Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Mitt prosjekt: halvmaraton 2011

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-07-09, 18:48   #1
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Mitt prosjekt: halvmaraton 2011

Jeg røyker
Jeg trener svært lite
Jeg har slanket vekk minst 45 kilo etter maaaange år med overvekt. (jeg skriver minst 45, er nok noe mere nå, men jeg har ikke vekt :-) ) skal slanke vekk ca 15 kilo til.

Nå har jeg som mål å klare å løpe halvmaraton om to år.
Gud hjelpe meg, hva har jeg egentlig gitt meg inn på?
Jeg sitter faktisk her og lurer på om jeg er riktig vel bevart....
Men jeg har så innmari lyst til å prøve!
Ble inspirert til å prøve av ei dame som jeg så løp halvmaraton nå på lørdag.
Hun hadde sluttet å røyke for et år siden og fullførte med glans.
Hun kom i mål før gubben min ;-)

Jeg må kutte røyken, og jeg må trene.
Gubben hjelper meg med treningen.
For tiden er jeg i ketose, men håper på å gå ut av det i løpet av høsten en gang, og da fortsette med Atkins vedlikehold/generell lavkarbo/Lindberg. Vet ikke hva enda.

Noen som har lyst til å henge på.....halvmaraton 2011 (2,1 mil) ?

Unionsmaraton i Rømskog:
www.lenabeatrice.net/generelt/unionsmaraton-i-romskog

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 20:51   #2
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mitt prosjekt: halvmaraton 2011

Fantastisk bra jobba!

Tror du klarer målet ditt med glans med denne innstillingen. Stå på videre :-)

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 21:03   #3
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Mitt prosjekt: halvmaraton 2011

Opprinnelig lagt inn av tommygutt, her.

Fantastisk bra jobba!

Tror du klarer målet ditt med glans med denne innstillingen. Stå på videre :-)

Hei og takk for oppmuntrende ord
Skal begynne med noe så enkelt som å gå en god tur før frokost i morra. Må ta dette litt pent og rolig nå i starten.
Når jeg har kjøpt meg nye joggesko skal jeg begynne å jogge så smått.
Formen kommer veldig fort, det vet jeg fra den gangen jeg jogget i en periode for 2 år siden :-)

Gleder meg til å komme i gang!!

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 21:40   #4
erleperle
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 114
erleperle er på en erverdig vei

Sv: Mitt prosjekt: halvmaraton 2011

kjempe spennende!! også er det et konkret mål!

ta det hele jevnt og rolig, men samtidig hold på motivasjonen. Dette kommer du til å klare helt fint.

Jeg skal løpe første halvmaraton om bare 8 uker jeg...litt nervøs, og merker at det er nært i tid og tungt når jeg jogger...arh!! Kommer sterkere tilbake neste år, og neste neste år!!!

Frykter at en enten HATER å løpe løp, eller blir hekta, sånn skikkelig hekta! Håper på det siste.

erleperle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke bestemt enda Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 21:47   #5
celma
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: østlandet
Alder: 45
Innlegg: 22
celma er på en erverdig vei

Sv: Mitt prosjekt: halvmaraton 2011

Kjempebra langsiktig mål!

Jeg har hatt halvmaraton mål de siste 2 årene som har gått i vasken pga treningsskade og graviditet......

MEN jeg gir meg ikke så lett! Prøver igjen!
Lurer litt på om jeg skal melde meg på i Oslo i september, men jeg har bare løpt litt nå og da, etter jeg fikk fikk barn for 8mnd siden.

Formen er likevel grei siden det har blitt mange trilleturer, løper greit 10 km nå så jeg greier nok fint å gjennomføre hvis jeg tar meg sammen de neste 2,5 mnd.....

Tror det er veldig lurt at du setter deg mål som er såpass langt fram i tid. Blir mye mer seriøst enn mine halvhjerta mål...hehe

Lykke til! Dette greier du. Gleder meg til å følge med på hvordan det går med deg

celma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 23:24   #6
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Mitt prosjekt: halvmaraton 2011

Erleperle: Ja, det er sånn jeg tenker, jevnt og rolig, men samtidig et konkret mål!
Kjenner at det målet langt der fremme trigger meg veldig.

