Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Torkil/andre: Er dette sant?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-06-10, 20:57   #1
hønselovisa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 28
hønselovisa er på en erverdig vei

Torkil/andre: Er dette sant?

http://www.iform.no/pub/art.php?id=79 er dette sant?

Er ketolyse ekstra tungt for lever og nyrer? Hva kan en isåfall gjøre for å gjøre det mindre tungt for lever og nyrer?

hønselovisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke bestemt enda Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 21:07   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Torkil/andre: Er dette sant?

Eh ... Jeg falt av lasset etter denne helt åpenbare løgnen:

Sitat:

I millioner av år var vi samlere og jegere. Vi eksisterte på korn, grønnsaker, frukt, bær og et og annet dyreslakt. Kostholdet bestod av over 70 prosent naturlige, fullverdige, av glykemiske og mineralrike karbohydrater.

Korn har eksistert i ca. 10.000 år, det har ikke denne forfatteren fått med seg, tydeligvis. Artikkelen ellers er så håpløs at jeg tror du kan forkaste den som bull her og nå.

I form er ikke akkurat lite kjent for å være anti-lavkarbo heller.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 21:41   #3
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Torkil/andre: Er dette sant?

No må vi heller ikkje oversjå det faktum at artikkelen i første rekke dreier seg om HøgProtein-LavKarbo, ikkje LavKarbo HøgFett slik vår diett er. Desse to diettane påverkar kroppen ulikt. Eit svært høgt inntak av protein er beviseleg belastande for nyrene. Men ketolyse (og andre LCHF) er ikkje spesielt proteinrikt, vi får jo det meste av energien frå fett.

Ellers har eg berre skumma nogenlunde raskt gjennom artikkelen, ville berre nemne dette vedr. protein&nyrer...

__________________


Sist redigert av Zillah : 25-06-10 kl 21:51. Årsak: bokstavane spratt litt rundt for meg - LCHF ikkje LHCF...
Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 21:47   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Torkil/andre: Er dette sant?

Godt poeng, det er vel bla. derfor man skal spise mye fett fordi man da ikke spiser seg mett bare på proteiner, fett metter jo voldsomt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 21:03   #5
tmaria
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 42
tmaria er på en erverdig vei

Sv: Torkil/andre: Er dette sant?

Sitat:

Ikke bli lurt av "naturlige" karbohydrater som har høy Gl (som bakt potet, hvit fis, baguetter og riskaker).

Ja, dette var vel det mest underholdende i artikkelen..

__________________


tmaria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo - ca. 100 om dagen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spørsmål til Torkil og andre som har litt peiling QueenConnie Ketolysekuren 5 08-01-09 20:06
Ketoner i morsmelk? (spesielt til Torkil og andre med peiling på dette her) Dolly Ketolysekuren 6 05-11-08 22:56
Et spørsmål til Torkil og andre om tyggis og lâkerol beate Ketolysekuren 27 08-03-08 15:03
Torkil, eller noen andre med erfaring MorStine Ketolysekuren 4 02-06-07 13:15
huff, er dette sant? sommerfugl Generell ernæringsdebatt 15 17-02-05 20:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no