Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Muskler og ketose

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-08-05, 09:38   #1
Oda
Medlem
 
Oda sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Australia
Alder: 41
Innlegg: 78
Oda har en fantastisk aura rundt segOda har en fantastisk aura rundt seg
Question

Muskler og ketose

Lurer litt på dette med styrketrening og ketose jeg. For det er vel mulig å bygge muskler når man er i ketose? Man spiser jo nok protein. Eller må man ha i seg mer karbohydrater? Jeg vet iallefall at jeg med minimalt inntak av karbohydrater blir både sterkere og får mer muskler, men jeg er jo ikke i ketose...

__________________
fra meg



Oda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-08-05, 09:47   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Oda

Lurer litt på dette med styrketrening og ketose jeg. For det er vel mulig å bygge muskler når man er i ketose? Man spiser jo nok protein. Eller må man ha i seg mer karbohydrater? Jeg vet iallefall at jeg med minimalt inntak av karbohydrater blir både sterkere og får mer muskler, men jeg er jo ikke i ketose...

Ja, du bygger muskler i ketose. Så lenge du får i deg nok protein og fett er det ikke noe i veien for det. Ketosen påvirker ikke muskelbyggingen og tærer heller ikke på muskler så lenge du får i deg nok proteiner og fett. Fett er også viktig fordi fett gir kroppen beskjed om å brenne fett (og ikke muskler). Viktig med et blansert kosthold !

Spiser du lavkalori og lavfett i lengre tid vil det tære på musklene ! Du tar av, men mister muskler - det er IKKE noe lurt !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-08-05, 09:53   #3
Oda
Medlem
 
Oda sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Australia
Alder: 41
Innlegg: 78
Oda har en fantastisk aura rundt segOda har en fantastisk aura rundt seg

Ja, det var det jeg trodde, men hvorfor er det så mange som driver med oppkarbing og slikt da? Det skulle vel ikke være nødvendig?

__________________
fra meg



Oda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-08-05, 10:35   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Oda

Ja, det var det jeg trodde, men hvorfor er det så mange som driver med oppkarbing og slikt da? Det skulle vel ikke være nødvendig?

Oppkarbing er vel spesielt for de som trener litt mer seriøst, kroppsbyggere bl.a. - med konkurranser og sånn. De karber opp en periode - en uke eller noe sånt tror jeg. Det er vel forskjellige måte å gjøre det på.

Så er det et par tre dietter (bl.a. EAT og BFL) som bruker virkningen til å "lure" kroppen - sparke igang vekttap som har stanset opp eller for å holde forbrennigen igang sier de. De har en dag i uka hvor de på kvelden spiser et karborikt måltid med havregrøt, pasta eller poteter, ris etc. (altså IKKE raske karber som is & cola & sånn!). Dette skal ikke være nødvendig eller funke så bra om man er i ketose forresten.


Dessverre funker ikke dette for alle, - så NEI - jeg ser ikke helt nødvendigheten av det. MIN kropp lar seg iallefall ikke lure i lengden !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt du har ønsket å vite om ketose Nille Atkins kosthold 110 14-03-14 07:59
Ketose - inn og ut av ketose...? hva skjer da? Chumpsy Lavkarbo generelt 31 16-07-11 21:01
Spørsmål om ketose Jenny Lavkarbo generelt 3 27-05-05 23:28
Spørsmål om ketose og ketostix Tiril77 Lavkarbo generelt 6 18-01-05 19:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no