Jeg ble litt hekta av å være tilskuer i helgen jeg, da gubben løp sitt første halvmaraton. Fikk så lyst til å delta jeg også, og jeg ble så veldig motivert av dama som hadde fått påmeldingen i gave av to svigerinner pga røykeslutt for et år siden :-)

Lykke til om 8 uker!!! *heia* :-)

Celma: Prøv deg i Oslo i september du
Den formen kommer fortere enn man aner.
Husker da jeg gikk mange turer for to år siden....jeg ble å lei av å bare gå at jeg prøvde meg på litt småjogging en dag for morro skyld.
Ble skikkelig overrasket over at jeg klarte så mye som jeg gjorde.
Neste gang klarte jeg mere, og enda mere.....
Så fra å ikke jogge i det hele tatt, så klarte jeg 3 kilometer på bare noen få uker en sommer.
Det stoppet da høsten og mørket kom, desverre. Vi bor i skogen, og det er øde veistrekninger uten lys....ikke særlig koselig.
Må finne en løsning på det denne gangen.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 23:51   #7
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Mitt prosjekt: halvmaraton 2011

Har laget en egen kategori i bloggen min for dere som ønsker å følge utviklingen.

Halvmaraton 2011:
www.lenabeatrice.net/kategori/halvmaraton

Klarer jeg det?

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 00:54   #8
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mitt prosjekt: halvmaraton 2011

Selvsagt klarer du det :-)

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 01:06   #9
Sostråle
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 77
Sostråle er på en erverdig vei

Sv: Mitt prosjekt: halvmaraton 2011

Hei

Det er klart at du vil klare det
Selv har jeg satt meg mål om å gjennomføre mitt første halvmaraton i begynnelsen av september i år. Jeg liker å løpe, hater intervalltreningen, men den må til for å bli bedre.
Jeg kom over et treningsprogram for de som vil jogge ulike lengder i det siste bladet av I Form. Der var det 3 ulike distanser av 8 ukers treningsperioder.
Lykke til!

__________________
Siv

For å få til en forbedring, må det skje en forandring
Sostråle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 01:35   #10
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Mitt prosjekt: halvmaraton 2011

Opprinnelig lagt inn av Sostråle, her.

Hei

Det er klart at du vil klare det
Selv har jeg satt meg mål om å gjennomføre mitt første halvmaraton i begynnelsen av september i år. Jeg liker å løpe, hater intervalltreningen, men den må til for å bli bedre.
Jeg kom over et treningsprogram for de som vil jogge ulike lengder i det siste bladet av I Form. Der var det 3 ulike distanser av 8 ukers treningsperioder.
Lykke til!

Det bladet tror jeg gubben får i posten, kanskje jeg skulle begynne å lese det gitt....:-)

Lykke til med halvmaraton i september!

For meg er den største bøygen å kutte røyken....

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 12:24   #11
xtra
Medlem
 
xtra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 325
xtra har en fantastisk aura rundt segxtra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mitt prosjekt: halvmaraton 2011

Jeg har også planer om halvmaraton, men hadde tenkt å legge det til 2010. Hadde det ikke vært for en (planlagt) operasjon for to uker siden tror jeg kanskje jeg ville prøvd meg denne høsten, men nå blir det for drøyt. Jeg startet på nullform i april, hadde flott formstigning, og tror jeg skal si meg fornøyd med det for denne sommeren

Jeg tror at problemet for meg ikke blir å komme i god nok form, kan man løpe f eks 5 km kan man som regel løpe 10 også med litt senket tempo, man må bare komme forbi formterskelen der man kan hvile mens man løper. Det store problemet tror jeg blir å tåle belastningen på ledd og sener. Det har jeg erfaring med fra tidligere perioder der jeg har jogget en del og vært i god form, at det er fysisk tilstand som setter begrensninger. Da kunne jeg legge ut på løpetur og måtte gi meg etter kanskje 10-15 km pga smerter i knærne eller hoftene. Jeg tror det krever målrettet tilvenning over lang tid for å tåle belastningen med en halvmaraton, og sannsynligvis bør man drive styrketrening for å gi problemområdene ekstra styrke. Jeg har bare ikke særlig kunnskap på det området. Hvis du har eller får tips blir jeg glad om du deler

Åja, det var sant! Her kommer det jeg egentlig skulle si. Grete Waitz har laget treningsprogram for folk som vil løpe halvmaraton. Det går over 18 uker, og du finner det her:

http://www.oslomaraton.no/Treningspr...araton%201.pdf

Jeg skal følge med hvordan det går med deg

__________________
xtra
xtra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 12:36   #12
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Mitt prosjekt: halvmaraton 2011

Så flott, Dreamy!! Dette klarer du - for når du har klar å slanke deg, så klarer du dette.
Slanking er det vanskeligste av tre ting (halvmaraton, slutte å røyke og slanke seg)
Og jeg snakker av erfaring....
Har gjort alle tre - men det vanskeligste å holde over tid - er slanking!

