Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ingen fremgang what so ever ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-09-10, 19:34   #1
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Ingen fremgang what so ever ...

nå er jeg dritt lei dette her altså... jeg har nå levd på ketolyse-mat i 5 uker, og i begynnelsen gikk jeg opp litt, men så gikk det sakte nedover... første uken gikk jeg ned 1 kg, 1 kg uken etter, og ett halvt kg uken etter der... de siste 2 ukene har alt stått stille... ingen cm, og vekten har gått litt opp igjen... jeg spiser kun det jeg skal, og drikker 1,5 til 2 liter vann hver dag + 1,5 liter pepsi max...
nå er jeg så lei at jeg lurer på å bare gi opp!

ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 20:23   #2
1979
Medlem
 
1979 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 44
Innlegg: 174
1979 er på en erverdig vei

Sv: Ingen fremgang what so ever...

Offa, jeg føler med deg

Sikkert fryktelig frustrerende.
Kan det ikke være sånn da at dette kanskje ikke funker for alle?
Jeg er ingen ekspert på dette, men det var det første som slo meg inn.
Men uansett hva du gjør så ønsker jeg deg lykke til videre

__________________
1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 20:28   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ingen fremgang what so ever...

Opprinnelig lagt inn av 1979, her.

Kan det ikke være sånn da at dette kanskje ikke funker for alle?

I utgangspunktet ikke... Men, lavkarbo er vektregulerende, så dersom du i utgangspuktet veier lite kan det hende kroppen din mener du bør veie mer.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 20:29   #4
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ingen fremgang what so ever...

Kan du ikke skrive inn et eksempel på en dagsmeny? Blir lettere å kommentere konkret, da

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 20:31   #5
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Ingen fremgang what so ever...

Bare det at du drikker 1,5 liter pesi max om dagen kan stoppe vektnedgangen.....

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 20:35   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ingen fremgang what so ever...

Opprinnelig lagt inn av Nutta, her.

Bare det at du drikker 1,5 liter pesi max om dagen kan stoppe vektnedgangen.....

Oj, den overså jeg! Det er nok det første som bør kuttes ut ja For meg er det vektstopper nummer en...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 21:03   #7
Supertynna
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 4
Supertynna er på en erverdig vei

Sv: Ingen fremgang what so ever...

Brusen må vekk, bytt ut med vann med fersk sitron, lime osv. Brus er bad!
Om du mener at du ikke klarer det, bunner det i lite viljestyrke.
Ikke vær så opphengt i vekt og cm, ta heller en titt på kroppen din uten klær og se om den har forandret seg noe på den måten. Dette er ingen mirakel-over-natten-kur, det er bare positivt om det går sakte men sikkert. Men husk, for all del, kutt brusen! Selv om den er sukkerfri blir kroppen påvirket.

Supertynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 21:12   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ingen fremgang what so ever...

Opprinnelig lagt inn av ninasov, her.

nå er jeg dritt lei dette her altså... jeg har nå levd på ketolyse-mat i 5 uker, og i begynnelsen gikk jeg opp litt, men så gikk det sakte nedover... første uken gikk jeg ned 1 kg, 1 kg uken etter, og ett halvt kg uken etter der... de siste 2 ukene har alt stått stille... ingen cm, og vekten har gått litt opp igjen... jeg spiser kun det jeg skal, og drikker 1,5 til 2 liter vann hver dag + 1,5 liter pepsi max...
nå er jeg så lei at jeg lurer på å bare gi opp!

Ikke gi opp - først la oss hjelpe med å "analysere" litt her

Hvor mye skal du ned er det noen som spør - skal du ned 5 kg så er det kanskje ikke så rart at det tar litt tid... det er heller ikke uvanlig at det står stille til tider - jeg har stått stille i 4 uker nå - og ble voldsomt frustrert - men etter justering av mengde mat (mindre) - og slutt på å spise etter kl 18 - se så løsnet det litt igjen 5 uker er veldig kort tid på lavkarbo - du bør vurdere å se dette i litt lengre perspektiv. Da jeg starter på generell lavkarbo gikk jeg 6 mnd uten å gå ned et gram... så leste jeg meg litt opp på de forskjellige retningene og valgte spis-deg-slank. Da gikk jeg plutselig ned nesten 1 kg i uka (tenk gleden etter 6 mnd uten nedgang......)

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 21:40   #9
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Ingen fremgang what so ever ...

