Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Vondt i hodet av sukrin

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-12-11, 10:12   #1
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Vondt i hodet av sukrin

Jeg har forsøkt meg to ganger på sukrin nå, og opplever å få umiddelbart vondt i hodet.
Etterfulgt av migrene på natten.

Kan det være sukrin? Er det noen andre som også har opplevd dette?
Om det er sukrin jeg reagerer på, hva kan årsaken være?

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 17:48   #2
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i hodet av sukrin

Jeg vet ikke, har ikke brukt så mye sukrin selv, men ser det er flere tråder angående dette - og at andre rapporterer om det samme. Prøv med et søk på hodepine + sukrin eller migrene + sukrin.


Sist redigert av Huldr : 03-12-11 kl 17:57.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 17:51   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i hodet av sukrin

Hva spiste du i tillegg til sukrin?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 18:20   #4
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Vondt i hodet av sukrin

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Hva spiste du i tillegg til sukrin?

Pisket krem med sukrin i, og farris. Og litt ostegull før det

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 18:21   #5
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Vondt i hodet av sukrin

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Jeg vet ikke, har ikke brukt så mye sukrin selv, men ser det er flere tråder angående dette - og at andre rapporterer om det samme. Prøv med et søk på hodepine + sukrin eller migrene + sukrin.

Ja det skal jeg gjøre, takk for tips

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 18:35   #6
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Vondt i hodet av sukrin

Sukrin er fandens verk.. Smaker dritt, blir kvalm og får hodepine.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 18:45   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i hodet av sukrin

Opprinnelig lagt inn av Hesteoghundejenta, her.

Pisket krem med sukrin i, og farris. Og litt ostegull før det

Ok. Jeg bruker nesten bare flytende natreen jeg - sukrin kun når det skal "bakes" noe, eller der sukrin eller sukrinmelis vil gi ønsket effekt på "bakverket"
Håper du finner annet søtningsstoff som fungerer bedre for deg!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 19:10   #8
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vondt i hodet av sukrin

Jeg får vondt i halsen av sukrin og jeg kjenner den isende smaken det er snakk om. Men noe hodepine har jeg ikke koblet sammen med sukrin - enda.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 20:20   #9
Timona
Medlem
 
Timona sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 245
Timona er på en erverdig vei

Sv: Vondt i hodet av sukrin

Får også hodepine av sukrin , også Stevia pulver. Tåler lite av både kunstige og ekte søtninger. Men kan tåle det i veldig små mengder. Ser ut som jeg tåler den flytende steviaen og yacon sirup bedre. (Har migrene)Prøver nå ut Tagatesse.

Timona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 20:43   #10
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i hodet av sukrin

Får ikke hodepine, men vondt i magen av Sukrin. Jeg synes dessuten at det er en veldig kald smak på både det og andre søtstoffer, så jeg holder meg helt til Splenda.
Litt mer karber, men er jo ikke så mye en bruker.

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 21:45   #11
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Vondt i hodet av sukrin

I love Splenda

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 22:07   #12
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i hodet av sukrin

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

I love Splenda

Me toooooo

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 10:26   #13
macadamia79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 187
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Sv: Vondt i hodet av sukrin

Får knakende hodepine av sukrin i mer enn bittesmå mengder, som i pisket krem. Ingen problemer m stevia - men bruker aldri søtning lenger.

__________________
"HVA du spiser er med på å bestemme HVOR MANGE kalorier kroppen bruker, fordi hjernen justerer energiuttaket etter både HVA SLAGS og HVOR MYE energi vi tar inn"
macadamia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo 3.1 iceman Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 11:55   #14
imsdal
Juniormedlem
 
imsdal sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 32
imsdal er på en erverdig vei

Sv: Vondt i hodet av sukrin

Jeg har ikke tenkt på det før, men i går laget jeg noen fudge som inneholder en good del sukrin. Etter 4 biter hadde jeg vondt i hodet og var utrolig kvalm Tror jeg skal bruke tagatesse for det meste i julebaksten.

__________________

imsdal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 11:59   #15
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i hodet av sukrin

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Me toooooo

Me three!

Jeg merker ingenting av sukrin, men blir svimmel av stevia. Men sukrin smaker jo FORFERDELIG da.

Hehe, hver sin smak og reaksjon og alt mulig.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 12:11   #16
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Vondt i hodet av sukrin

Takker for alle innspill .

Jeg skal helt klart slutte med sukrin! Jeg bruker Natreen i kaffen og får fort vondt i hode av den også
om jeg tar flere en et par sukketter om dagen .

Jeg har kjøpt inn Splenda, får prøve det i stede.

