Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Influensavaksine, skal dere ta den?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-11-09, 20:52   #51
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men vaksinerer de med Pandermix i Sveits, er det ikke en annen vaksine de bruker der?
Og de dødsfallene i Sverige, de som døde var jo SVÆRT syke fra før av og skulle vel egentlig aldri hatt vaksinen uansett.

Det er Pandermix der også.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 20:54   #52
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Jeg skulle egentlig tatt vaksina forrige uke (jobber på et legesenter), men av en eller annen grunn ble det utsatt. Glad er jeg for det for jeg vil egentlig ikke ta den.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 20:59   #53
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Det er forskjell på folk....

Sitat:

Egen influensavaksine for eliten


I Tyskland har myndighetene bestilt en egen vaksine mot svineinfluensaen til regjeringen og militæret.
Denne vaksinen har færre bivirkninger enn den innbyggerne ellers blir tilbudt, og det har ført til debatt om klasseskille.
Som Norge, forbereder også Tyskland seg på massevaksinasjon av befolkningen. Ifølge det tyske tidsskriftet Der Spiegel, får den tyske regjeringen, statsansatte og militæret en egen vaksine mot H1N1-viruset.
Mindre utprøvd

De statsansatte blir tilbudt en vaksine med færre tilsetningsstoffer, noe som gjør den mindre effektiv, men som også gir færre bivirkninger.
"Elite-vaksinen" skal være mindre utprøvd enn den vaksinen som tilbys folk flest, men det legger ingen demper på kritikken.
- Det er skandaløst, sier Claudia Roth. Hun mener alle bør kunne få den samme vaksinen. - Hvis ikke har vi et tredelt klasseskille, og det viser hvordan myndighetene styrer landet vårt, sier Roth.
- Ikke bevisst

Myndighetene nekter for bevisst å ha bestilt ulike vaksiner. De hevder at de bestilte 200 000 vaksiner til regjeringen og militæret for flere måneder siden, og at de på det tidspunktet ikke kjente til forskjellene.
Til andre innbyggere i Tyskland er det bestilt 50 milliarder av en annen type vaksine.
Ifølge Der Spiegel vil både Rikskansler, Angela Merkel, og helseminister, Ulla Schmidt, nå ta den "vanlige vaksinen" for å bevise at den er helt trygg.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 21:00   #54
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

50 milliarder vaksiner, faktisk.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 21:03   #55
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

50 milliarder vaksiner, faktisk.

Må jo være feil det. Hva skal Tyskland med 50 milliarder vaksiner??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 21:05   #56
Hillelille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 239
Hillelille er ny på veien

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Nei, jeg skal ikke ta den!

Så lenge ingen kan gi meg sin personlige garanti, samt ett stort erstatningsbeløp dersom det skulle skje meg noe om jeg tok den, lar jeg være.

Jeg er ikke i noen risikosone. Jeg er frisk, rask og har ett godt immunsystem. De gangene jeg blir forkjølt/influensa holder jeg meg hjemme uansett. Dessuten er det altfor mye hysteri rundt dette. Ingen snakker om hvor viktig det er å få i seg viktige næringstoffer, vitaminer og mineraler hele tiden, ikke bare for å forebygge. Dessuten tror jeg det faktum at man lever "sunnere" enn folk flest, selv med bacon og grillskiver til frokost er med å hjelpe.

Hillelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 21:16   #57
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Det må være en trykkfeil? Skal sikkert være millioner.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 21:26   #58
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Nei jeg skal ikke ta den.

I USA sluttet de å teste for svineinfluensa i juni og da var andel svineinfluensa av total influensa kun ca 20% og etter det startet man å rapporterer bare influensatilfeller som helhet, dvs man stadfestet ikke svineinfluensa. Dette totale tallet er idag i USA ikke større enn normalt, faktisk kan årets sesong se ut som den blir lavere i antall enn året før. Dessverre har dette totale tallet vært brukt ufiltrert i nyheter.

Svineinfluensaen er så til de grader hauset opp og frykt er spredd hos folk. Det var mye snakk om neste pandemi i fjor og det er mange flinke mennesker som går rundt og er overdrevet redd i år. Deriblandt ansvarsfulle mennesker i styre og stell, samt flere mennesker som ikke tør annet enn å gi råd om å vaksinere seg, men som personlig er skeptiske.