Gjennomsnittet på de som går ned med lavkarbo er en halv kilo i uka. Du har gått ned 2,5 kilo på fem uker - noe som er helt etter gjennomsnittet.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 21:44   #10
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Sv: Ingen fremgang what so ever ...

ok... her er eks på dagsmeny...
Frokost: osteminipizza (kavli ost som bunn) med isbergsalat.
middag: biff med blomkål og brokkoligrateng og fløtesaus
kvelds: samme som frokost eller egg, bacon, salat og ost.
jeg drikker vann til alle måltid, og jeg skal ikke ned kun 5 kg... jeg har bmi på 28,8 nå, så må vel ned 12 kg...
når jeg spiser, spiser jeg til jeg er mett...
da er jeg gjerne mett i fleeere timer etterpå.

ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 21:50   #11
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Ingen fremgang what so ever ...

Jeg hadde nok prøvd og kutte brusen først og fremst. Om jeg fortsatt stod stille etter en uke var gått, ville jeg styrt unna meieriprodukter. I alle fall fløten.

Hos meg har egg og eggemelk på kveldstid alltid funka som en boost.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 22:05   #12
LiMe
Medlem
 
LiMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 138
LiMe er på en erverdig vei

Sv: Ingen fremgang what so ever ...

Det kan hende du må vurdere mengden mat også. Jeg går ikke ned hvis jeg får i meg for mange kalorier. Og jeg har brukt lang tid, men det går sakte men sikkert nedover

__________________




Lille Meg
LiMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse tidligere, nå lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 22:19   #13
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ingen fremgang what so ever ...

Opprinnelig lagt inn av LiMe, her.

Det kan hende du må vurdere mengden mat også. Jeg går ikke ned hvis jeg får i meg for mange kalorier. Og jeg har brukt lang tid, men det går sakte men sikkert nedover

Ditto... går ikke ned om jeg spiser for mange kcalorier... og har også funnet ut at jeg kan ikke spise på kvelden....

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 22:24   #14
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Sv: Ingen fremgang what so ever ...

hm... trodde kanskje jeg spiste lite jeg... men får teste en uke til ved å ihvertfall kutte ned på brus... kan ikke slutte tvert, for jeg må fungere om dagene...

ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 22:25   #15
Snorkfrøken__
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 176
Snorkfrøken__ er ny på veien

Sv: Ingen fremgang what so ever ...

Jeg klarte ikke slutte på pepsimax og stagnerte i vekt på ketolyse. Jeg har økt litt på karbohydratene og koser meg litt med pepsi max og går nedover i kg igjen.

Jeg skriver bare dette som et eksempel på at dette fungerte på min kropp og alle er forskjellige.
Jeg er fortsatt på lavkarbo men ikke så lavt.

__________________
Snorkfrøken__ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 22:25   #16
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Sv: Ingen fremgang what so ever ...

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Gjennomsnittet på de som går ned med lavkarbo er en halv kilo i uka. Du har gått ned 2,5 kilo på fem uker - noe som er helt etter gjennomsnittet.

jada, det er greit, men når jeg har gått opp de siste 2 ukene, så er det jo noe som ikke stemmer...

ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 22:26   #17
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ingen fremgang what so ever ...

Opprinnelig lagt inn av ninasov, her.

trodde kanskje jeg spiste lite jeg...

Jeg syns ikke det ser ut som du spiser for mye

At du har problemer med å fungere uten pepsi max er et veldig klart tegn på at den bør ut av kosten raskest mulig Det verste er over på 3-4 dager.... Bedre å rive av et paster raskt enn å seigpine det er det ikke

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 22:26   #18
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Sv: Ingen fremgang what so ever ...

Opprinnelig lagt inn av Snorkfrøken__, her.

Jeg klarte ikke slutte på pepsimax og stagnerte i vekt på ketolyse. Jeg har økt litt på karbohydratene og koser meg litt med pepsi max og går nedover i kg igjen.

Jeg skriver bare dette som et eksempel på at dette fungerte på min kropp og alle er forskjellige.
Jeg er fortsatt på lavkarbo men ikke så lavt.

hvilke karbohydrater spiser du da? jeg er ikke glad i grønnsaker, så kan ikke spise mer av det... tvinger liksom ned de jeg spiser allerede...

ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 22:35   #19
Snorkfrøken__
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 176
Snorkfrøken__ er ny på veien

Sv: Ingen fremgang what so ever ...

Jeg spiser litt ekstra på frukt og knekkebrød. Er ikke så streng på kålerabo eller gulerøtter heller. Lever fortsatt sunt og holder meg mest mulig borte fra ris, poteter, pasta osv.
Men jeg ble FOR fokusert på karbohydrater, det gikk til hodet på meg...

__________________
Snorkfrøken__ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 00:40   #20
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Sv: Ingen fremgang what so ever ...

ok... hvilke knekkebrød spiser du da? kunne jo testet ut det litt og se hva som skjer... hadde jo vært greit å få av disse kiloene snart liksom...

ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 00:52   #21
Snorkfrøken__
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 176
Snorkfrøken__ er ny på veien

Sv: Ingen fremgang what so ever ...

Opprinnelig lagt inn av ninasov, her.

ok... hvilke knekkebrød spiser du da? kunne jo testet ut det litt og se hva som skjer... hadde jo vært greit å få av disse kiloene snart liksom...

De heter Ryvita sesame, de er gode med feks hvitost eller kremost. Jeg var i akkurat den samme situasjonen som deg forrige tirsdag. Ble veldig fortvilet da vekten stoppet opp og jeg fant ut at å øke i karbohydrater hjalp.

Nok en gang vil jeg understreke at dette hjelper for meg (slik at jeg ikke erter på meg noen ketolyse eksperter her inne)

__________________
Snorkfrøken__ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 01:06   #22
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Ingen fremgang what so ever ...

Hei,
Dersom du har tanke for å kutte ut Pepsi-max så vil jeg anbefale deg å passe på at du får i deg nok fett, for meg gjerder: ”nok fett=intet søtsug” ellers så synes mange det også hjelper med krom tabletter…

Når det gjelder kjøpe knekkebrød, så er de ikke ketolyse vennlige, men alle trives ikke med et ketogent kosthold – lavkarbo spekteret strekker seg jo med et inntak tilnærmet null til 150 kh pr dag. Det viktigste er at du finner et kh inntak du trives med…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 08:23   #23
LiMe
Medlem
 
LiMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 138
LiMe er på en erverdig vei

Sv: Ingen fremgang what so ever ...

Opprinnelig lagt inn av ninasov, her.

ok... her er eks på dagsmeny...
Frokost: osteminipizza (kavli ost som bunn) med isbergsalat.
middag: biff med blomkål og brokkoligrateng og fløtesaus
kvelds: samme som frokost eller egg, bacon, salat og ost.
jeg drikker vann til alle måltid, og jeg skal ikke ned kun 5 kg... jeg har bmi på 28,8 nå, så må vel ned 12 kg...
når jeg spiser, spiser jeg til jeg er mett...
da er jeg gjerne mett i fleeere timer etterpå.

Du bør kanskje veie maten og regne ut karbo/protein/fett og kaloriinnholdet noen dager for å se hvor mye du får i deg. Litt pes, men det kan hjelpe deg til å få en oversikt. Selv om du spiser bare tre ganger daglig, kommer det jo an på mengden også. Skriver dette fordi jeg selv har hatt problem med overspising. Rådet å "spise til du er mett" er litt diffust... Kanskje trenger du å venne deg til mindre mat, det gjaldt i hvertfall meg. Nå trenger jeg mye mindre for å bli mett.

__________________




Lille Meg
LiMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse tidligere, nå lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 09:51   #24
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: Ingen fremgang what so ever ...

Opprinnelig lagt inn av ninasov, her.

jada, det er greit, men når jeg har gått opp de siste 2 ukene, så er det jo noe som ikke stemmer...

Ikkje nødvendigvis, det tar tid for kroppen å skjønne kva som skjer, og kan vere den tviheld på kiloane for å forsikre seg om at det ikkje er krise, og/eller at den trenger tid for å forstå omleggingen fra sukker/stivelse til fett. I tillegg kan og vil ofte syklus, salt mat, stress, lite søvn, sjukdom med meir føre til forandringer.

Eg gjekk ganske kjapt ned ca 4 kg dei første to vekene på kuren, ein månads tid etterpå hadde eg gått opp igjen 6 kg. Ni månader etter er eg no på minus 20kg.

Kutt ut (eller i allefall ned på) brusen, og prøv å ikkje ha "dette funker ikkje, no gir eg opp" innstilling. Det fungerer, men det kan ta tid. Om du står heilt stille i ein mnd eller meir kan du vurdere om du et for lite eller for mykje mat, begge deler er mulig.

Og BMI er ikkje nødvendigvis ein fasit!

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 11:47   #25
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Ingen fremgang what so ever ...

Jeg syns heller ikke det ser ut som du spiser for mye, men litt lenge mellom her gang kanskje? Hva med og prøve og legge inn en lunch, evt noen mellommåltider så du holder forbrenningen oppe i løpet av dagen?


Sist redigert av Victory : 15-09-10 kl 13:07. Årsak: hadde skrivd lite istedenfor mye...
Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Wow! (Fremgang!) Flisa Ketolysekuren 4 18-08-08 14:06
Ingen på OE? Pluto i magen min:) Optimal Ernæring 7 26-04-08 22:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no