Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kanskje ketolyse ikke er noe for meg likevel?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-09-08, 23:45   #1
Lille-Lulle
Medlem
 
Lille-Lulle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 71
Lille-Lulle er på en erverdig vei

Kanskje ketolyse ikke er noe for meg likevel?

Har vært i ketose 1 måned nå. Synes effekten generelt er veldig god. Nå er ikke mitt formål å gå ned i vekt, men jeg føler at velværet er jevnt godt etter at jeg begynte med denne dietten. Velværet for mitt vedkommende handler om mindre sug på godterier, jevnere og bedre humør, god følelse av metthet gjennom dagen osv.

Jeg utøver ingen hard fysisk trening, men er glad i å gå turer med hunden. Så er ute i ulendt terreng minst en time hver dag.

Men, jeg opplever en usigelig tung følelse i beina på disse turene. Får litt sånn melkesyrefølelse på en måte..Føler meg usigelig treeeeg og tung oppover bakkene, om dere forstår. Går som ei gammel kjerring nesten

Jeg har daglig tilførsel av ekstra magnesium + en del andre kosttilskudd som hører til ketolysen. Men den tunge beinfølelsen er ikke blitt bedre, men snarere verre. Det er som om "noe" mangler på et slags vis.. Regner derfor med at ren fettforbrenning er litt for treig i forhold til å tilfredsstille energibehovet på disse turene jeg er så avhengig av. Vi går i all hovedsak langturer midt på dagen, eller aftenen.

Så nå har jeg tenkt litt på om jeg kanskje ville fungere mer optimalt på et kosthold med litt mer karbo enn hva ketolysen tillater.

Har imidlertid lyst å leve på så lite karbo som mulig, men hva slags karbo burde jeg prioritere? Og, på hvilken tid av døgnet burde jeg legge inn karbo i måltidene mine?

Lille-Lulle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo a`la Lutz Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 08:25   #2
Annebe
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 47
Annebe er ny på veien

Sv: Kanskje ketolyse ikke er noe for meg likevel?

Hvorfor ketolysekur hvis du ikke skal gå ned i vekt?

Annebe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 09:21   #3
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Kanskje ketolyse ikke er noe for meg likevel?

Jeg tror kanskje Lindberg er bedre for deg hvis du ikke skal ned i vekt, men fokusere på et godt kosthold som "bare" gir god helse.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 09:26   #4
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Kanskje ketolyse ikke er noe for meg likevel?

det tenkte jeg også, lavkarbo for helsa , ketolyse for vekta ! sånn tenker jeg , øk litt på karbene og følg med på vekta. Når du ikke går opp men heller ikke ned har du funnet din komfort sone =)

Her inne på forumet kan du lese litt om de ulike lavkarbo retningene.
Lykke til !

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 11:31   #5
Lille-Lulle
Medlem
 
Lille-Lulle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 71
Lille-Lulle er på en erverdig vei

Sv: Kanskje ketolyse ikke er noe for meg likevel?

Opprinnelig lagt inn av Annebe, her.

Hvorfor ketolysekur hvis du ikke skal gå ned i vekt?

Godt spørsmål

Jeg er "allergisk" mot alt som smaker av måling og veiing av mat og vil ha en kostholdsfilosofi med enkle regler. Og stor enklere enn ketolyse kommer man vel ikke?

Tenkte vel litt i retning å kanskje gjøre min egenkomponerte greie. Spise som på Ketolyse men med ett måltid med litt ekstra karbo i køpet av dagen.

Og da var spørsmålet: hva slags karbo, og hvilket måltid bør inneholde karbo for at det skal komme meg tilgode på turene mine utpå dagen/ettermiddagen?

Lille-Lulle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo a`la Lutz Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 11:37   #6
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Kanskje ketolyse ikke er noe for meg likevel?

Tror du skal være forsiktig med å komponere så mye på egenhånd.
For deg ville jeg absolutt anbefale Fedon.
Ikkenoe veiing der, bare venne seg til hva et måltid skal innholde.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 11:55   #7
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Kanskje ketolyse ikke er noe for meg likevel?

Det der høres litt ut sånn som jeg gjør det, Lille-Lulle
Jeg spiser litt frukt innimellom, sammen med nøtter. Og etter et måltid, sånn at blodsukkeret ikke stiger så voldsomt.

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 11:58   #8
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Kanskje ketolyse ikke er noe for meg likevel?

Passer du på å få i deg nok fett? Mange sliter med fettet i begynnelsen, og det er jo ikke så rart siden vi er blitt opplært til at fett er fæle greier. Det er noen som misforstår lavkarbo med at det bare er å kutte karbene og glemmer/vil ikke spise fett.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 12:00   #9
The Cat
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 53
Innlegg: 84
The Cat er på en erverdig vei

Sv: Kanskje ketolyse ikke er noe for meg likevel?

Jeg om Mannen har akkurat snakket om det at vi føler oss "tunge i bena"!!! Jeg hadde kjent på det en stund før jeg sa noe, og så hadde han det akkurat på samme måte. Jeg ble bare glad jeg, for da regner jeg med at det har noe med kuren å gjøre...

__________________
På'n igjen



The Cat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarb Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 12:23   #10
Lille-Lulle
Medlem
 
Lille-Lulle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 71
Lille-Lulle er på en erverdig vei

Sv: Kanskje ketolyse ikke er noe for meg likevel?

Opprinnelig lagt inn av Rubens, her.

Passer du på å få i deg nok fett? Mange sliter med fettet i begynnelsen, og det er jo ikke så rart siden vi er blitt opplært til at fett er fæle greier. Det er noen som misforstår lavkarbo med at det bare er å kutte karbene og glemmer/vil ikke spise fett.

Ja, jeg vil påstå at jeg er flink til å tenke masse fett. Basis mat hos meg er egg, avocado og fett kjøtt. Feiter opp magre ting med fløte og rømme og olje.

Men er kanskje ikke så flink til å drikke nok vann. Mulig jeg kan gjøre en liten forberdring på den fronten

Ellers tenker jeg å sette meg litt mer inn i det Lutzke kostholdet. Har boka "Bedre uten brød" og der anbefaler de å ikke overstige 76g karbo. Litt mer karbo tillatt enn på ketolyse, men likevel meget begrenset.

Lille-Lulle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo a`la Lutz Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 13:05   #11
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Kanskje ketolyse ikke er noe for meg likevel?

Lutz er bra! Man trenger jo ikke kutte karbohydrater fullstendig for å beholde helsen, noe som også nevnes i boken "Bedre uten Brød". Tror det er 72 gram som er maksgrensen, men da må vi telle igjen. Tror den tellinga er rimelig greit å venne seg til.

Mener jeg har lest flere steder at fysisk aktivitet er forferdelig vanskelig den første tiden på lavkarbo, og at det kan ta opptil to-tre måneder før kroppen har vennet seg til annen energi enn karbohydrater og industrielt fremstilte matoljer.

Håper du finner en løsning.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fjernet Galleblære!! Ketolysekur likevel? Princez Ketolysekuren 9 12-01-08 13:27
Kommer ikke i Ketolyse nystolen Ketolysekuren 25 16-08-07 19:03
Kanskje litt tåpelig, men likevel! syrin Ketolysekuren 10 06-08-06 11:48
Dette har vel kanskje ikke noe med lavkarbo å gjøre, men.. Atlje Spørsmål og svar 12 26-02-06 22:18
Jeg fikk plutslig ikke så lyst på ny Passat likevel jeg ... guro Nyheter / media 9 13-12-05 20:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no