Når jeg så leser at den tyske regjering har bestilt 200000 doser uten kvikksølv eller skvalen til bruk til seg selv, ja da...da stoler jeg på dem gitt...

På den sørlige halvkule er svineinfluensaen ikke blitt noe særlig siden de der ikke har den vanlige influensasesongen som vi på den nordlige halvkule har. Undersøkelser har også vist at svineinfluensa er ganske så lite smittsom og smitter kun ca 10% videre feks innenfor en familie.

Det er også rapportert at gravide har vært utstatt, men undersøkelser i australia viste at det var mennesker med stor overvekt og disse er i faresonen for sykdom generelt. Det er blitt anslått at gravide hadde en 7% sjanse for sykdom må 1% normalt og da har noen sagt i nyheter at gravide har 6 ganger så høy sjanse for å bli syke. Litt på kanten å bruke slike tall... Siden man ikke normalt anbefaler vaksine til gravide og bittesmå barn er det meget betenkelig at man nå faktisk spesielt anbefaler dette. Jeg håper vi ikke får se en eneste alvorlig bivirkning i de neste 10 årene...

Det er vel i omløp idag ca 5 influensavirus. Og dessverre er det slik at folk i risikogruppen uansett smitte er i faresonen.

En dose vaksine vil også nedsette immunforsvaret i ca 2 uker slik at man har større risiko for å bli syk av andre virus og bakterieinfeksjoner.

Vaksinen som settes i blodet hopper også bukk over det normale immunforsvaret vårt, nemlig slimhinner og mage og tarm og går rett i blodet. Det kan i visse tilfeller føre til kraftige reaksjoner, men er heldigvis sjelden. Dog, når man massevaksinerer og man kanskje får 20 døde i norge totalt er det en viss sjanse for at det er 5-10 andre som vil oppleve tildels tøffe bivirkninger. Dette er betenkelig siden man velger å massevaksinere for såpass få menneskeliv. Dessverre at jeg sier slik for jeg beklager sterkt at folk dør, men husk at i Norge dør ca 50000 mennesker hvert år, dvs ca 150 hver dag. Hvor mange dør idag per dag pga overdreven ressursbruk pga vaksinering ?

Alt må settes i proporsjoner, dette har iallefall gått ut av sine synes nå jeg.

Det er forsåvidt OK at mennesker i risikosonen tar denne, men når influensaen er såpass lite smittsom for vanlige folk, ja da har dette gått for langt.

Alt jeg sier baserer seg på offentlige tall, men ikke søren om man får lese dette uten å lete nøye både her og der.


Sist redigert av energibunten : 01-11-09 kl 22:52.
energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 21:56   #59
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Syns denne var litt interessant: http://www.tmuscle.com/free_online_a...k/a_fine_swine

  Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 21:59   #60
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av energibunten, her.

når influensaen er såpass lite smittsom for vanlige folk

Du mener dødelig/farlig?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 22:35   #61
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Både lite smittsom og mildt angrep. De få studier gjort viser at den er relativt lite smittsom. Husk at vi i Norge nå har feks "stadfestet" svineinfluensa over telefon, og har nå i vår gryende influensatider en 4-5 ulike virus som smitter rundt, samt en rekke forkjølelser som normalt følger med. Det er altså stor sannsynlighet for at de fleste som er syke rundt om ikke har svineinfluensa. De stadfestede dødsfall er sikkert riktig, men vi hører jo ikke om de som dør av alt annet inkludert forkjølelser og annen influensavirus, og jeg gjentar at normalt dør det 150 mennesker om dagen i snitt av alt mulig rart.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 22:40   #62
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Bli'kke no vaksine på meg vaffal. Medie-hausset sitt kan de få ha i fred for meg.

Kunne godt ha tenkt meg en vaksine mot DET jeg. Mot overdrevent mediehysteri, altså...

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 22:41   #63
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Du mener dødelig/farlig?

