Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Savn?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-07-11, 16:38   #1
komatøs
Medlem
 
komatøs sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 76
komatøs er ny på veien
Red face

Savn?

Åhh, hva savner dere mest fra gammelt kosthold?
Blir litt melankolsk når jeg tenker på Ruby Breakfast -jus og smågodt
Alt var slettes ikke bedre i de gode gamle dager, men den friske smaken av en god jus og kroppen som våkner + (forspising av) smågodt når jeg synes skikkelig synd på meg selv og at hele verden er i mot meg osv...
Det er jo litt trist da

__________________
Smør skiene med tålmodighet
komatøs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 16:41   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Savn?

Pasta og salte frosker m/salmiakkfyll

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 16:46   #3
komatøs
Medlem
 
komatøs sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 76
komatøs er ny på veien

Sv: Savn?

Å gud, ja! Glemte helt lakris og salt lakris!!!!

__________________
Smør skiene med tålmodighet
komatøs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 16:47   #4
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Savn?

hmmmmm......epler og smågodt. Til høsten får vi verdens deiligste epler i hagen, og jeg får ikke spist særligt av de, eller vil ikke rettere sagt.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 16:54   #5
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Savn?

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

hmmmmm......epler og smågodt. Til høsten får vi verdens deiligste epler i hagen, og jeg får ikke spist særligt av de, eller vil ikke rettere sagt.

Åååå! Glasseplene hos bestemor

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 16:56   #6
komatøs
Medlem
 
komatøs sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 76
komatøs er ny på veien

Sv: Savn?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Pasta og salte frosker m/salmiakkfyll

Fant forresten denne: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24324
Men pasta er dog pasta da....

__________________
Smør skiene med tålmodighet
komatøs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 17:00   #7
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Savn?

Opprinnelig lagt inn av komatøs, her.

Fant forresten denne: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24324
Men pasta er dog pasta da....

Nei, det blir ikke det samme

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 17:08   #8
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Savn?

Eg saknar absolutt ingen verdens ting.

Her i går tenkte eg litt på sånn der Dream iskrem, den med kirsebær og sjokolade, samt den med mint og sjokolade er innmari kjempegod. Men... næh... hadde nok ikkje smakt like godt lenger som det den gjorde den gongen. I bunn og grunn saknar eg ikkje det slag. Eg har eit fantastisk tilfredsstillande kosthald i dag, føler eg. Kjenner meg så heldig som har fått eit nytt liv som det her.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 17:28   #9
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Savn?

Hei,
Savner i grunn ingenting, har så mye annen god mat å velge i at jeg tenker ikke over hva jeg ikke bør spise. Husk også at smaken endrer seg etter en tid på lavkarbo. Har smakt på gamle høykarbo favoritter og det smaker ikke mye godt lenger…

…dette temaet dukker opp med jevne mellomrom her på forumet:

Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere dette?

Hva savner dere mest å spise

Hva savner du i kostholdet ditt?

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 17:30   #10
Aero
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 10
Aero er på en erverdig vei

Sv: Savn?

Is, masse is og salt lakris. En sigarett eller tre også, for jeg slutter å røyke om dagen.

Aero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 17:44   #11
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Savn?

Samme her som med arnakristin, gamle høykarbofavoritter smaker slett ikke godt lenger
Skulle veldig ønske at det fortsatt var godt med lakrissjokolade feks....
Men, den gang visst jeg jo ikke hvor godt det er med osteknekkis feks, så det går litt opp i opp

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 18:06   #12
komatøs
Medlem
 
komatøs sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 76
komatøs er ny på veien

Sv: Savn?

Hmmm, godt mulig det ikke smaker godt lenger med "falne" karber. Hukommelsen "lurer" oss ofte. Man husker nok heller selve følelsen når smågodtet, eplene, lakrisen, isen etc ble intatt -og ikke smaken per ce
Bamsemumsen intatt på sofaen foran trash- TV ved kjærlighetssorg, fungerte som rakkeren, men da er det nok "at det fungerte" som jeg husker og ikke selve bamsemumsen. Eller selve kosen, alene eller sammen med andre, med "gamle karber". Men lell, det ER jo godt da

__________________
Smør skiene med tålmodighet
komatøs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 18:10   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Savn?

Hvorfor fokusere på det man ikke skal ha? Det forsterker jo bare suget!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 18:50   #14
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Savn?

