Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hjeeelp! ;)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-01-14, 23:58   #1
izze
Juniormedlem
 
izze sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 11
izze er på en erverdig vei
Smile

Hjeeelp! ;)

Hei!

Jeg er helt ny her, og lurer derfor litt på ting som jeg håper noen kan svare meg på.
1. Jeg har bestemt meg for å starte på Ketolysekuren, men hva er Ja-mat og Nei-mat? Og hva kan jeg drikke utenom vann?
2.Hvor mange karbohydrater bør jeg ligge på ila en dag?
3. Har alltid vært en sjokoladeelsker, har noen et godt erstatningsråd/tips til det?

På forhånd takk!

izze er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 11:09   #2
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Hjeeelp! ;)

Hei hei!

Jeg er ingen ekspert på ketolyse,men vil anbefale deg lese boken "Slank med ketolysekuren". Er sikkert noen tips å hente inne på www.ketolyse.no

Lykke til


Sist redigert av Borealis : 04-01-14 kl 11:10. Årsak: Mellomromstasten min streika;)
Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 12:05   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hjeeelp! ;)

Du bør nok lese deg opp i denne nybegynnertråden!

Der finner du mye nyttig både om ketolyse og lavkarbo generelt.

Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 12:14   #4
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Hjeeelp! ;)

Det er alltid lurt å lese boken når en skal følge en kur. Dersom du ikke ønsker å kjøpe den kan du låne den på biblioteket.

Her er ketolyse-delen av forumet.

Lykke til

kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 12:36   #5
izze
Juniormedlem
 
izze sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 11
izze er på en erverdig vei

Sv: Hjeeelp! ;)

Tusen takk for svar alle! Jeg har bestilt boken, så venter på å få den i posten!
Men jeg skal lese meg opp på de "trådene" dere har delt!


Sist redigert av izze : 04-01-14 kl 12:41.
izze er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 19:22   #6
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjeeelp! ;)

Velkommen hit og lykke til

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-01-14, 10:58   #7
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Hjeeelp! ;)

Hei
Ja mat: kjøtt av alle slag, fisk og skaldyr, oster, fete meieriprodukter, ymse grønnsaker (som vokser over jorden) blandede salater mm. Se evt. http://www.ketolyse.no/oppskrifter for å få en ide.

Nei mat; stivelse og sukkerholdige matvarer ( brød, potet, ris, pasta frukt med mer)

Boken kommer fort, den er lettlest og skrevet som en bruksanvisning for vanlige folk. Det er mange oppskrifter i boken. Jeg tror du vil oppdage at dette er et enkelt slankekonsept der den eneste utfordring er å følge dietten hele tiden.

Lykke til

Torkil P Andersen

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-01-14, 17:15   #8
izze
Juniormedlem
 
izze sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 11
izze er på en erverdig vei

Sv: Hjeeelp! ;)

Tusen takk!

Er all frukt nei-mat??

izze er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-01-14, 20:41   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hjeeelp! ;)

Opprinnelig lagt inn av izze, her.

Tusen takk!

Er all frukt nei-mat??

Frukt inneholder mye sukker og det vil gi alt for mange karber i et ketogent kosthold.
Om du senere skal over på generell lavkarbo, kan det være rom for litt frukt.

Du kan derimot spise mye bær, bringebær og jordbær med pisket krem er veldig godt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 23:43   #10
izze
Juniormedlem
 
izze sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 11
izze er på en erverdig vei

Sv: Hjeeelp! ;)

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Frukt inneholder mye sukker og det vil gi alt for mange karber i et ketogent kosthold.
Om du senere skal over på generell lavkarbo, kan det være rom for litt frukt.

Du kan derimot spise mye bær, bringebær og jordbær med pisket krem er veldig godt!


Okei! Så de smoothiene jeg har laget meg med bringebær/jordbær/blåbær kan jeg bare fortsette med?? Har blandet bærene med litt vaniljekesam og fløte.

izze er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 23:52   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hjeeelp! ;)

Opprinnelig lagt inn av izze, her.

Okei! Så de smoothiene jeg har laget meg med bringebær/jordbær/blåbær kan jeg bare fortsette med?? Har blandet bærene med litt vaniljekesam og fløte.

Ikke hvis du har blandet med vaniljekesam den inneholder sukker. Bær tar også mye av karbokvoten (fløte også) så begrens det i begynnelsen.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 23:56   #12
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hjeeelp! ;)

Jeg vil ikke akkurat si at man akkurat kan fråtse i bær heller..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 15:06   #13
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hjeeelp! ;)

Du må telle karbohydratene på allt du spiser, slik at du holder deg innenfor kuren. La de fleste karbohydratene komme fra varierte grønnsaker

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 15:37   #14
izze
Juniormedlem
 
izze sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 11
izze er på en erverdig vei

Sv: Hjeeelp! ;)

Okei.

Hvor mange karbohydrater spiser dere daglig da? Hvor går grensen? Blir ikke helt klok på det siden alle sier så mye forskjellig..

izze er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 15:40   #15
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hjeeelp! ;)

Derfor lønner det seg å lese boka!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 17:29   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hjeeelp! ;)

Så mye forskjellig sier de vel ikke så lenge det er ketolyse det gjelder... Har du lest nybegynnerttråden det linkes til i inlegg 3?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 21:42   #17
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Hjeeelp! ;)

Hei
Start med 15 gram KH pr dag. Sjekk med urinstix, at du kommer i ketose.
Det kan være en ide å bruke oppskriftene i "Slank med ketolysekuren" i starten til du blir trygg på hva du kan spise. Sjekk evt. mine oppskrifter på min facebook "Torkil P Andersen" da får du et inntrykk av hva som går.
Oppskriftene i boken har angivelse av KH i hele retten.
Lykke til
Torkil P Andersen

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 00:26   #18
izze
Juniormedlem
 
izze sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 11
izze er på en erverdig vei

Sv: Hjeeelp! ;)

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Start med 15 gram KH pr dag. Sjekk med urinstix, at du kommer i ketose.
Det kan være en ide å bruke oppskriftene i "Slank med ketolysekuren" i starten til du blir trygg på hva du kan spise. Sjekk evt. mine oppskrifter på min facebook "Torkil P Andersen" da får du et inntrykk av hva som går.
Oppskriftene i boken har angivelse av KH i hele retten.
Lykke til
Torkil P Andersen

Okei. Har ikke fått pakken fra deg enda, så har hverken boka eller de urinstixene enda. Skal inn å sjekke de nå!

izze er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
helt ny, ja-mat, ketolyse, neimat, tips


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjeeelp please nisse Ketolysekuren 3 26-09-11 23:21
Hjeeelp mizzim Lavkarbo generelt 8 29-07-11 23:27
Hjeeelp Bedazzeled Ketolysekuren 2 04-02-11 00:36
Hjeeelp!!! cecilie_28 Lavkarbo generelt 5 20-01-10 08:10
Hjeeelp! boiboi2009 Spørsmål og svar 26 16-10-09 13:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no