Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 06-01-12, 11:06   #12201
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

..om man plutselig kan utvikle allergi over for aftershave ?
Mannen har èn som når han tar den på, blir jeg helt tett og får pusteproblemer. Kan ikke gå på badet 40 min etter at han brukte den engang, uten å merke det

Tror ikke det er uvanlig. Jeg reagerer ganske sterkt på enkelte parfymer/aftershaver, faktisk i den grad at jeg ble beskyldt for å være rasist, da jeg ba en kollega vennlig om å flytte seg på grunn av det (åpent kontorlandskap, jeg satt på en pc med spesiell programvare, han kunne sitte hvor som helst) ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 06-01-12, 11:28   #12202
Egwene
Seniormedlem
 
Egwene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 33
Innlegg: 692
Egwene er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg og moren min er begge ganske allergiske mot en del parfymer, så jeg kan aldri la noen kjøpe det til meg som gave, med mindre jeg sier at jeg vil ha den og har testet den :P

__________________
Egwene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening
Gammel 06-01-12, 11:33   #12203
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Tror ikke det er uvanlig. Jeg reagerer ganske sterkt på enkelte parfymer/aftershaver, faktisk i den grad at jeg ble beskyldt for å være rasist, da jeg ba en kollega vennlig om å flytte seg på grunn av det (åpent kontorlandskap, jeg satt på en pc med spesiell programvare, han kunne sitte hvor som helst) ...

Jeg var i FAU noen år, og der var det ei som reagerte på min parfyme. Prøvde å være flink å ikke spraye meg før jeg gikk, men hvis jeg glemte det, satt jeg meg lengst unna. Hun ble i hvert fall ikke beskyldt for å være rasist, he, he. Noen mennesker er bare dumme, og aner ikke hva det betyr å ta hensyn.
Så, jeg lat den rosa post-it lappen stå på flaska jeg, og gleder meg til å se hva gubben gjør med den når han kommer han hjem.

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 06-01-12, 11:54   #12204
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Jeg var i FAU noen år, og der var det ei som reagerte på min parfyme. Prøvde å være flink å ikke spraye meg før jeg gikk, men hvis jeg glemte det, satt jeg meg lengst unna. Hun ble i hvert fall ikke beskyldt for å være rasist, he, he. Noen mennesker er bare dumme, og aner ikke hva det betyr å ta hensyn.
Så, jeg lat den rosa post-it lappen stå på flaska jeg, og gleder meg til å se hva gubben gjør med den når han kommer han hjem.

Jeg ble pinlig berørt på hans vegne. Jeg er så langt fra rasist, og så trekke dét kortet når jeg sier pent at "jeg reagerer allergisk på parfymen din, men jeg kan ikke flytte meg fra denne pc-en, hadde du kunnet gå til supervisor og fått en ny plass, tror du?" Øynene mine rant over, så det var ikke så mye tvil om at jeg reagerte. Og så smeller det, "hva faen? Er du rassist, eller?". Jada ... Idioter kommer i alle former og farger for sure.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 06-01-12, 12:07   #12205
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Og så smeller det, "hva faen? Er du rassist, eller?". Jada ... Idioter kommer i alle former og farger for sure.

Å, jeg vet dette ikke er en diskusjonstråd, men jeg må bare fortelle om hva jeg overvar før jul! Var og handlet på grønnsaksjappa på tøyen da jeg hørte innehaveren, som er superhyggelig og veldig inkluderende overfor alle typene som stikker innom (ink de med lav hockeystilling og slørete blikk ), diskuterte med en kunde om noe de tydeligvis ikke hadde og ikke kunne få tak i pronto. Fyren som ville handle var mørk, innehaveren er tyrker. Plutselig hyler fyren opp om jævla rasist, det var bare fordi han var mørk osv! Og tramper ut. Det er greit nok. Det jeg reagerte på var at han til sin 4-5 år gamle sønn lekser opp at sånn må du ikke la folk behandle deg, det er bare rasistisk, alle andre får sikkert kjøpt ting. Du vet jo at vi blir behandla sånn bare pga hudfargen vår!". Hva gjør man?! Er det rart folk blir hårsåre?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-01-12, 12:14   #12206
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det setter i grunn hele ideen om hva faktisk rasisme er i et merkelig og meningsløst lys. Faren min fikk også den av ei jente fra hjemkommunen min som er adoptert fra Asia, da han nektet henne servering da han tok en vakt på den lokale puben. Jenta var søpledrita og måtte holde seg fast i bardisken, men at hun ikke fikk øl, nei det var bare fordi faren min, den mest fordomsfrie mannen jeg vet om, er rasist. Right.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 06-01-12, 13:10   #12207
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg er skikkelig n00b på grøt... Hvis jeg skal koke havregrøt til baby (6,5mnd), hvordan gjør jeg det? De kan spise havre fra 6 mnd vel?
Og kan jeg lure inn en eggeplomme for mer næring? Har testet, han tåler eggeplomme.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-01-12, 13:12   #12208
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg er skikkelig n00b på grøt... Hvis jeg skal koke havregrøt til baby (6,5mnd), hvordan gjør jeg det? De kan spise havre fra 6 mnd vel?
Og kan jeg lure inn en eggeplomme for mer næring? Har testet, han tåler eggeplomme.

