Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Optimal Ernæring

Hvorfor akkurat 6 BE?

Optimal Ernæring Et kosthold basert på Jan Kwasniewski og Wolfgang Lutz sine anbefalinger. Boka "Bedre uten brød" er skrevet av Wolfgang Lutz.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-09-09, 12:13   #1
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Hvorfor akkurat 6 BE?

ja, hvorfor? har lett på forumet, lest en del diskusjoner, men fant ikke svar på akuratt det.

for dere som har lest " Bedre Uten Brød " , vet sikkert at 6BE(brødenheter)=72 karbohydrater.

de sier i boka at du kan spise så mye fett og protein du vil, men ikke mere en 6 BE. gjerne minde også..

uhm hjelp!

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 13:27   #2
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor akuratt 6 BE?

Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup, her.

ja, hvorfor? har lett på forumet, lest en del diskusjoner, men fant ikke svar på akuratt det.

for dere som har lest " Bedre Uten Brød " , vet sikkert at 6BE(brødenheter)=72 karbohydrater.

de sier i boka at du kan spise så mye fett og protein du vil, men ikke mere en 6 BE. gjerne minde også..

uhm hjelp!

Etter hva jeg har forstått fra boka, så er det grensen man bør ha av inntak av karber daglig, for at man skal oppnå helsegevinster med dette kostholdet.

Og spiser du mer en 72gk daglig må du vurdere å redusere på fettet.

Skal du gå ned i vekt, er det lurt å spise mindre enn 72gk og så...grensen for vektnedgang ved redusert mengde karber, er noe du kan finne ut av selv, ved å holde inntaket av karber under oppsikt.

Brødeneheter (BE) er noe Lutz skriver om for at det skal være enkelt å telle

Håper det var svar nok...mer vitenskaplige utredninger overlater jeg til de som kan dette best...

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 13:28   #3
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Hvorfor akuratt 6 BE?

men går en opp i vekt hvis en holder seg under 72 da? sån rundt 50 kansje om dagen?

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 13:31   #4
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor akuratt 6 BE?

Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup, her.

men går en opp i vekt hvis en holder seg under 72 da? sån rundt 50 kansje om dagen?

Dette er individuelt. Det må du nesten finne ut av selv. Noen går sikkert ned på oppunder 72gk og, men som sagt, da må du nok prøve deg fram.

Hva med å begynne på 50gk da, og evt øke eller minke mengden hvis det ikke gir resultater.

Du er den som best kan forske på deg,vet du

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 13:37   #5
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Hvorfor akuratt 6 BE?

lets find it out

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 23:05   #6
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Hvorfor akuratt 6 BE?

I følge boken så har det ikke bevist noen ytterligere helsegevinst ved å spise mindre enn 72 Gram karbohydrat i døgnet. (Om man ser vort fra raskere vektnedgang)

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor spiser DU akkurat som du gjør? Summer Lavkarbo generelt 36 14-08-11 20:30
Svarten at 17.mai kom akkurat nå ... Euphita Ketolysekuren 6 17-05-07 23:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no