Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Se her

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-09-05, 19:02   #1
montry
Nytt Medlem
 
montry sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Alder: 39
Innlegg: 5
montry er ny på veien

Se her

Atkins og trening


Hvordan vil egentlig kroppen reagere på type diett som Atkins, altså veldig lavt karbohydrat. Vil man kunne greie å ha noen intensitet på treningen i det hele tatt, når man er fri fra karbohydrater?"
Hei, jeg vil ikke anbefale mat nærmest fritt for karbohydrater når du skal trene. Det har vært enkelte som har forsøkt, og de konklusjonene jeg har sett av det, er at utøveren etter relativt kort tid har følt seg helt tom og til tider ikke klart å gjennomføre økter man tidligere klarte.

Hilsen Irene Mårdalen


Hva synes dere om svaret hennes? Jeg har aldri opplevd å føle meg tom etter trening Eneste bivirkning jeg har opplevd er økt forbrenning

montry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-09-05, 21:34   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sitat:

Hei, jeg vil ikke anbefale mat nærmest fritt for karbohydrater når du skal trene. Det har vært enkelte som har forsøkt, og de konklusjonene jeg har sett av det, er at utøveren etter relativt kort tid har følt seg helt tom og til tider ikke klart å gjennomføre økter man tidligere klarte.

Hilsen Irene Mårdalen



Dette er langt fra korrekt og viser hvor lite oppdatert Mårdalen er. Dessuten er ikke Atkins "tilnærmet fritt for karber" - atter en person som uttaler seg uten å ha giddet å lese boka. Til og med folk som trener skikkelig hardt opplever jo at det å spise lite karber ikke er noe problem. Så lenge en får i seg nok fett, proteiner og antioksidanter i form av bl.a masse grønnsaker går det helt greitt ! Jeg og mange andre med meg kan skrive under på at det ikke er noe i veien med energien. Jeg orker mer trening nå enn jeg noengang har gjort !

For folk som ikke er vant til å trene og plutselig begynner - samtidig som de går på Ketolyskur med 15 karber pr dag, eller Atkins Induksjon, - er det noe annerledes. De må starte forsiktig og lytte til kroppen hva den tåler. Men det er altså ikke bare på grunn av lite karber, men generell dårlig fysisk form.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-09-05, 21:40   #3
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Men en ting jeg lurer på - kanskje du Nille vet noe? Det virker som noen ikke går ned (vertfall på vekta) med lite karbiser kombinert med trening. Har du noen gode råd der? Er det noen sammenheng, eller bare tilfeldigheter?

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 23-09-05, 21:43   #4
Lara
Medlem
 
Lara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Innlegg: 390
Lara har en fantastisk aura rundt segLara har en fantastisk aura rundt seg

Helt enig med Nille!Nå har jeg hittil bare holdt på med Atkins i 5 dager hittil denne gangen,og har trent 5 ganger denne uka.Er full av energi og merker godt at det også hjelper på humøret.I vinter gikk jeg på induksjon i 5 mnd,og opplevde akkurat det samme som jeg gjør nå.Var full av energi når jeg kom hjem fra trening,og kunne gå rett på husarbeidet når jeg kom hjem.Har ikke opplevd å bli slapp av å gå på lite karber,heller det motsatte altså.

__________________



1.delmål nådd:- 7kg
2.delmål:ned 3kg
Lara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-09-05, 21:48   #5
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Nei, det har ikke jeg heller Er så herlig når man kommer i ketose og man oooser av energi..LavKarbo er jammenta godt...

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 23-09-05, 22:24   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lita84

Men en ting jeg lurer på - kanskje du Nille vet noe? Det virker som noen ikke går ned (vertfall på vekta) med lite karbiser kombinert med trening. Har du noen gode råd der? Er det noen sammenheng, eller bare tilfeldigheter?

Det kan være tilfeldig, og det kan være at de spise for lite fett - eller for mye fett. Eller det kan være at de spiser for lite *punktum*. Spiser man for lite går forbrenningen ned og man tar seinere av, spiser man for lite grønt mangler man virkige næringsstoffer og vekttapet stanser opp. Spiser man for lite protein vil man ikke bygge muskler og fobrenningen går ned (sparebluss). Men de fleste som starter trening og ikke går ikke ned, går ikke ned fordi de bygger muskler, og 1 kg muskler tar mye mindre plass enn 1 kg fett. Dvs. de går ikke ned i vekt, men ned i mål. Jeg har gått ned 2 misnt to størrelser i klær det siste året, men bare 3 kilo fett !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-09-05, 12:39   #7
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av montry

Atkins og trening


Hvordan vil egentlig kroppen reagere på type diett som Atkins, altså veldig lavt karbohydrat. Vil man kunne greie å ha noen intensitet på treningen i det hele tatt, når man er fri fra karbohydrater?"
Hei, jeg vil ikke anbefale mat nærmest fritt for karbohydrater når du skal trene. Det har vært enkelte som har forsøkt, og de konklusjonene jeg har sett av det, er at utøveren etter relativt kort tid har følt seg helt tom og til tider ikke klart å gjennomføre økter man tidligere klarte.

Hilsen Irene Mårdalen


Hva synes dere om svaret hennes? Jeg har aldri opplevd å føle meg tom etter trening Eneste bivirkning jeg har opplevd er økt forbrenning

Her ser jeg at det er snakk om folk som har trent før som har gått over til lavkarbo. Det stemmer nok at de vil møte veggen tidligere enn før. Skal en prestere så må en bruke ett kosthold man er vant med. Er man vant med lavkarbo så er det det som funker best. Og så må en ikke glemme å legge innpå en skje med olje før treningen Jeg la inn på en skje med olje nå på fredag og jeg syklet så fort som jeg aldri har gjort før. Bra de ikke hadde radarkontroll i 60sona

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 26-09-05, 12:54   #8
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Noen mennesker er mer avhengi av karbo og vil nok gå tom. Jeg vet ikke hvorfor det er sånn , men hvis vi skal tro deres erfaringer, og det skal vi jo, så er dette et faktum like mye som at de som tåler et lavkarbo kosthold får mer energi.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no