Så dette klarer du, stå på!
Jeg skal løpe neste år, i år skal jeg være barnepike - min datter fødte 10.mai og skal løpe (!)
Og kanskje løper jeg med deg i 2011 - litt lang horisont for meg

Lykke til!

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 12:37   #13
xtra
Medlem
 
xtra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 325
xtra har en fantastisk aura rundt segxtra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mitt prosjekt: halvmaraton 2011

Og dette skulle jeg også si:
Lykke til med å stumpe røyken!

Jeg sluttet for snart to år siden, og er ufattelig fornøyd med den avgjørelsen. Og jeg trodde jeg var blant dem som aldri ville kunne slutte, jeg følte at røyker var en del av identiteten min. Jeg hadde prøvd å slutte flere ganger tidligere, med liten suksess, men plutselig en dag så bare gikk det. Nå er jeg ikkerøyker med like stor selvfølgelighet

__________________
xtra
xtra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 12:37   #14
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Mitt prosjekt: halvmaraton 2011

Det du skriver om belastning på ledd og sener har jeg også tenkt mye på....
Jeg sliter med svak rygg, og stivhet/stølhet i hofter, noe jeg har hatt etter at jeg fikk barn, altså i flere år.
Jeg må trene opp styrken ryggmusklene ikke minst, og andre muskler, og jeg må skaffe meg skikkelige sko før jeg kan begynne å løpe.
Det med målrettet tilvenning er det jeg tenker på når jeg setter meg som mål å klare halvmaraton om to år, for jeg startet på nullform denne uken.
Dessuten har jeg røyket i 20 år, så lungene må også få en en målrettet tilvenning

Jeg har heller ikke mye kunnskap på området, men jeg har en samboer som kan mere, og er veldig intressert i kosthold og trening, så han skal hjelpe meg.
Jeg kommer til å skrive i bloggen min om hva jeg gjør og ikke gjør, så du må gjerne følge med der, og kom gjerne med spørsmål hvis det er noe du lurer på.
Ellers er samboer aktiv i forumet på www.kondis.no, og jeg vet at han har fått mye hjelp og mange tips derfra.
Kanskje det er noe for deg også?:

www.kondis.no

Jeg skal sjekke ut Grete Waitz-linken, tusen takk

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 12:44   #15
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Mitt prosjekt: halvmaraton 2011

Lillemor: Du skriver at slankingen er det verste....
Jeg prøver å se det for meg, men jeg ender bare opp med å synes at røykekutt er det tøffeste
Jeg er overbevist om at jeg med tid og stunder skal klare unionsmaraton i Rømskog, som forresten sies å være Norges tøffeste halvmaraton med mange og harde bakker, men røykingen er for meg en super-mega-hard bakke!

Kanskje vi sees i Rømskog 2011 da....?

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 12:49   #16
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Mitt prosjekt: halvmaraton 2011

xtra:
Jeg gleder meg virkelig til å bli kvitt røyken, og jeg SKAL klare det, men jeg gruer meg som en hund også, for det største røykebehovet mitt sitter i det mentale hvis du skjønner?
Du vet, kosen om morran, kosen om kvelden, etter middag.....

Du har vært kjempeflink som har klart det...beundrer og misunner deg virkelig!

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 12:55   #17
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Mitt prosjekt: halvmaraton 2011

Tro meg, slanking er det verste over tid!
Å slutte å røyke er noe du må være standhaftig på over mye kortere tid og plutselig, så tenker du ikke slik på det mer.
Men bruk de hjelpemidler som finnes, det er mitt råd Da går det mye lettere - og siden du har en aktiv samboer (går ut ifra at han ikke røyker?) Så får du masse støtte der, samt at det ikke er like lett å sprekke.

