Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

En liten soya-diskusjon...

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-11-10, 19:58   #1
-marie-
Medlem
 
-marie- sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 45
Innlegg: 109
-marie- er på en erverdig vei
Smile

En liten soya-diskusjon... *oppdatert i nr 49*

Jeg liker diskusjoner og vil derfor at dere engasjerer dere litt... Jeg er på facebook og jeg mottar stadig oppdateringer fra 'Mat er min medisin'. I dag poppet det plutselig opp en beskjed om at: "Unngå soyaprodukter for enhver pris, spesielt i ung alder! Soya inneholder ekstreme mengder østrogen som ødelegger hormonbalansen i kroppen din".

Soya ikke er så sunt som vi tror og kan være direkte helseskadelig! Da er det snakk om industrifremstilt soyaprotein (som faktisk er et avfallsprodukt etter margarinproduksjon) som finnes i nesten all slags mat, og ikke minst genmodifisert soya. Og fordi soya har blitt så populært så har produksjonen tatt seg såpass opp at det er med på å forårsake avskoging i regnskogsområder.

Her er noen artikler 'Mat er min medisin' linket til:
http://lilalife.no/wordpress/2010/09/01/soya/ (på norsk)
http://articles.mercola.com/sites/ar...aspx?aid=CD945 (på engelsk)

Jeg vil gjerne ha en diskusjon på dette fordi jeg har lyst til å lære mer Gutten min drikker ikke vanlig melk, digger soyamelk og nå ble jeg jo veldig i tvil... Hmm, kanskje rismelk/havredrikk er bedre for han?

__________________
Jeg er gift og mamma til to små

Sist redigert av -marie- : 29-11-10 kl 20:35.
-marie- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 20:08   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: En liten soya-diskusjon...

Her inne er det vel ikke så mange som er av oppfatningen at Soya er særlig sunt

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 20:20   #3
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: En liten soya-diskusjon...

"Soya er ikke menneskemat", lærte jeg av min mor. Jeg er sikker på at noen har større/mindre toleranse enn andre, sånn er det jo med det meste - selv tåler jeg en liten skvett soyamelk i ny og ne, men det skal ikke mye til før det forstyrrer menstruasjonssyklusen min...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 20:21   #4
-marie-
Medlem
 
-marie- sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 45
Innlegg: 109
-marie- er på en erverdig vei

Sv: En liten soya-diskusjon...

Men samtidig er det jo mange her inne som bruker soyamel og soyamelk i diverse oppskrifter?

Fant også denne hos Relis som tar for seg soya og fertilitet: http://relis.arnett.no/Utredning_Eks...Relis=1&S=2380

__________________
Jeg er gift og mamma til to små
-marie- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 21:03   #5
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: En liten soya-diskusjon...

De fleste som bruker soyamel og soyaprotein, bruker vel ganske lite av det? Selv bruker jeg noe i f.eks en pizzabunn jeg liker. Den spises ikke en gang i måneden en gang... ellers er det i diverse bakverk som det også bare spises litt av en gang i blant.
Jeg har også på følelsen av at de fleste "gamle traverne" her inne, vet at soya er en hormonhermer og ikke bra i store mengder.

Men det er helt greit at det taes opp fra tid til annen. Jeg har ikke lest noe som "friskmelder" soyaprodukter i alle fall...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 22:04   #6
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: En liten soya-diskusjon...

Det er ganske skremmende å lese artiklene på http://nexusmagazine.com om soyaprodukter. Jeg leste dem tidligere da de var gratis, men nå har de visst begynt å ta seg betalt.

http://nexusmagazine.com/index.php?p...mart&Itemid=44

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 22:19   #7
cocos
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7
cocos er på en erverdig vei

Sv: En liten soya-diskusjon...

fortell mer!

cocos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 23:31   #8
-marie-
Medlem
 
-marie- sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 45
Innlegg: 109
-marie- er på en erverdig vei

Sv: En liten soya-diskusjon...

Opprinnelig lagt inn av cocos, her.

fortell mer!

Det diskuteres rundt soya og dens evne til å herme østrogen og mulige effekter av det... Samtidig er jeg interessert i å vite hva folk kan om næringsstoffenes sammensetning i soyaprodukter og hvordan de kan påvirke oss.

Har jo lest artiklene over og det ser ikke bra ut, men de er skrevet av skeptikere. Hos Relis sier de at de ikke finner seriøs forskning som kan underbygge noen av påstandene fra skeptikerne, men de har allikevel inntatt en føre var-holdning og anbefaler å ikke gi soya til barn under 6 mnd...

Skal sies at Relisartikkelen ble skrevet i 2007, mye kan ha skjedd siden da. Jeg har sendt spm til Relis om de kan finne oppdatert forskning på dette

__________________
Jeg er gift og mamma til to små
-marie- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 08:04   #9
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: En liten soya-diskusjon...

http://www.naturalhealthstrategies.c...rs-of-soy.html

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 09:15   #10
-marie-
Medlem
 
-marie- sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 45
Innlegg: 109
-marie- er på en erverdig vei

Sv: En liten soya-diskusjon...

