på størrelse med Nesquick-boksene (sjokolademelka vet du...) og den står ved te, kaffe og annen kunstig søtning i butikken.

Jeg bruker sukrin, fås på helsekosten og finnes i både "sukker" og "melis"-variant.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 07-07-10, 21:05   #2468
TinoEzio
Juniormedlem
 
TinoEzio sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 17
TinoEzio er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Som jeg skrev, så HAR jeg kjøpt ny .
Jeg er desperat blakk, og øynet plutselig en mulighet til å tjene noen ekstra grunker .
Batteriene til Dell er uansett kjent for å være ekstra dårlige, og selv om jeg fulgte sparetipsene deres til punkt og prikke, så døde først ett, og så ett nytt jeg fikk etter rundt seks måneder ...

Da tror jeg du bare var maks uheldig. Sånt kan skje. Jeg har aldri hatt noen problemer med batteriene på Dell maskiner.

Jeg lurer på hvorfor den ene visdomstannen min vokser på skrått innover i munnen?

__________________


TinoEzio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
Gammel 07-07-10, 21:21   #2469
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har heller ikkje hatt noko problem med verken Dellmaskin eller batteri. Har hatt vår i 4 år, og den fungerer framleis greit nok. Ingen tastar som har kræsja heller. Kanskje uheldig med den, Photo?
Visdomstenner er små djevlemonster frå ei anna verd! Sambu har ei som veks på skrå framover, og burde fått den fjerna. Men trur du han vil da?

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 07-07-10, 22:03   #2470
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hmm, ok. Jeg har kun hørt negativt om Dell, faktisk. Men det med tastene var jo selvforskyldt, da.
Som sagt øynet jeg bare en mulighet her, men da gir jeg eff. Får se på ruklet som en slags ekstern harddisk. Synes ellers det er ganske ille å tenke på at vi nå betrakter en tre år gammel pc som gammel ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 07-07-10, 22:13   #2471
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TinoEzio, her.

Jeg lurer på hvorfor den ene visdomstannen min vokser på skrått innover i munnen?

*fnis* det er fordi beinet under lar den vokse slik,eller noe sånn

Hadde ei sånn ei, den lå helt på tverra og vokste og kosa seg. Absurd å se på røntgenbildene. Måtte deles i tusen biter for å få ut

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 08-07-10, 06:53   #2472
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hmm, ok. Jeg har kun hørt negativt om Dell, faktisk. Men det med tastene var jo selvforskyldt, da.
Som sagt øynet jeg bare en mulighet her, men da gir jeg eff. Får se på ruklet som en slags ekstern harddisk. Synes ellers det er ganske ille å tenke på at vi nå betrakter en tre år gammel pc som gammel ...

Heh, ja, jeg henger ikke helt med på hvor kort levetid slike ting blir tildelt nå. Ante feks ikke at min 3 år gamle super-pc var heeeelt avleggs før jeg fikk besøk som informerte meg om det.

Men, jeg lurer på: Hvor får jeg tak i bok choy på løkka? Har aldri sett det på sultan, sett noen visne kvaster på en av sjappene i trondheimsveien iblant, men ikke alltid. Kinakål er ikke alltid en dugelig erstatning...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 08-07-10, 07:13   #2473
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Heh, ja, jeg henger ikke helt med på hvor kort levetid slike ting blir tildelt nå. Ante feks ikke at min 3 år gamle super-pc var heeeelt avleggs før jeg fikk besøk som informerte meg om det.

Men, jeg lurer på: Hvor får jeg tak i bok choy på løkka? Har aldri sett det på sultan, sett noen visne kvaster på en av sjappene i trondheimsveien iblant, men ikke alltid. Kinakål er ikke alltid en dugelig erstatning...

Så lenge ikke ting slutter å funke i like stor grad som den gamle, så tror jeg at med mitt bruk, typ generell nørding og bildebehandling, så klarer jeg meg fint med en pc i mer enn tre år, men det er vel mer den generelle oppfatninga. Men nå HAR jeg jo en kliss ny super-pc .

Kan dessverre ikke hjelpe deg, da jeg ikke vet hva bok choy er, men prøv Gutta på Haugen på St. Hanshaugen, de har vel så godt som det meste .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 08-07-10, 17:59   #2474
Timona
Medlem
 
Timona sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 245
Timona er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har fått henvisning til behandling hos fysioterapaut. Jeg lurer på hvor mye man skal betale i egenandel? Gjelder egenandelskortet her?

Jeg har bl.a Diabetes og Astma som diagnoser, og mener å ha hørt at man får fritak for egenandel ved Astma? Jeg har søkt på nett og lett på Nav sine sider men finner ikke noe informasjon

Timona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 08-07-10, 18:10   #2475
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Timona, her.

Jeg har fått henvisning til behandling hos fysioterapaut. Jeg lurer på hvor mye man skal betale i egenandel? Gjelder egenandelskortet her?

Jeg har bl.a Diabetes og Astma som diagnoser, og mener å ha hørt at man får fritak for egenandel ved Astma? Jeg har søkt på nett og lett på Nav sine sider men finner ikke noe informasjon


Hei,
Fysikalsk behandling går under egenandelstak 2

Før hadde kronikerne fritak eller reduksjon på egenandel til fysikalsk behandling men jeg fant ikke noe om det temaet nå…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no