Når du starter med treningen - husk at du frå hurtigere bedre kondisjon enn sterkere muskler. Da er det fristende/lett å ta det litt for hardt i starten.
Og da kommer belastningsskadene
Gå i terrenget er det beste i starten, unngå asfalt til å begynne med - det er veldig tøft for sener og ledd.
Gode sko - er et must!
Litt styrketrening er klokt - bruk bladet I Form som du allerede har. Der står det masse fornuftig.
Eller kommer en langt med sunn fornuft og med å lytte til kroppen

Lykke til! Og ja, kanskje treffes vi i Rømskog 2011 - det er noe å tenke på....

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 13:10   #18
xtra
Medlem
 
xtra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 325
xtra har en fantastisk aura rundt segxtra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mitt prosjekt: halvmaraton 2011

Sikkert ikke dumt å finne seg likesinnede på et treningsforum. Jeg tror jeg skal prøve det, takk for link! Det ville aldri falt meg inn av meg selv, tror jeg, det er noe med hvem/hva man identifiserer seg med, og siden jeg ikke er et sporty menneske i eget hode er det på en måte uaktuelt å delta i noe treningsforum. Men det er jo bare tull

Ah, den som kunne hatt råd til personlig trener! Men jeg tror at om jeg hadde hatt de pengene ville de glatt gått til andre ting

Når det gjelder røykeslutt:
Jeg var også mest mentalt avhengig av røyken, det var derfor jeg trodde det ville bli helt umulig å slutte. Men faktisk gjorde det sluttingen lettere da jeg først fant tilnærmingen som funket for meg, jeg hadde ikke særlig med abstinenser. Det var godt, det er nok mye tyngre hvis man må slite med begge deler.

__________________
xtra

Sist redigert av xtra : 26-11-09 kl 13:54.
xtra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 13:16   #19
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mitt prosjekt: halvmaraton 2011

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Du vet, kosen om morran, kosen om kvelden, etter middag.....

Begynn med å kutte ut de faste røykene så bryter du vanen. Ikke tenn en røyk på samme sted som du sitter, gå til en fast røykeplass, utendørs (Da blit det LETT å slutte på vinteren! ) Og ikke røyk i bilen. På den måten tenker du over det hver gang du tar en røyk.
Og bruk røykeplaster for å ta brodden av det fysiske suget. Og vær forberedt på humørsvingninger

En kollega av meg (røykfri i snart ti år) sa nettop i lunsjpausa at "hadde jeg visst hvor lett det var å slutte hadde jeg gjort det mye før!" Og jeg skjønte hva han mente Selv om jeg for 3 år siden aldri hadde trodd jeg skulle slutte. Men plutselig var jeg røykfri, nå i snart 2 år.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 14:51   #20
tveitan
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Telemark
Alder: 69
Innlegg: 50
tveitan er på en erverdig vei

Sv: Mitt prosjekt: halvmaraton 2011

Det handler om å bryte mønster ja.Jeg sluttet i Januar etter å ha røyka 30 om dagen i 40 år. Begynte med å gå på trappa når jeg skulle røyke,veksla mellom plaster og røyk en periode.Kjøpte også den elektriske røyken fra sunn røyk,som jeg hadde med på fest denførste tida.Den hjalp faktisk. Men alt ialt så sier også jeg, hadde jeg hvisst hvor enkelt det var så hadde jeg gjort det for lenge siden.Når jeg ser hva du har klart Dreamy,så er jeg ikke i tvil.Dette klarer du!!!!

tveitan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: easylife Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 23:47   #21
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Mitt prosjekt: halvmaraton 2011

Lillemor: Samboer røyker ikke nei, så han her flink til å komme med rosende kommentarer så fort jeg klarer å redusere på røykingen.
Denne uken har jeg faktisk røyka bare halvparten av det jeg pleier hver dag, og DET ser jeg på som et STORT fremskritt.
Jeg har kuttet ut den første røyken om morran helt, og jeg røyker mye mindre utover dagen.
Takk for gode råd om trening

xtra: Jeg tror at belastningen på ledd og sener kan skape slitasjeskader, men jeg vet faktisk ikke om jeg har det....Merker ikke noe til det nå, selv om jeg hadde plager med knærne da jeg var veldig overvektig. Men for sikkerhets skyld tar jeg det pent og rolig.

