Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Bytt lege

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-09-10, 22:04   #1
Sincity
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 53
Sincity er på en erverdig vei

Bytt lege

Har i alle år hatt et ordentlig hespetre av en lege, hvorav jeg har kommet med mine problemer og hun har avfeid meg gang på gang med setninger som får meg til å virke utrolig dum.

byttet lege for et år siden og støtte på samme problemet. Følelsen av at man er til bry for legen, ikke blir tatt på alvor osv.

Nå byttet jeg lege igjen og har funnet en jeg ikke skal bytte om jeg så må pendle fra telemark til Oslo for å dra dit.
Jeg fortalte hvordan jeg hadde det, og hvorfor jeg var der og fikk full oppfølging, blodprøver ble tatt og jeg blir sendt for en grundig gjennomgang. Hyggelig er han og imotsetning til de to første.

Vil bare si til alle som har kjipe leger.. BYTT !

Sincity er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 22:39   #2
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Bytt lege

Opprinnelig lagt inn av Sincity, her.

Har i alle år hatt et ordentlig hespetre av en lege, hvorav jeg har kommet med mine problemer og hun har avfeid meg gang på gang med setninger som får meg til å virke utrolig dum.

byttet lege for et år siden og støtte på samme problemet. Følelsen av at man er til bry for legen, ikke blir tatt på alvor osv.

Nå byttet jeg lege igjen og har funnet en jeg ikke skal bytte om jeg så må pendle fra telemark til Oslo for å dra dit.
Jeg fortalte hvordan jeg hadde det, og hvorfor jeg var der og fikk full oppfølging, blodprøver ble tatt og jeg blir sendt for en grundig gjennomgang. Hyggelig er han og imotsetning til de to første.

Vil bare si til alle som har kjipe leger.. BYTT !

Så bra! Jeg er heldig med min også

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 08:28   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Bytt lege

Jeg er bare såååååå enig!

Hadde først en lege som virket veldig grei, helt til den dagen han nektet meg innsyn i legepapirene min hos NAV!
(Ja, han har lov til det!)

Byttet så til en lege jeg hadde jobbet litt sammen med for flere år siden! Han var utrolig hyggelig første gangen, og så begynte helvete! Han misforsto og mistrodde alt jeg sa. Ble sint da jeg sa jeg spise ketogent, for det var det ikke noe som het etc etc.
Da han etter 2 år så på meg og sa:
Jeg hadde aldri tillatt meg selv å bli seende ut sånn som deg!
hadde jeg fått nok og byttet lege!

Nå har jeg for første gang i mitt liv en kvinnelig lege og hun er (så langt) oppegående, hyggelig og grei!
Hun har tatt en masse blodprøver og skal følge opp alt avvik, sier hun!

Skal dit på fredag og det er deilig å ikke grue seg til å gå til legen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 08:43   #4
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Bytt lege

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg er bare såååååå enig!

Hadde først en lege som virket veldig grei, helt til den dagen han nektet meg innsyn i legepapirene min hos NAV!
(Ja, han har lov til det!)

Byttet så til en lege jeg hadde jobbet litt sammen med for flere år siden! Han var utrolig hyggelig første gangen, og så begynte helvete! Han misforsto og mistrodde alt jeg sa. Ble sint da jeg sa jeg spise ketogent, for det var det ikke noe som het etc etc.
Da han etter 2 år så på meg og sa:
Jeg hadde aldri tillatt meg selv å bli seende ut sånn som deg!
hadde jeg fått nok og byttet lege!

Nå har jeg for første gang i mitt liv en kvinnelig lege og hun er (så langt) oppegående, hyggelig og grei!
Hun har tatt en masse blodprøver og skal følge opp alt avvik, sier hun!

Skal dit på fredag og det er deilig å ikke grue seg til å gå til legen!

Are you serious??!! Du tuller vel...? En sånn en person skulle aldri få lov å være lege...for en dust

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 08:48   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Bytt lege

Sorry, Debz, jeg tuller virkelig ikke!

Han lurte i samme slenge på hvorfor jeg fortalte han at jeg hadde vondt i armene!
Du skjønner, jeg trodde at han som var legen min, og i tillegg den lege som sendte meg på attføring nettopp pga vonde armer, kanskje ville ha det i dokumentert i journalen min at jeg ble verre av å jobbe og kanskje hadde en god ide til at det skulle bli bedre!
Men neida, han bare skrev i journalen min at jeg var så negativ og bare forkuserte på problemer og virkelig trengte mye oppbakking etc!!!

Da jeg sa at jeg ikke syns det var fint at røntgenbildene ikke viste noe galt i hoftene mine fordi da visste jeg ikke hvorfor jeg hadde så vondt, så han meg inn i øynene og sa: Jeg tror du bare overdriver,jeg!


