Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva skjer da...? 😞

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-04-18, 23:16   #1
moradi
Nytt Medlem
 
moradi sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8
moradi er på en erverdig vei

Hva skjer da...? 😞

Har gått på lavkarbo nå i ca 4 uker. Har gått ned kun nesten 3 kg?? Er i ketose og skeier ikke ut. Hva gjør jeg galt? En typisk dagsmeny:

Frokost; 1 stk lavkarbo-knekkebrød med smør og hvitost og paprika.
Lunsj og middag (gjerne middagsrester til lunsj dagen etter) laks stekt i creme fraiche/ kylling med salat, tomat, agurk, paprika. Evnt omelett med litt bacon.
Kanskje litt baconsnacks til kvelds. Liker ikke å spise på kvelden. Drikker masse vann, som jeg egentlig ikke liker.

Kan ikke forstå at man ikke går ned på den dietten der??? Tips?

Deprimert..

moradi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysediett Svar med sitat
Gammel 03-04-18, 23:16   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer da...? 😞

Er ikke tre kg nedgang?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-04-18, 23:27   #3
Sofagubben
Seniormedlem
 
Sofagubben sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2017
Innlegg: 782
Sofagubben er en juvelSofagubben er en juvelSofagubben er en juvel

Sv: Hva skjer da...? 😞

Opprinnelig lagt inn av moradi, her.

Har gått på lavkarbo nå i ca 4 uker. Har gått ned kun nesten 3 kg?? Er i ketose og skeier ikke ut. Hva gjør jeg galt?

Veldig vanskelig å si. Veier du mye og skal mye ned er ikke 3 kg på den første måneden så mye nei, men veier du forholdsvis lite og bare skal ned noen få kilo (f.eks ned 10-15 kg), så er 3 kg ganske bra. Du må se på hva 3 kg er i prosentandel av din vekt for å kunne si om det er en bra nedgang, eller om du gjør noe feil.

__________________
Pure blooded frihetselskende og sannhetssøkende selvstendig individ.
Sofagubben er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo livsstil. Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 07:06   #4
moradi
Nytt Medlem
 
moradi sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8
moradi er på en erverdig vei

Sv: Hva skjer da...? 😞

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Er ikke tre kg nedgang?

Jo, det er selvfølgelig nedgang, nå hørtes jeg veldig utålmodig ut. Gikk på samme diett for noen år siden, var da ikke så tung, og raste ned i vekt. Derfor jeg ikke forstår hvorfor det går så tregt denne gang.

moradi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysediett Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 07:14   #5
moradi
Nytt Medlem
 
moradi sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8
moradi er på en erverdig vei

Sv: Hva skjer da...? 😞

Opprinnelig lagt inn av Sofagubben, her.

Veldig vanskelig å si. Veier du mye og skal mye ned er ikke 3 kg på den første måneden så mye nei, men veier du forholdsvis lite og bare skal ned noen få kilo (f.eks ned 10-15 kg), så er 3 kg ganske bra. Du må se på hva 3 kg er i prosentandel av din vekt for å kunne si om det er en bra nedgang, eller om du gjør noe feil.

Du har rett. Jeg hadde et håp om kanskje 10 kg ned, (etter BMI å dømme, skulle jeg vært 25 kg lettere) men ettersom det går så mye langsommere enn ventet, tror jeg at jeg må omstille tankegangen litt.

moradi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysediett Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 13:27   #6
Sofagubben
Seniormedlem
 
Sofagubben sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2017
Innlegg: 782
Sofagubben er en juvelSofagubben er en juvelSofagubben er en juvel

Sv: Hva skjer da...? 😞

Opprinnelig lagt inn av moradi, her.

Du har rett. Jeg hadde et håp om kanskje 10 kg ned, (etter BMI å dømme, skulle jeg vært 25 kg lettere) men ettersom det går så mye langsommere enn ventet, tror jeg at jeg må omstille tankegangen litt.

BMI må du ikke bry deg om, det er kun egnet til å kartlegge et oversiktsbilde eller en trend på en befolkning. På individnivå derimot vil jeg nesten gå så langt som å si at BMI er ubrukelig. Kroppsbyggere uten et eneste gram overflødig fett på kroppen kan f.eks, bli karakterisert som kraftig overvektige etter BMI. En måleenhet som kun tar hensyn til høyde og vekt og ikke noe annet, er ubrukelig på individnivå.

Bruk målebåndet, speil og klær, mer enn badevekta for å finne målet ditt og se fremgangen din.

__________________
Pure blooded frihetselskende og sannhetssøkende selvstendig individ.
Sofagubben er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo livsstil. Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 17:14   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer da...? 😞

Opprinnelig lagt inn av moradi, her.

Gikk på samme diett for noen år siden ... og raste ned i vekt.

Der har du svaret ditt. Fungerer aldri like raskt andre gang, for kroppen vet hva som er på gang

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 20:00   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer da...? 😞

Opprinnelig lagt inn av moradi, her.

Jo, det er selvfølgelig nedgang, nå hørtes jeg veldig utålmodig ut. Gikk på samme diett for noen år siden, var da ikke så tung, og raste ned i vekt. Derfor jeg ikke forstår hvorfor det går så tregt denne gang.

Da jeg startet opp denne gangen raste jeg ned 4 kg de typ første 14 dagene. Så sto det stille i 20 dager. Irritetende, men så lenge man gjør som man skal så må man bare lete frem tålmodigheten.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva skjer? hermanlizm Spørsmål og svar 5 04-10-11 21:47
Hva skjer OM Monicamoa Spørsmål og svar 12 16-07-10 16:31
Kva er det som skjer med meg? Konkelimonke Ketolysekuren 2 03-05-07 13:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no