Jeg tror jo egentlig ikke at det er umulig for meg å slutte, men jeg gruer meg bare veldig til det
Halvmaraton er jeg dum nok til å ikke grue meg til i det hele tatt, men å kutte røyken, det er jeg dum nok til å grue meg til.
- Det er typisk deg det Lena, sier samboer. - En slitsom runde på over 2 mil er liksom ingenting, men å kutte røyken.....
Samboer bare smiler av meg og hjelper til med trening så godt han kan :-)
Røykeslutt for meg fungerer best om jeg får trappe ned over litt tid, så kroppen og hodet mitt venner seg til å ikke røyke. Kutter jeg tvert da sprekker jeg garantert, abstinensene blir for overveldende.

Carisma: Jeg misunner dere som er røykfrie allerede!!!
Men, jeg jobber med saken, mye på sammen måten som du skriver. Røyker ikke alle de vante røykene, røyker ikke i bilen osv....som skrevet over så har jeg halvert søykingen min denne uken

tveitan: Ja har du klart å slutte, da skal jaggu jeg klare det også
Dæven steike, 30 om dagen i 40 år, og så klarte du å slutte!!! *imponert*
Jeg har røyka ca halvparten (+/-) over halvparten så lang tid, så jeg tenker at jeg absolutt bør fikse dette :-)

FLINKE FOLK ER DERE!!

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder

Sist redigert av LenaBeatrice : 10-07-09 kl 23:53.
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 12:27   #22
Ndure
Juniormedlem
 
Ndure sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Alder: 30
Innlegg: 28
Ndure er på en erverdig vei

Sv: Mitt prosjekt: halvmaraton 2011

halvmarathon er easy for meg som 15 åring!

Ndure er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hentet litt fra alle Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 14:05   #23
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Mitt prosjekt: halvmaraton 2011

Opprinnelig lagt inn av Ndure, her.

halvmarathon er easy for meg som 15 åring!

Jasså, du er tøff i trynet?
Da ser jeg deg i Rømskog 2011 regner jeg med?

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-07-09, 10:16   #24
Ndure
Juniormedlem
 
Ndure sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Alder: 30
Innlegg: 28
Ndure er på en erverdig vei

Sv: Mitt prosjekt: halvmaraton 2011

ikke ment som sånn... :/ skulle gjerne sprunget med deg, men har sykdommen ME. før trente jeg 7-10 ganger i uka. nå trener jeg 0.

lykke til uansett! satser du bare på å fullføre, eller tid også??


Sist redigert av Ndure : 12-07-09 kl 10:26.
Ndure er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hentet litt fra alle Svar med sitat
Gammel 12-07-09, 11:41   #25
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Mitt prosjekt: halvmaraton 2011

Opprinnelig lagt inn av Ndure, her.

ikke ment som sånn... :/ skulle gjerne sprunget med deg, men har sykdommen ME. før trente jeg 7-10 ganger i uka. nå trener jeg 0.

lykke til uansett! satser du bare på å fullføre, eller tid også??

Jeg mente ikke å være spydig altså, la til et smilefjes med glimt i øyet for sikkerhets skyld :-))

Det var leit å høre at du ikke kan trene, du som har trent så mye og sikkert liker det godt.

Jeg satser på å fullføre....men det er klart, hadde jo vært artig om jeg ikke kom sist da
Nå tror jeg ikke det er så mange jenter som løper halvmaraton på Rømskog, og de jeg så løpe der den 4 juli så veldig spreke ut, så jeg må nok jobbe hardt skal jeg klare å unngå sisteplassen
Gubben min løp på 2:02, vinneren løp på 1:20 (herreklassen)
Jeg håper på å klare det på maks 3 timer, da blir jeg fornøyd :-)
Har egentlig ikke greie på hva som er realistisk for meg å klare....så vi får se.
Men i all hovedsak er det viktig for meg å gjennomføre dette.
Jeg har aldri trent noe særlig, jeg har røyka i 20 år, så for meg hadde det vært en enorm seier å bare klare det.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg skal gifte meg i 2011 og trenger hjelp til å miste kg før det lille bolle Ketolysekuren 12 29-04-09 16:25
Prosjekt i Trondheim Albertine PCOS og karbohydratkontroll 14 24-05-04 19:29
Prosjekt Karbojunkie HP Informasjon 0 07-01-04 01:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no