Kjenner fler som har hatt/har viruset og som ikke har vært/er mer syke enn under en vanlig influensa.
Synes det er mye rot og hysteri rundt dette jeg

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 22:55   #64
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Vanlig influensa er grusomt nok, jeg har bare hatt det én gang i livet og den uka var den verste jeg har opplevd. Gikk ned 5 kg (og da var jeg tynn fra før av) og lå til sengs uten å orke mat eller noe som helst, orket såvidt å røre meg og klarte nesten ikke komme meg på do. Grøss.

Mange, veldig mange, tror jo de har influensa når det kun dreier seg om kraftig forkjølelse. Influensa blir man ofte VELDIG dårlig av. Håper hvertfall jeg slipper unna svineriet. *grøss igjen*

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 22:59   #65
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Det at de i risikogrupper skal få den først er greit, men mange sniker vistnok i
køen, og mange friske har folk i risikogruppen rundt seg, og vil ha vaksinen av den grunn..
jeg ville ikke ta den, men om jeg hadde måtte, så kanskje, håper jeg er immun
som min mor mener...

Og det står vel snart med små bokstaver i forsikringspapirer at "om du tok svineinfluensa-
vaksinen, så får du ikke dekket noe om du blir syk de neste 20 år"....

Nei, det burde vært bedre styring på denne vaksineringen, slik at de som trengte den
fikk den før alle andre, så kunne vi kommet etteerpå og evt fått den.
Nå vaksinerer de med vann og ødelegger tusenvis av doser, så alle skal nok
ikke få, denne omgang hvertfall.

God bedring til de som er smittet!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 23:04   #66
Happiness
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ski
Innlegg: 155
Happiness er på en erverdig vei

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

På onsdag havnet vi på sykehuset med mini.
Han ble ikke testet for H1N1.
Selvom han hadde pustebesvær, feber, rød hals (halsbetennelse i følge legen), hoste og rennende nese + diare tidligere på dagen. Han fikk innhalasjon og betennelse dempende.
Det var ikke H1N1 for da hadde han ikke blirr såpass bra dagen etter.

Men jeg snakket med både sykepleieren som hadde vært litt for og imot vaksinen, og legen. Legen sa at de hadde pasienter der som var i ganske god form, men som alle hadde testet positivt på prøven for H1N1, og ble sendt hjem neste dag!

Tror ganske mange av oss allerede har vært eller er smittet, men at vi kommer oss gjennom det ganske fint.
Jeg ville egentlig hatt en test om jeg har vært smittet, for jeg hadde en liten episode med hoste i 2uker, litt ubehag og feber første 2-3 dagene.

Jeg håper bare ikke vaksinen blir påbudt! Men høres ut som media har skremt veldig mange.

Happiness er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 23:08   #67
Happiness
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ski
Innlegg: 155
Happiness er på en erverdig vei

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Vanlig influensa er grusomt nok, jeg har bare hatt det én gang i livet og den uka var den verste jeg har opplevd. Gikk ned 5 kg (og da var jeg tynn fra før av) og lå til sengs uten å orke mat eller noe som helst, orket såvidt å røre meg og klarte nesten ikke komme meg på do. Grøss.

Mange, veldig mange, tror jo de har influensa når det kun dreier seg om kraftig forkjølelse. Influensa blir man ofte VELDIG dårlig av. Håper hvertfall jeg slipper unna svineriet. *grøss igjen*

Jeg hadde influensa, men jeg husker ikke når! Kan ha vært i januar eller februar. Jeg var så dårlig. Hadde da tre barn alene. Mini var 4-5mnd, og heldigvis fikk jeg noen til å passe de to andre for jeg måtte jo bli syk på en fredag! Jeg greide så vidt å ta meg av mini. Det var skikkelig ille! Men kan vel ikke ha vært H1N1 såpass tidlig...

Happiness er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 23:18   #68
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

mange friske har folk i risikogruppen rundt seg, og vil ha vaksinen av den grunn..

Ja, som feks. foreldrene til en hjertesyk baby. Det kan jeg godt forstå. Jeg hadde regnet meg selv som i en risikogruppe da, man burde absolutt det.

Opprinnelig lagt inn av Happiness, her.