Det jeg savner mest unner jeg meg, enten i mindre mengder eller i en lavkarbovariant nå og da. Jeg savner IKKE suget etter godteri, den dårlige samvittigheten etter å ha inntatt en stor pose smågodt eller følelsen av misslykkethet og anger jeg hadde før jeg la om kosten. Og nettopp derfor kan jeg unne meg noen biter sjokolade, en bolle, litt potet til middagen eller brød til frokost. Ikke hver dag, ei heller hver uke! Men på ferie, eller når fristelsen blir for stor.

Jeg får smakt det, jeg koser meg og spiser like lavkarbo som ellers etterpå! For meg er lavkarbo en livsstil. Jeg kan ikke leve mine resterende 60 - 70 år uten alt jeg de første 20 årene har vært vant til og vært så glad i, men jeg kan likevel leve lavkarbo disse årene!

På Grete Rode kurs var mottoet vi fikk høre oftest "ta hverdagen tilbake" og endelig har jeg et kosthold der jeg klarer å ikke ha fest hver dag. Men av og til er det fest. Og da koser jeg meg! Jeg trenger disse festdagene.

- og kommer de for ofte eller i for store mengder blir jeg fysisk dårlig og lengter etter "vanlig (lavkarbo) mat, så det begrenser seg naturlig

  Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 19:29   #15
komatøs
Medlem
 
komatøs sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 76
komatøs er ny på veien

Sv: Savn?

Opprinnelig lagt inn av Kreative, her.

Det jeg savner mest unner jeg meg, enten i mindre mengder eller i en lavkarbovariant nå og da. Jeg savner IKKE suget etter godteri, den dårlige samvittigheten etter å ha inntatt en stor pose smågodt eller følelsen av misslykkethet og anger jeg hadde før jeg la om kosten. Og nettopp derfor kan jeg unne meg noen biter sjokolade, en bolle, litt potet til middagen eller brød til frokost. Ikke hver dag, ei heller hver uke! Men på ferie, eller når fristelsen blir for stor.

Jeg får smakt det, jeg koser meg og spiser like lavkarbo som ellers etterpå! For meg er lavkarbo en livsstil. Jeg kan ikke leve mine resterende 60 - 70 år uten alt jeg de første 20 årene har vært vant til og vært så glad i, men jeg kan likevel leve lavkarbo disse årene!

På Grete Rode kurs var mottoet vi fikk høre oftest "ta hverdagen tilbake" og endelig har jeg et kosthold der jeg klarer å ikke ha fest hver dag. Men av og til er det fest. Og da koser jeg meg! Jeg trenger disse festdagene.

- og kommer de for ofte eller i for store mengder blir jeg fysisk dårlig og lengter etter "vanlig (lavkarbo) mat, så det begrenser seg naturlig

Signerer den!

__________________
Smør skiene med tålmodighet
komatøs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 21:37   #16
Luguber
Juniormedlem
 
Luguber sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 24
Luguber er på en erverdig vei

Sv: Savn?

Når jeg har mensen savner jeg ferske børek med potet- og løkfyll, kanelboller fra Åpent Bakeri og diverse smågodt - av den salte og sure typen!

De fleste andre favoritter greier jeg fint å erstatte om suget skulle melde seg en sjelden gang. Har for eksempel funnet sukkerfrie, mørke sjokoladetrøfler i Sverige, og synes de er like gode som sukkervariantene jeg spiste før. Mørk sjokolade kommer jeg aldri til å kunne klare meg helt uten.

Min gamle favorittfrokost var forresten havregrøt med eple, kanel og cottage cheese, og den unner jeg meg nå og da. Noe av det beste jeg vet!

__________________
Si la qualité était facile à trouver, il ne serait pas de qualité

Sist redigert av Luguber : 17-07-11 kl 21:40. Årsak: Glemte å tilføye noe.
Luguber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Still searching... Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 21:43   #17
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Sv: Savn?

Opprinnelig lagt inn av Luguber, her.

Når jeg har mensen savner jeg ferske børek med potet- og løkfyll, kanelboller fra Åpent Bakeri og diverse smågodt - av den salte og sure typen!