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 18:04   #17
Happy girl
Medlem
 
Happy girl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 63
Happy girl er på en erverdig vei

Sv: Vondt i hodet av sukrin

Noen som har prøvd det som heter Birkesød? søtningsstoff laget av bjørk?
Leste om det i sundfamilie.dk, lurte på å kjøpe det men de hadde det ikke på helsekosten så da ble det sukrin idag selv om jeg blir dårlig i magen av det

__________________


Startvekt : 98,7 kg Første delmål: 89,9 kg
Andre delmål: 84,9 kg Tredje delmål: 79,9 kg Mål: 75,0 kg kansje ned til 70 kg etterpå.
Happy girl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Sture Skaldeman Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 19:26   #18
Trulla
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5
Trulla er på en erverdig vei

Sv: Vondt i hodet av sukrin

Får ikke hodepine men får vondt i magen, forferdelig mageknip med løs mage ca en halvtime etter jeg har spist noe med sukrin. Jeg bruker bare Splenda og Canderell.

__________________


Trulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 19:42   #19
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Vondt i hodet av sukrin

Da har jeg forsøkt meg på Splenda, og jeg tåler vist ikke den heller .

Fikk først vondt i hjertet og så kom den kjente brenningen rundt i kroppen, og litt etterpå var det rett på do med blod og slim og alt som var

Er det virkelig mulig å være så utrolig følsom ovenfør søtningsstoff?!
Ja ja,,,jeg får bare lytte til kroppen og legge det til side en stund, kanskje kroppen tåler det bedre om en stund.

Takker igjen for tips og råd. Utrolig deilig å ha dette forumet å ty til

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 19:46   #20
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i hodet av sukrin

Jeg er skikkelig skeptisk til splenda... har lest så mye rart om den. Menmen. Når det gjelder søtsaker så er det et valg mellom mangen onder og lite godt uansett, har jeg inntrykk av.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 19:53   #21
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i hodet av sukrin

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg er skikkelig skeptisk til splenda... har lest så mye rart om den. Menmen. Når det gjelder søtsaker så er det et valg mellom mangen onder og lite godt uansett, har jeg inntrykk av.

Hva har du lest om Splenda?

Jeg bruker uansett veldig lite søtning. Det blir noen ts et par ganger i måneden. Maks.

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 19:57   #22
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i hodet av sukrin

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg er skikkelig skeptisk til splenda... har lest så mye rart om den. Menmen. Når det gjelder søtsaker så er det et valg mellom mangen onder og lite godt uansett, har jeg inntrykk av.

Jeg får skikkelig vondt i hodet av Splenda og det regner jeg med er pga av de unaturlige klorforbindelsene, jeg er nemlig overfølsom for klor. Har ikke merket noe av surkin og stevia, men bruker det jo også i små mengder.

Skal teste ut tagatesse nå, har spist syltetøy og sjokolade med tagatose uten problemer.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 22:08   #23
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i hodet av sukrin

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Hva har du lest om Splenda?

Jeg bruker uansett veldig lite søtning. Det blir noen ts et par ganger i måneden. Maks.

Jeg abonerer på nyhetsbrev fra dr. Mercola
http://articles.mercola.com/sites/ar...ndas-lies.aspx
http://articles.mercola.com/sites/ar...iving-you.aspx
http://products.mercola.com/sweet-deception/
http://articles.mercola.com/sites/ar...l-effects.aspx

Nå skal man absolutt ikke se bort fra det faktum at legen har mange produktserier som han sikkert tjener godt på å selge... Men jeg bruker ofte infoen jeg får via de ofte sterkt ensidige artiklene hans som inspirasjon til å søke videre.

Inntil videre så har jeg lagt meg på at søtning = sukker (helst demara/ikke raffinert), sukrin (smaker ille, men jeg har ikke funnet så mye skummelt om dette ... ennå ), xylitol eller honning. Om det er riktig vil nok tiden vise... Stevia har jeg ikke prøvd noe særlig ut over tørkede blader, og de smakte for mye lakris for min del. Natreen og aspartam holder jeg meg helst unna, maltiol og mannitol tåler jeg ikke i større mengder, så det "ordner seg selv"...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 13:40   #24
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Vondt i hodet av sukrin

Splanda er noe av det mest usunne jeg kan tenkte meg, men i de små mendene jeg spiser så unner jeg med det innimellom. Jeg tror nok det er en av de tingene jeg aldri tør spise mengder av, jeg ser kreften komme krypende rundt hushjørnene med en gang..

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 13:49   #25
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Vondt i hodet av sukrin

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Splanda er noe av det mest usunne jeg kan tenkte meg, men i de små mendene jeg spiser så unner jeg med det innimellom. Jeg tror nok det er en av de tingene jeg aldri tør spise mengder av, jeg ser kreften komme krypende rundt hushjørnene med en gang..

Kanskje derfor jeg reagerte så sterkt på det . Det var nok siste gangen jeg brukte Splenda ja.

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vondt i hele kroppen, kvalm og vondt i hodet Spira2 Ketolysekuren 5 12-09-11 15:49
Jeg har så vondt i hodet! Kiera Lavkarbo generelt 3 02-05-08 00:16
Vondt i hodet Pelen Ketolysekuren 5 18-02-08 15:12
Vondt hodet? leil Ketolysekuren 10 21-06-06 19:04
Vondt i hodet Nanett Lavkarbo generelt 3 10-11-04 20:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no