Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Lunsj

kylling og paprika omelett

Lunsj Har du gode tips til lunsjretter på lavkarbokosthold? Gode erstatninger til den tradisjonelle matpakken? Vi er mange som svært gjerne tar i mot tips.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-02-05, 20:28   #1
boble
Seniormedlem
 
boble sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: buskerud
Alder: 50
Innlegg: 872
boble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt av
Arrow

kylling og paprika omelett

Dette er veldig godt. Og lettvint.

Nok til 3-4 personer.

2 stk . kyllingfilet
litt olivenolje(til steking)
1rødløk i terninger
1 hvitløkbåt,skelt og finhakket
2 små paprika(feks gul og grønn) uten frø skåret i tynne strimler
6 store egg,pisket lett sammen
salt og pepper etter smak
50 gram revet sveiserost eller annen type ost.(norvegia er ok,det brukte jeg. blir litt i mildeste laget kanskje.Men det er jo en smaksak.

Stek kyllingfileten,og la dn avkjøl seg litt. skjær i tynne strimler.
Varm olje i en middels stor stekepanne,og fres løken og hvitløken et minutts tid.
Tilsett paprika,og stek videre i 3-4 minutter.Deretter legger du i kyllingen,heller over eggene og krydrer med salt/pepper.
Rør inn osten og stek på svak varme til massen har så vidt stivnet.
Sett den under stekeovnsgrillen i 30-40 til den blir lys brun.

Serveres med salat. Nammmm.

__________________
Bare de sinnsyke tar seg selv helt alvorlig!
boble er avlogget   Min kostholdsfilosofi: bobles lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 27-02-05, 23:29   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Kopierer denne til induksjonstråden også jeg (da står den begge steder)..... den passer her og !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-02-05, 23:56   #3
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Hey hey! Den hørtes god ut! Lyst å prøve den med engang,men så er jo kyllingen min frosen!

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Info om diverse grønnsaker og frukt mofe Generell ernæringsdebatt 16 22-12-09 00:54
Kylling Fajita Form Nille Middag 9 11-10-08 12:14
Kylling Mussallam (kylling med nøtter) Marianne Middag 0 29-12-04 11:20
Kylling og broccoliform Anne Middag 0 10-10-04 20:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no