De fleste andre favoritter greier jeg fint å erstatte om suget skulle melde seg en sjelden gang. Har for eksempel funnet sukkerfrie, mørke sjokoladetrøfler i Sverige, og synes de er like gode som sukkervariantene jeg spiste før. Mørk sjokolade kommer jeg aldri til å kunne klare meg helt uten.

Min gamle favorittfrokost var forresten havregrøt med eple, kanel og cottage cheese, og den unner jeg meg nå og da. Noe av det beste jeg vet!

*snufs* kanelboller... hjemmelaget.... og cheesecake.. pannekaker med lønnesirup...smågodt og generelt alt som er sukker og ikke bra for kroppen...

__________________

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 22:06   #18
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Savn?

Akkurat nå så savner jeg pepsi max, har tatt grep og bestemt meg for å kutte den ut en periode fordi jeg er avhengig. Så nå sitter jeg på andre dagen med skallebank fra helvete pga den dumme pepsien

Ellers savner jeg ikke så veldig mye, ikke noe som jeg kommer på nå. Jeg er ikke så glad i snop, kaker, snacks osv, så slipper heldigvis unna det suget der

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 22:38   #19
komatøs
Medlem
 
komatøs sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 76
komatøs er ny på veien

Sv: Savn?

Kanelboller ja....Pleide å bake verdens beste, og kjerring som jeg er var jeg alltid kjempestolt når jeg bakte til andre på bursdagen deres

__________________
Smør skiene med tålmodighet
komatøs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 23:20   #20
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Savn?

Opprinnelig lagt inn av komatøs, her.

Kanelboller ja....Pleide å bake verdens beste, og kjerring som jeg er var jeg alltid kjempestolt når jeg bakte til andre på bursdagen deres

Og nå er du ei lavkarbokjerring som lager sunnere varianter

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 23:25   #21
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Savn?

Sjokoladepudding med vaniljesaus! Tortillachips m smeltet ost! Sørlandschips! Ostekake! Kakao! Og Fyrstekake........ for kun å nevne noe!!!
Det er utrolig mye jeg savner - men jeg har vært flink og har ikke falt for fristelsen så altfor ofte...... hi, hi....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 00:12   #22
komatøs
Medlem
 
komatøs sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 76
komatøs er ny på veien

Sv: Savn?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Og nå er du ei lavkarbokjerring som lager sunnere varianter

Det er jeg vet du Har laget Bountys: http://soma.no/oppskrifter/cocosa/bounty-sjokolade/ (ps. DE er gode altså)
Men folk er litt skeptiske til alt fettet, haha, men de går jo unna. Har faktisk ikke hatt søtsug, bare litt trist at jeg må ha gravøl over smågodtet

__________________
Smør skiene med tålmodighet
komatøs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 07:24   #23
Efterår
Medlem
 
Efterår sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Danmark
Innlegg: 97
Efterår har en fantastisk aura rundt segEfterår har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Savn?

Ser at der er en del der savner lakrids. Prøv at blande 3 tsk lakridspulver med en knivspids stødt ingefær = salmiaklakrids. Kan drysses over græsk youhurt

Efterår er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Primal Blueprint / Paleo Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 08:36   #24
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Savn?

Opprinnelig lagt inn av Efterår, her.

Ser at der er en del der savner lakrids. Prøv at blande 3 tsk lakridspulver med en knivspids stødt ingefær = salmiaklakrids. Kan drysses over græsk youhurt

Lakrispulver, hvor får man kjøpt det?

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 08:50   #25
LadyLike
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Savn?

Jeg savner ingenting fordi jeg går på lavkarbo, men så klart savner jeg kaker og potetgull til tider. Men jeg ser ikke på det som et savn på grunn av Lavkarbo, men pga at jeg har valgt å levere sunnere.

Jeg unner meg noe godt i bland, men det blir ikke 3 is på en dag eller 1 pose potetgull til kvelds. Jeg storkoser meg med crème fraish og bringebær, som er det søte jeg unner meg.

Men jeg prøver å ikke se på dette som en diett, men som mange andre en livsstilsendring. Det betyr at det er lov å kose seg når man f.eks er invitert til middag, men det er ikke nødvendig å ta 3 store kakebiter men det kan være nok med en veldig liten bit. Jeg tror at så lenge man hverken er ekstrem mot den ene, eller den andre siden (altså fråtse eller droppe ALT av karbomat) så blir ikke savnet så stort.

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no