Bare jeg får han litt på avstand skal jeg skrive brev til han og til fylkeslegen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 08:55   #6
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Bytt lege

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Sorry, Debz, jeg tuller virkelig ikke!

Han lurte i samme slenge på hvorfor jeg fortalte han at jeg hadde vondt i armene!
Du skjønner, jeg trodde at han som var legen min, og i tillegg den lege som sendte meg på attføring nettopp pga vonde armer, kanskje ville ha det i dokumentert i journalen min at jeg ble verre av å jobbe og kanskje hadde en god ide til at det skulle bli bedre!
Men neida, han bare skrev i journalen min at jeg var så negativ og bare forkuserte på problemer og virkelig trengte mye oppbakking etc!!!

Da jeg sa at jeg ikke syns det var fint at røntgenbildene ikke viste noe galt i hoftene mine fordi da visste jeg ikke hvorfor jeg hadde så vondt, så han meg inn i øynene og sa: Jeg tror du bare overdriver,jeg!


Bare jeg får han litt på avstand skal jeg skrive brev til han og til fylkeslegen!

Stakkars deg, dette er jo bare sinnssykt...jeg håper virkelig at når du føler deg litt sterkere at du gjøre det. Jeg er veldig glad for å bo i norge, men akkurat det med helse systemet syns jeg kan være ganske elendig. Han skulle miste retten å være lege. Leger er jo de som vi forteller alt til, de som vi skulle stole på uansett! Det er en at de største sviktene syns jeg, det han har gjort til deg. Stå på søta og teach him a lesson!

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:40   #7
Wiggo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Finnmark
Alder: 59
Innlegg: 44
Wiggo er på en erverdig vei

Sv: Bytt lege

Ja jeg har gitt min fastlege "sparken" også.. Når noen leger er så i tilgrader kjøpt og betalt av fermasøytindustrien. Det eneste de tenker på er å pakke på en nye medisiner og penger... Hadde en lege her for noen år siden som virkelig brydde seg om sine pasienter, og ringte sine pasienter å spurte hvordan det sto til med helsa!? Uten at det kostet noe! Den spakede fastlegen min var det stikk motsatte, han var kun intrisert i å stikke pianofingrene i pengboka mi, og sa trim mere og spis mer potet og pasta... Det er lett å si for en lege som kan gjemme seg bak en annminelig norsk flaggstang til en tjukkas som higrer etter medisinering..

__________________


[link=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wuNI1n5/]
[image noborder]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wuNI1n5/weight.png[/image]
Wiggo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 10:27   #8
Froskeprinsessen
Medlem
 
Froskeprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sandefjord
Innlegg: 58
Froskeprinsessen er på en erverdig vei

Sv: Bytt lege

Jeg har funnet ut at de eldre legene kan være litt der,, så jeg byttet til en som var nystarted der jeg bor og han tar pasientene sien på alvor, og er det noe han ikke kan noe om sender han meg videre til de som kan, , jeg har fått god hjelp så ja.. bytt lege hvis du føler legen ikke hjelper deg slik du trenger

Froskeprinsessen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 12:13   #9
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bytt lege

Ja har også skiftet lege, fra en som var relativt gammel og rett og slett ufyselig, til en som er "eldre", men som tar meg på alvor og er behjelplig og hyggelig støtter at om du ikke trives med legen din, bytt!!

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 14:34   #10
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Bytt lege

Kjenner jeg er veldig glad for at jeg har den legen jeg har, altså.. Han fleiper, byr på kaffe, forteller morsomme anekdoter osv før vi kommer i gang med "sakens kjerne". JEg tror han gjør dette for å få pasientene til å slappe litt av og senke skuldrene heller enn å stresse og styre.
Han har også god hukommelse når det kommer til helsa hos den enkelte pasient, ogholder seg rimelig oppdatert når det kommer til både sykdom og psykdom. Og kosthold, ikke minst!
Eldre kar dette, slutten på 60-årene. Gruer meg til han går av med pensjon...

Legen du forteller om, kitt, minner veldig om en saksbehandler jeg hadde hos nav før det ble nav. Hun mente at siden jeg klarte å sitte på en hest noen få timer i uka, så hadde jeg ikke vondt i kroppen, kun i vil-ikke'n. Hun overså også legenes uttalelser om at ridning ville være positivt for meg hva angikk hofter og rygg, men hun avfeide dette totalt med at hun selv hadde da ridd nok i ungdommen til å vite at ridning var svært belastende for både hofter og rygg, og konkluderte deretter med at jeg var 100% og litt til frisk

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 16:44   #11
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Bytt lege

tenk på de som har vært hos denne legen

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10034187

fyfaen jeg blir KVALM!

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det en lege som vet? Torkil? marithja Generell diskusjon 12 18-05-10 15:45
Bytt passord på MSN (oppfordring) Distrea Generell diskusjon 9 17-09-08 09:45
lege?? m@nisha Induksjonen 9 26-10-04 23:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no