Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hjelp! Altfor få karber!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-12-07, 09:13   #1
Rattata
Seniormedlem
 
Rattata sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 55
Innlegg: 1.929
Rattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt av

Hjelp! Altfor få karber!

Jeg lagde min første dagsmeny i dag og kjørte den nå gjennom "Mat på data"- programmet. Det regnet ut at dette ga meg 3,2 KH!

FROKOST:
2 speilegg + 3-4 skiver bacon
4 sukkererter
(det er alt som er igjen etter at jenta mi på tok et dypdykk ned i pakken i går )

LUNSJ:
1 kyllinglår
1 kopp salat/alfalfaspirer m/ epleedikk og Udos Choice


MIDDAG:
Det samme som lunsj


KVELDS:
75-100g ost rullet inn i salatblad
evt 1/2 boks tunfisk m/pepper





Skal jeg virkelig pøse på med salat o.l til jeg kommer opp på ca 20?

__________________
Min journal: Rattata langs veien

Bloggen min
______________________________

Sist redigert av Rattata : 10-12-07 kl 09:28.
Rattata er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 09:18   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp! Altfor få karber!

Hva med litt brokkoli og avokado?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 09:20   #3
Rattata
Seniormedlem
 
Rattata sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 55
Innlegg: 1.929
Rattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp! Altfor få karber!

Det kan jeg prøve. Jeg ble veldig overrasket - trodde jeg skulle være skikkelig forsiktig med det grønne!

__________________
Min journal: Rattata langs veien

Bloggen min
______________________________
Rattata er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 09:31   #4
Rattata
Seniormedlem
 
Rattata sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 55
Innlegg: 1.929
Rattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp! Altfor få karber!

Hvis jeg spiser en hel brokkoli og en hel avocado (oppført som rå i programmet) er jeg oppe i 12,1 KH....
Det ser ut til at jeg kan forspise meg på grønt, hvis jeg vil...


ELller er det noe jeg har misforstått og glemt?

__________________
Min journal: Rattata langs veien

Bloggen min
______________________________
Rattata er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 09:37   #5
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Altfor få karber!

Du kan spise ganske mye grønnsaker hvis du ikke spiser andre karber, ja. Men nå veit ikke jeg hvilken kostholdsfilosofi du følger, eller hvor mange karber du har bestemt deg for å ligge på.

Sukkererter er noe jeg holder meg unna.

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 09:41   #6
Rattata
Seniormedlem
 
Rattata sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 55
Innlegg: 1.929
Rattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp! Altfor få karber!

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Du kan spise ganske mye grønnsaker hvis du ikke spiser andre karber, ja. Men nå veit ikke jeg hvilken kostholdsfilosofi du følger, eller hvor mange karber du har bestemt deg for å ligge på.

Sukkererter er noe jeg holder meg unna.

Jeg følger Atkins induksjon og de matvarene som står på lista der. Jeg glemte jo å tenke på at når jeg regner 0 karb som 1 så må jeg legge til 4 til på kyllinglårene (marinerte) og eplecider-edikken. Men det blir likevel mer grønt enn slik jeg har forstått induksjonslista...

Hvorfor ikke sukkererter?

__________________
Min journal: Rattata langs veien

Bloggen min
______________________________
Rattata er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 09:41   #7
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp! Altfor få karber!

Ja det kan du si... På atkins sin hjemmeside snakke de ikke mer om kopper men så og så mange karbers verdt.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 11:17   #8
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Altfor få karber!

Opprinnelig lagt inn av Ratatta, her.


Hvorfor ikke sukkererter?


innebygd... smaker det søtt så spiser jeg det ikke

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 13:20   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Altfor få karber!

Opprinnelig lagt inn av Ratatta, her.

Hvorfor ikke sukkererter?

Om du ikke liker dem er det greitt å lavære å spise, men for ordens skyld så står de på tillatte grønnsake lista til Atkins. Det er MANGETOUTS som er de med minst karber. Det er de flate sukkerertene. De runde/lubne smaker søtere og har mer karber.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 14:50   #10
Rattata
Seniormedlem
 
Rattata sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 55
Innlegg: 1.929
Rattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp! Altfor få karber!

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Om du ikke liker dem er det greitt å lavære å spise, men for ordens skyld så står de på tillatte grønnsake lista til Atkins. Det er MANGETOUTS som er de med minst karber. Det er de flate sukkerertene. De runde/lubne smaker søtere og har mer karber.


Jeg elsker sukkererter og vet at de står på lista
Nå ser jeg jo at jeg kan spise mer av dem enn det jeg trodde!

__________________
Min journal: Rattata langs veien

Bloggen min
______________________________
Rattata er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 13:21   #11
Sol
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 63
Innlegg: 373
Sol har en fantastisk aura rundt segSol har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp! Altfor få karber!

Er det veldig viktig å få i seg 20-25 karber pr dag? Hvis jeg føler meg fornød og mett ved å spise proteiner og fett toppet med litt grønt, men neppe så mye som 20-25 k pr dag? Har liksom kommet inn i tralten med mest fett litt mindre proteiner blandet med en dasj grønt nå det passer. Godt inspirert av Skaldemann.

Kiloene raser ikka av akkurat, men dette funker for meg og jeg har ikke dårlig tid. Gjør for få karber at vektnedgangen ikke skjer? Uten karber har vel ikke kroppen noe annet valg enn å leve av fettet?

Er bare halv-studert i dette emnet, venter på bedre uten brød-boka, men føler jeg har både Skaldemann og Lindberg under huden. Uten sammenligning forøvrig.

Sol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo ala Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Naboen til Torkil sitt grove soya protein brød Nille Bakst 179 08-03-11 19:13
Kan noen av dere eksperter kommentere menyen min denne uka? Tette80 Ketolysekuren 7 03-05-07 15:11
Hjelp, hvor mange karber er det i Gin? konepone Spørsmål og svar 2 21-01-06 18:22
Alkohol i julen friflex Lavkarbo generelt 34 23-12-04 23:14
SPØRSMÅL OM INDUKSJON Huldr Induksjonen 14 03-12-04 01:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no