Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Hamburgerbrød

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-04-11, 10:39   #1
Makronella
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 143
Makronella har en fantastisk aura rundt segMakronella har en fantastisk aura rundt seg

Hamburgerbrød

Grillsesong er ikke bare saftige kjøtstykker eller god fisk. Noen ganger har man lyst på noe så enkelt som en pølse eller en burger, og denne dagen var det burgeren som sto på ønskelisten. Til en skikkelig hamburger trengs det et hamburgerbrød.Jeg har laget en vanlig deig av den jeg bruker til baguetter og foccacia.
Denne gangen vil jeg prøve å lage jevne greie hamburgerbrød. Jeg har litt mindre “mel” i deigen i dag slik at den er relativt løs og heller den i noen passe ildfaste former som er ca 11 cm i diameter. Formene har helt rette kanter, små paiformer ol kan og brukes, eller en kan ha deigen litt mindre flytende å sette den med skjeer på bakepapir.


Husk å smøre formen – jeg har visst brukt for mye silikonformer i det siste for jeg helte røren rett i formen ….en utfordring å få de ut på den måten, men jeg klarte redde alle …….
Steker v 175 ° i ca 20 -30 min. Velt brødene ut av formen og lar de avkjøle litt før de deles og burgeren legges i. Jeg har aldri laget de slik før -og var usikker på hvor mye som skulle i hver form. Det ble 5 brød ut av porsjonen i dag – så det er ingen storbakst. Helt greit syns jeg for akkurat denne type brød er best fersk. Har du noen til overs husk å oppbevare i et kjøkkenhåndle ikke i plastpose.

__________________

Makronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 13:29   #2
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Hamburgerbrød

De så gode ut Hvordan ble de inni? Ble det litt likt hamburgerbrød eller ble det mere "kjeksaktig" ?

__________________
Tålmodighet er en dyd

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 23:49   #3
HenrikBooe
Medlem
 
HenrikBooe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Alder: 29
Innlegg: 122
HenrikBooe er på en erverdig vei

Sv: Hamburgerbrød

Tar faktisk sjangsen på å lage disse i nærmeste fremtid! De så utrolig gode ut!

Hvordan ble de? Kan du beskrive de? Er de myke eller er de harde inni?

HenrikBooe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 10:37   #4
telebender
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3
telebender er på en erverdig vei

Sv: Hamburgerbrød

Kan du legge ut oppskriften ?

telebender er avlogget   Min kostholdsfilosofi: campkilo Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 11:54   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hamburgerbrød

Trykk på linken deig i hovedinnlegget

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Knallgode hamburgerbrød marjusen Bakst 78 11-07-16 10:48
Oopsie hamburgerbrød Nannah Bakst 12 18-05-10 08:17
Oppskrift på hamburgerbrød Guffen Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 08-06-08 21:30
Hamburgerbrød quebec Ketolysekuren 0 06-06-08 22:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no