Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Har dere sett skolemelkreklamen?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-09-09, 11:12   #1
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Har dere sett skolemelkreklamen?

der sier de nemlig at en god matpakke for barn skal bestå av melk,brød, og frukt..

og de nevner brød er VIKTIG flere ganger! herregud,som om barna skulle dø uten! flere som har sett den?

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 11:14   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: har dere sett skolemelk reklamen?

Ja, har sett den. Og så lenge staten anbefaler slik mat, så kan ikke Tine anbefale noe annet. Så jeg skjønner Tine. Men de hadde jo ikke trengt å nevne det med brødet, man får jo like m*e næring fra kjøtt..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 11:23   #3
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: har dere sett skolemelk reklamen?

Ja, har sett den, og den irriterer meg.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 16:20   #4
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har dere sett skolemelk reklamen?

Ja har sett den og tenker at det ikke er rart vi ikke får rett inforamsjon når myndighetene også står bak en så håpløs anbefaling.

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 16:45   #5
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Har dere sett skolemelk reklamen?

ikke bare er den litt små-iriterende, men den er ufyslig lang!

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 20:01   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Har dere sett skolemelkreklamen?

Jeg ser i grunn ikke på teve, og dette bekrefter vel bare at jeg ikke går glipp av noe

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 20:20   #7
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Har dere sett skolemelkreklamen?

du trenger ikke se mye på tv for og se den, for når den først kommer så er den der lenge..

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 22:35   #8
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Har dere sett skolemelkreklamen?

Ungene mine er drittlei brød, så rekalme biter ikke på dem, dessuten blir de tutet ørene fulle om LCHF dagen lang, så de vet hva som er bra å spise

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 22:45   #9
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Har dere sett skolemelkreklamen?

men når uerfarende mennesker som vil levere sunne matbokser til ungene hører ord som "protein", "kalsium" , og " sunn" , nevnt i en reklame, er jo brød-matpakka et forbilde for dem..

ukjente ord for mange, kan være triggende til og prøve.

det er som de mest "greske" fakta for oss, det!

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 21:32   #10
BigO
Juniormedlem
 
BigO sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Bærums Verk
Alder: 48
Innlegg: 33
BigO er på en erverdig vei

Sv: Har dere sett skolemelkreklamen?

Jeg så et innslag på tv i dag om at Bodø Bakeri har lagd et barnehagebrød som heter "Alt for ungan" masse fiber og ingen frø. Her klarte bakeren å si at det var bra for oppveksten? Eneste smarte i det innslaget er ungen som på slutten blir spurt om hun trodde brødet var sunt? NEI svarte hun

__________________




Min mat blogg: http://lav-karbo.blogspot.com/
BigO er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 22:03   #11
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Har dere sett skolemelkreklamen?

Opprinnelig lagt inn av BigO, her.

Jeg så et innslag på tv i dag om at Bodø Bakeri har lagd et barnehagebrød som heter "Alt for ungan" masse fiber og ingen frø. Her klarte bakeren å si at det var bra for oppveksten? Eneste smarte i det innslaget er ungen som på slutten blir spurt om hun trodde brødet var sunt? NEI svarte hun

vettug unge!

Min datter på 10 lager matpakken sin selv, og hun velger å spise bl.a omeletter, kyllingsalat, paprikabiter gulrot og agurk med dip til (norzoladip)osv

Hun velger mer og mer å sløyfe brødet. Skolemelken vil hun ikke ha, for de tilbyr ikke H-melk, bare lettmelk og magrere. Skolefrukten er hun enig i at vi sier nei til, for hun foretrekker den frukten vi tilbyr(i begrensede former)hjemme.

Min gutt på 7 foretrekker helst vann til skolematen, for han er redd for å bli lei av å måtte drikke melk hver dag. Alternativer skolemelkordningen tilbyr er juice, og det er jammen ikke bedre.

Er faktisk veldig fornøyd med at ungene har tatt slike valg uten at jeg har vært nødt for å tvinge dem.

Det eneste er Snuppa på 10 som stadig vekk får høre det av (misunnelige) skolevenner at hun spiser å rar mat...hehe...men de sikler over salaten og vil gjerne ha. Noen lærere har sagt til henne direkte at hun bør ha brød i matpakka på skolen...og jeg har lært henne at hun bare kan si "å ja"...hehe...hun orker ikke argumentere, men er kjempfornøyd med at hun slipper å ha brød.

Karbohydrater får hun da nok av uansett...

Den tv-reklamen irriterer meg, og hele skolemelk/frukt- ordningen irriterer meg...skjønner liksom ikke at noen snart kan ta til orde for lavkarbo...men det kommer vel til slutt...nå som Sponheim har kuttet karber og gått ned 12kg...

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 06:33   #12
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Har dere sett skolemelkreklamen?

Opprinnelig lagt inn av Karbosara, her.

vettug unge!

Min datter på 10 lager matpakken sin selv, og hun velger å spise bl.a omeletter, kyllingsalat, paprikabiter gulrot og agurk med dip til (norzoladip)osv

Hun velger mer og mer å sløyfe brødet. Skolemelken vil hun ikke ha, for de tilbyr ikke H-melk, bare lettmelk og magrere. Skolefrukten er hun enig i at vi sier nei til, for hun foretrekker den frukten vi tilbyr(i begrensede former)hjemme.

Min gutt på 7 foretrekker helst vann til skolematen, for han er redd for å bli lei av å måtte drikke melk hver dag. Alternativer skolemelkordningen tilbyr er juice, og det er jammen ikke bedre.

Er faktisk veldig fornøyd med at ungene har tatt slike valg uten at jeg har vært nødt for å tvinge dem.