Det står kokeanvisninger på havregrynspakken, tror jeg? Bruk MME eller morsmelk. Jeg brukte store havregryn fra starten av og kokte bare opp. Neste gang begynner jeg nok med små.. De er vel litt lettere å fordøye. Hvis han tåler eggeplomme så er det vel bare til å lure i vei?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 06-01-12, 13:15   #12209
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Nei, vent litt her nå Jeg tror havregrøt bør kokes opp med vann og spees med morsmelk når den er ferdig kokt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 06-01-12, 13:17   #12210
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Nei, vent litt her nå Jeg tror havregrøt bør kokes opp med vann og spees med morsmelk når den er ferdig kokt.

Ja, det høre lurt ut melka skal vel helst ikke over 40 grader.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-01-12, 13:18   #12211
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ja, det høre lurt ut melka skal vel helst ikke over 40 grader.

Da er jeg rimelig sikker på at du finner resten av anvisningen på havregrynspakken.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 06-01-12, 13:20   #12212
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg trenger tips om ny foundation! Sånn til etteretning har jeg helt normal hud; ikke fet, ikke tørr, helt problemfri, i grunn.
Foundationen må være flytende, den må ikke være veldig dyr, og den må kunne kjøpes i en vanlig butikk som selger kosmetikk. Ikke minst bør den gå ned til de lyseste nyansene, da jeg er ganske blek.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 06-01-12, 15:16   #12213
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg er skikkelig n00b på grøt... Hvis jeg skal koke havregrøt til baby (6,5mnd), hvordan gjør jeg det? De kan spise havre fra 6 mnd vel?
Og kan jeg lure inn en eggeplomme for mer næring? Har testet, han tåler eggeplomme.

Jeg ville brukt de små, lettkokte havregrynene, de store løser seg ikke opp så lett og det blir gjerne mer "klumper" i grøten av dem. Jeg tror kanskje jeg ville prøvd grøten uten egg først i tilfelle han skulle reagere på noe, dessuten må du vel avkjøle grøten omtrent om du skal ha i en eggeplomme uten at den stivner?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 06-01-12, 15:25   #12214
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

dessuten må du vel avkjøle grøten omtrent om du skal ha i en eggeplomme uten at den stivner?

Det trenger man ikke, jeg har blandet inn eggeplomme i varm (ikke for varm da) grøt, og det går veldig bra. Vet Summer (forumeier) har brukt det i grøt til barna, sammen med raspet valnøtt, hvis du søker litt rundt finner du sikkert noe om det

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 06-01-12, 15:31   #12215
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Huldr, her.

Det trenger man ikke, jeg har blandet inn eggeplomme i varm (ikke for varm da) grøt, og det går veldig bra. Vet Summer (forumeier) har brukt det i grøt til barna, sammen med raspet valnøtt, hvis du søker litt rundt finner du sikkert noe om det

Har heldigvis ikke behov for å lage babygrøt lenger. Husets havregrøtelsker går på ungdomsskolen nå og lager grøten sin selv.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 06-01-12, 15:33   #12216
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Har heldigvis ikke behov for å lage babygrøt lenger. Husets havregrøtelsker går på ungdomsskolen nå og lager grøten sin selv.

Hehe, nei, mente Carisma Men skjønner det kunne misforstås

Det er forresten kjempegodt med eggeplomme og valnøtter i for havregrøtelskere i alle aldre ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 06-01-12, 16:55   #12217
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ja ... et spørsmål til: når man koker medium store mandelpoteter, ca hvor lenge skal de koke? Halvtime? Tre kvarter? Og hvor mye skal de koke på? Medium varm? Fosskoke?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 06-01-12, 16:59   #12218
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hei. rart d dere snakket om tidligere om damp i kroppen. Føler meg mindre slimete og full av vann. Bare vært uten meieri siden mandag. en kilo mindre. en halv bare siden i går. regner da med at d er vann...