Jeg hadde influensa, men jeg husker ikke når! Kan ha vært i januar eller februar. Jeg var så dårlig. Hadde da tre barn alene. Mini var 4-5mnd, og heldigvis fikk jeg noen til å passe de to andre for jeg måtte jo bli syk på en fredag! Jeg greide så vidt å ta meg av mini. Det var skikkelig ille! Men kan vel ikke ha vært H1N1 såpass tidlig...

Huff, jeg kan ikke forestille meg hvordan det har vært. Jeg hadde ikke fått barn enda da jeg hadde influensa, heldigvis. Nå har jeg to, men mannen min er jo her i tilfelle jeg blir syk. Nå må han ta ulønnet fri da, og det har vi egentlig ikke råd til, men jeg får bare krysse alt jeg har for at jeg ikke blir syk i år.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 23:47   #69
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Vanlig influensa er grusomt nok, jeg har bare hatt det én gang i livet og den uka var den verste jeg har opplevd. Gikk ned 5 kg (og da var jeg tynn fra før av) og lå til sengs uten å orke mat eller noe som helst, orket såvidt å røre meg og klarte nesten ikke komme meg på do. Grøss.

Mange, veldig mange, tror jo de har influensa når det kun dreier seg om kraftig forkjølelse. Influensa blir man ofte VELDIG dårlig av. Håper hvertfall jeg slipper unna svineriet. *grøss igjen*

Jeg merker stor forskjell på sykdom og restitusjon med dette kostholdet enn sånn det var før. En forkjølelse ledet ut i et fire fem uker langt bronkitthelvete. Etter at jeg la om kostholdet så blir jeg bare forkjøla i en uke eller noe. Som da jeg hadde influensa for en måned siden så var jeg syk i omtrent en uke. Jeg var slapp og sånn, men klarte da å bevege meg rundt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 00:01   #70
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Happiness, her.

Det er noen som tror at den hjernehinne betennelse vaksina vi fikk på 80tallet har gitt de kronisk utmattelsessyndrom nå.

De har jo hvertfall ikke begynt å gi den fast, så det kan jo tyde på at det var litt grums med den...

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg hadde skjønt det om det var sånn at alle i risikogruppene fikk tilbud om den først, men sånn jeg har forstått det, så er det nesten sånn at man må være førstemann til mølla og først i køen om man vil ha den.

Og det er ikke sikkert du får den da heller. Faren min har dia2 og stilte i kø andre dagen. Men ble sendt hjem fordi det var ikke nok risikogruppe til å få første uka.

Opprinnelig lagt inn av Happiness, her.

Patentet på vaksina er 1år gammelt leste jeg.

Det er jo særdeles interessant, siden første svineinfluensaen ble bekreftet i USA våren 2009 (var nettop om det på 60 minutes). De utviklet altså vaksinen før de visste om sykdommen?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Etter at jeg la om kostholdet så blir jeg bare forkjøla i en uke eller noe.

Jeg blir faktisk ikke syk lenger etter jeg la om og i tillegg slutta å røyke. Ikke feber, ikke snufsete nesten engang. Merker at jeg brygger på noe også forsvinner det bare.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 00:26   #71
Happiness
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ski
Innlegg: 155
Happiness er på en erverdig vei

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Den hib vaksinen jeg refererte til fikk jeg og de fleste andre på 80 tallet.
Nå er det en hib vaksine i vaksinasjons programmet, men det er ikke den samme nei.

Happiness er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 00:28   #72
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Happiness, her.

Den hib vaksinen jeg refererte til fikk jeg og de fleste andre på 80 tallet.

Det var ganske få som fikk den ekte vaksinen, og veldig mange som fikk placeboen.. i mitt årskull var det bare vår skole og en utenfor bergen. Resten av norge fikk sukkervann....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 00:59   #73
Happiness
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ski
Innlegg: 155
Happiness er på en erverdig vei

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det var ganske få som fikk den ekte vaksinen, og veldig mange som fikk placeboen.. i mitt årskull var det bare vår skole og en utenfor bergen. Resten av norge fikk sukkervann....

Jeg er noe yngre enn deg, kan jeg ha fått selve vaksinen?
Hvorfor ga de sukkervann?? Hva var vitsen med det?