Det eneste er Snuppa på 10 som stadig vekk får høre det av (misunnelige) skolevenner at hun spiser å rar mat...hehe...men de sikler over salaten og vil gjerne ha. Noen lærere har sagt til henne direkte at hun bør ha brød i matpakka på skolen...og jeg har lært henne at hun bare kan si "å ja"...hehe...hun orker ikke argumentere, men er kjempfornøyd med at hun slipper å ha brød.

Karbohydrater får hun da nok av uansett...

Den tv-reklamen irriterer meg, og hele skolemelk/frukt- ordningen irriterer meg...skjønner liksom ikke at noen snart kan ta til orde for lavkarbo...men det kommer vel til slutt...nå som Sponheim har kuttet karber og gått ned 12kg...

oi, herlige barn!

men hvartfall jeg mener ikke at de skal skrike ut på tv SLUTT OG SPIS BRØD og si: FETT ER SUNT!

for da blir jo alle mennesker i hele landet forvirret.. ( undtatt oss)

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 19:11   #13
Nuppe
Medlem
 
Nuppe sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 50
Innlegg: 99
Nuppe er på en erverdig vei

Sv: Har dere sett skolemelkreklamen?

Min minste vil ikke ha brød han. Han brekker seg og grøsser, han har aldri spist en brødskibe i hele sitt liv, ikke om jeg så har forsøkt å lure han med sjokoladepålegg (!!) ( ja jeg vet ) Så matpakka hans er en banan, og fruktmosglass,youghur,grøtblanding eller lignende. I dag sa "tanta" i barnehagen at jeg måtte lære han å spise brød så han ikke utviklet allergier mot frukt. Jeg vet ikke jeg, men han spiser jo bare frukt i barneagen, frokost, middag og kvelds spiser han hjemme, og da er det grøt og vanlig mat.
Får sendemed kavring eller noe da... HImmel, som de roper etter brød, ja

__________________

Utålmodige Nuppe


Nuppe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 21:31   #14
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Har dere sett skolemelkreklamen?

Det eg synes er ekstra merkelig i den reklamen er at den påstår at det er masse godt protein i brød, mulig eg misforstår reklamen altså, men de sier noe som at i melk og brød er det masse proteiner. Noe eg har gått glipp av på brødfronten?

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 21:55   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Har dere sett skolemelkreklamen?

Måtte sjekke på mat på data. En skive brød laga med 100% sammalt hvete inneholder knapt 4 gram protein. Til sammenligning, tilsvarende mengde svinekjøtt fra en nakkekotelett har nesten 11

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 22:32   #16
sykavsukker
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 134
sykavsukker er på en erverdig vei

Sv: Har dere sett skolemelkreklamen?

Den irriterer meg for det førte til krig her hjemme ang, melk og jeg måtte la ham få melk på skolen pga. de brukte dustereklamen mot meg. Jeg er jo ikke fagperson... Etter noen uker med melk på skolen er gutten gåen i magen og vi måtte stoppe den rett etter å ha betalt regningen. Hvorfor hører ingen på meg? melk er for kuer!
Brød er for fugler

__________________


Hilsen ei som blir syk av sukker uten å ha diabetes
Hjemmeside: http://www.myaloevera.no/trinedahloanes/hjem
sykavsukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo -søker den rette Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 06:48   #17
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Har dere sett skolemelkreklamen?

ja! brød har jo såvidt proteiner jo!

men bra barna får maaaasse kalsium og proteiner..

*ost har 7-9ganger mere kalsium. spørs hvor fet.*
*tror noen av dere at de barna en gang vil ha glykogen i blodet?*

så nå vil de vokse seg store! ...uten veksthormoner...

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 09:00   #18
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Har dere sett skolemelkreklamen?

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Det eg synes er ekstra merkelig i den reklamen er at den påstår at det er masse godt protein i brød, mulig eg misforstår reklamen altså, men de sier noe som at i melk og brød er det masse proteiner. Noe eg har gått glipp av på brødfronten?

Tror at det de mener er at om vi kombinerer melk og brød, får vi i oss enten alle 8( eller nesten alle) essensielle aminosyrer vi trenger for å bygge celler. De nevner ikke at om vi spiser et egg får vi i oss alt vi trenger av essensielle aminosyrer, omega 3, vitaminer, karbohydrater, og det stresser ikke hormonsystemet vårt, men harmoniserer med det.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 09:01   #19
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Har dere sett skolemelkreklamen?

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Tror at det de mener er at om vi kombinerer melk og brød, får vi i oss enten alle 8( eller nesten alle) essensielle aminosyrer vi trenger for å bygge celler. De nevner ikke at om vi spiser et egg får vi i oss alt vi trenger av essensielle aminosyrer, omega 3, vitaminer, karbohydrater, og det stresser ikke hormonsystemet vårt, men harmoniserer med det.

Helt sikkert det, men følte det var veldig klønete formulert i reklamen

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 09:42   #20
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Har dere sett skolemelkreklamen?

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Det eg synes er ekstra merkelig i den reklamen er at den påstår at det er masse godt protein i brød, mulig eg misforstår reklamen altså, men de sier noe som at i melk og brød er det masse proteiner. Noe eg har gått glipp av på brødfronten?

De tenker nok sikkert på at det er i pålegget, og man kan jo ikke spise pålegg uten noe tørt sponaktig under må vite...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
har dere sett det nye lettbrødet? Dolly Ketolysekuren 7 10-05-08 16:47
Noen som har sett dette? bibi Generell diskusjon 6 12-02-08 07:30
Nei nå har jeg aldri sett på makan! mam Optimal Ernæring 9 12-04-07 14:36
Har dere sett noe så herlig før? mofe Livets lyse side 4 27-03-07 16:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no