__________________

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF
Gammel 06-01-12, 16:59   #12219
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hei
Jeg målte blodsukkeret mitt hos mammaen til venninna mi i jula og syns det var litt interessant (hadde spist en frukt sammen med nøtter og blodsukkeret mitt lå på 6,noe). Jeg tenkte det kunne være litt kjekt å hatt et selv slik at jeg kunne sjekke ut hvilken type mat blodsukkeret mitt reagerer på. Jeg googlet blodsukkerapparat og fikk blandt annet opp dette. Noen som vet om det duger? Og er det noe jeg må ha som ikke er med? Det står at det innholder:
- OneTouch UltraEasy-måler (med batterier satt inn)
- Brukerhåndbok og Hurtigreferanse
- OneTouch Ultra teststrimler
- Kontrolløsning
- Mini-OneTouch blodprøvetaker
- Lansetter

Er lansetter sånne du stikker deg i fingeren med? Jeg trodde blodsukkerapparat var dyre, men dette koster jo bare femti kroner.. Er det veldig dyrt å få flere sånne strimler og lansetter?

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-01-12, 17:01   #12220
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ja ... et spørsmål til: når man koker medium store mandelpoteter, ca hvor lenge skal de koke? Halvtime? Tre kvarter? Og hvor mye skal de koke på? Medium varm? Fosskoke?

Tror mamma bruker å koke de i et kvarter og så slår hun av platen og lar de stå et kvarter til i vannet. Da blir de visst ikke smuldrete. Men de potetene er kanskje små-medium str..

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-01-12, 17:02   #12221
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

kommer nok an på hvor du kjøper det. jeg som diabetiker betaler 50 kr for 50 strips på apoteket. mener de koster enten 150 eller 300 kr hvis du ikke har blått resept...

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 06-01-12, 17:02   #12222
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ja ... et spørsmål til: når man koker medium store mandelpoteter, ca hvor lenge skal de koke? Halvtime? Tre kvarter? Og hvor mye skal de koke på? Medium varm? Fosskoke?

Koke på medium varme. Kjenn etter med en tynn, skarp kniv etter ca 30 min. Er det motstand/hardt må de koke lenger.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 06-01-12, 17:09   #12223
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ja ... et spørsmål til: når man koker medium store mandelpoteter, ca hvor lenge skal de koke? Halvtime? Tre kvarter? Og hvor mye skal de koke på? Medium varm? Fosskoke?

Ikke for å skryte, men jeg har aldri kokt i stykker en mandelpotet

Kok opp vannet, og legg potetene i når vannet koker. Når de har kokt i 7 min for små eller 8 min for store poteter, slår du av vannet. La potetene dampe seg ferdig i kjelen i 20 min. Jeg pleier å ha plata på 1 under dampingen

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 06-01-12, 17:10   #12224
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg ville brukt de små, lettkokte havregrynene, de store løser seg ikke opp så lett og det blir gjerne mer "klumper" i grøten av dem. Jeg tror kanskje jeg ville prøvd grøten uten egg først i tilfelle han skulle reagere på noe, dessuten må du vel avkjøle grøten omtrent om du skal ha i en eggeplomme uten at den stivner?

De lettkokte skyter blodsukkeret i været. Det er poenget med å lage selv, å få noe med mer næring i. Bare kjører det i blenderen etterpå.


Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ja ... et spørsmål til: når man koker medium store mandelpoteter, ca hvor lenge skal de koke? Halvtime? Tre kvarter? Og hvor mye skal de koke på? Medium varm? Fosskoke?

Som vanlige poteter. Kok de opp, og skru ned til nest nederste styrke. La de koke i 20-30 min, stikk i de for å kjenne når de er ferdige.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-01-12, 17:13   #12225
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

kommer nok an på hvor du kjøper det. jeg som diabetiker betaler 50 kr for 50 strips på apoteket. mener de koster enten 150 eller 300 kr hvis du ikke har blått resept...

Jeg fant det nå, 301,50 for 50 strips. Så da er det ikke blodsukkerapparatet som er dyrt, men de stripsa.. Men jeg trodde selve apparatet skulle være veldig dyrt, så det er jo uansett billigere enn jeg trodde selv om jeg kjøper strips.

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no