Happiness er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 03:04   #74
Ivory
Seniormedlem
 
Ivory sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Hedmark
Innlegg: 680
Ivory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlys

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Jeg var med og testet hib vaksinen på 80-tallet. Jeg fikk placebo, men alle som fikk det fikk etter en stund tilbud om den ordentlige vaksinen. De fleste valgte å ta denne. Heldigvis ble jeg ikke syk.... Det var et forsøk der vi ble spurt på forhånd om vi ville være med. Det er ikke den som blir brukt i Norge i dag nei, fordi da Folkehelsa oppdaget at den var farlig, så solgte de den til New Zeland så de kunne vaksinere sine barn...Det er Folkehelsa si det!!!

Det som foregår nå lyser det forsøk av på lang vei... Hadde dere hørt om svineinfluensa i juni/juli 2008? Det hadde nemlig statsministeren, for det var da han inngikk en kontrakt på 3 år med et legemiddelfirma som er eid av Rockefeller (kompis av Torvald Stoltenberg) om 9,4 millioner vaksiner til norges befolkning... Det er også tidligere saker som Norge må "holde seg inne" med USA. Er dette en slik sak?

Det sies også at det tar lang tid å finne en vaksine for virus som dukker opp. Hvordan kunne det da være en fiks ferdig vaksine 4 dager etter utbrudd i Mexico??

USA sa de ikke hadde hatt noen vaksine mot svineinfluensa, men de gjorde jo forsøk i 1976...

Hvorfor er det forskjellige vaksiner rundt omkring? Skal det forskes på hvilken som er den beste?

Hvorfor vaksinerer Norge stikk motsatt av Sveits, med samme type vaksine?

Det er sagt at behandlingen ved svineinfluensa er en skikkelig tøff kur, og at den noen ganger er farlig. Er det behandlingen som forårsaker dødsfall?
Norge har høyere dødstall enn mange andre land. Er behandlingen feil?

Det legges et press om å solidaritetsvaksineres, men hvorfor skal man sette sitt eget liv i fare ved å ta vaksina som kan gi så grufulle bivirkninger som bl.a. ødeleggelser i nervesystemet? Man bestemmer selv over egen kropp, og blir man syk så kan man holde seg hjemme for å unngå å smitte andre, og for å pleie seg selv.
Selv de som har tatt vaksinen kan få svineinfluensa.

Det kommer kanskje ikke som noen overraskelse at jeg IKKE skal ta vaksina...selv om jeg i min jobb absolutt er i en risikogruppe, og er i kontakt med mange andre risikogrupper.

Det får bli opp til hver enkelt å finne ut hva man skal tro på, og gjøre. Uansett ønsker jeg alle lykke til - med eller uten vaksine!

__________________


Sist redigert av Ivory : 02-11-09 kl 03:07. Årsak: La til noe
Ivory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 04:25   #75
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er jo særdeles interessant, siden første svineinfluensaen ble bekreftet i USA våren 2009 (var nettop om det på 60 minutes). De utviklet altså vaksinen før de visste om sykdommen?

Man har lenge regnet med en pandemi som følge av mutasjon i influensavirus. SARS for en del år tilbake er et eksempel på det. I USA kan patent tegnes før teknologien er klar. Det holder med en beskrivelse av hva teknologien skal gjøre - og det er jo her ganske enkelt; beskytte mot et influensavirus. I fjor var det også mye fokus på fugleinfluensa, så at det har blitt arbeidet med patenter siden man så de første tilfellene av dyreinfluensa smitte over til mennesker, er ganske naturlig.

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva skal dere spise 17. mai? candyland Ketolysekuren 60 17-05-09 22:51
Influensavaksine, hva mener dere om det? nalana Fysisk og mental helse 30 31-03-09 19:08
Hva for noe godt skal dere kose dere med i helgen? miss_chica Ketolysekuren 57 30-01-09 19:39
Hva spiser dere når dere skal kose dere? Lisekir Dr Lindbergs 11 24-04-08 09:08
Hva gjør dere når dere skal i bursdag etc? Zoë Vedvarende vekttap 7 02-05-04 20:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no