Hvis alt det er i nærheten av sant så er det rimelig skummelt, og dette vet FDA uten å informere allmennheten

__________________
Jeg er gift og mamma til to små
-marie- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 11:17   #11
cocos
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7
cocos er på en erverdig vei

Sv: En liten soya-diskusjon...

finnes det forskingsartikler på norsk? *blond*

cocos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 11:36   #12
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: En liten soya-diskusjon...

Istedetfor soyamelk, riskmelk, geitemelk, hoppemelk, kumelk...la gutten drikke det han ville drukket om han hadde levd i steinalderen. Det er iallefall ingen som er intolerant mot vann.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 12:41   #13
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: En liten soya-diskusjon...

I boka kjernesunn familie, anbefaler de å styre unna soya produkter med barn med atferdsforstyrrelser, så her i hus bruker vi ikke soya i det hele tatt..

Bruker rismelk i lapper, vafler etc.. og til risengrynsgrøt.

Siden sønnen min ikke drikker melk, så er jo det en enkel sak å styre unna...

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 12:44   #14
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: En liten soya-diskusjon...

Jeg har lenge vært veldig skeptisk til soya og bruker det overhodet ikke. Det er sikkert noe i ett eller annet halvfabrikata jeg kjøper, men jeg bruler det ikke bevisst i alle fall. Hormonene mine har det helt fint uten hormonprevensjon og soya de.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 12:52   #15
-marie-
Medlem
 
-marie- sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 45
Innlegg: 109
-marie- er på en erverdig vei

Sv: En liten soya-diskusjon...

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Istedetfor soyamelk, riskmelk, geitemelk, hoppemelk, kumelk...la gutten drikke det han ville drukket om han hadde levd i steinalderen. Det er iallefall ingen som er intolerant mot vann.

Ja, men jeg sliter med å få i han nok kalsium, og kosttilskudd nekter han å ta Soyamelken er i hvertfall beriket med kalsium og han liker den...

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg har lenge vært veldig skeptisk til soya og bruker det overhodet ikke. Det er sikkert noe i ett eller annet halvfabrikata jeg kjøper, men jeg bruler det ikke bevisst i alle fall. Hormonene mine har det helt fint uten hormonprevensjon og soya de.

I følge artiklene over brukes industrifremstilt soyaprotein i utrolig mange matvarer som ikke merkes med det en gang...

Opprinnelig lagt inn av misslinda, her.

I boka kjernesunn familie, anbefaler de å styre unna soya produkter med barn med atferdsforstyrrelser, så her i hus bruker vi ikke soya i det hele tatt..

Bruker rismelk i lapper, vafler etc.. og til risengrynsgrøt.

Siden sønnen min ikke drikker melk, så er jo det en enkel sak å styre unna...

Hvordan får du i han nok kalsium?

__________________
Jeg er gift og mamma til to små
-marie- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 13:07   #16
sta
Juniormedlem
 
sta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 41
sta er på en erverdig vei

Sv: En liten soya-diskusjon...

er det viktig med soya i husholdningen kan man kanskje se om det fins økologisk soya å bruke, og holde seg til mindre mengder?

en god del av soyaens synder kommer jo av produksjonsmåten/fremstillingen også, det er mer enn nok gjødsel og insektmidler som er hormonhermere i mye matvarer. på befolkningsbasis har soyaprodukter stor innvirkning fordi soya brukes som tilsetning i svært mange halvfabrikata og ferdigråvarer, derfor har soya svært stor innvirkning.

det er lenge siden vitenskapsfolk har begynt å se mindre størrelse på kjønnsorganene til hannkjønn i sjødyr og pattedyr (inkludert mennesker), og hormonhermere i mat, tekstil- og hygieneprodukter samt industriavfall står bak.

sta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexebergsk/Dahlqvistish Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 20:57   #17
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: En liten soya-diskusjon...

Opprinnelig lagt inn av -marie-, her.

J

Hvordan får du i han nok kalsium?

Synes å huske at det bare er noen ostebiter som skal til for å dekke kalsiumbehovet, så melk er ikke nødvendig.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 21:18   #18
-marie-
Medlem
 
-marie- sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 45
Innlegg: 109
-marie- er på en erverdig vei

Sv: En liten soya-diskusjon...

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Synes å huske at det bare er noen ostebiter som skal til for å dekke kalsiumbehovet, så melk er ikke nødvendig.

Hmm, dette skulle jeg likt å se noen linker på Ikke det jeg har blitt fortalt av leger i hvertfall... Men leger er jo ikke alltid til å stole på

__________________
Jeg er gift og mamma til to små
-marie- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 22:03   #19
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: En liten soya-diskusjon...

Opprinnelig lagt inn av -marie-, her.

Hmm, dette skulle jeg likt å se noen linker på Ikke det jeg har blitt fortalt av leger i hvertfall... Men leger er jo ikke alltid til å stole på

Leste på Lommelegen at et barn på 7 år har et kalsiumbehov på 700 mg pr. døgn. 100 g jarlsbergost inneholder 730 mg. 100 g ost er vel litt mer enn noen få ostebiter? Jeg hadde ikke hatt noe problem med å fått i meg det, men det er kanskje verre for et barn?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 23:27   #20
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: En liten soya-diskusjon...

Gi dem et glass H-melk om dagen!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 23:36   #21
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: En liten soya-diskusjon...

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Leste på Lommelegen at et barn på 7 år har et kalsiumbehov på 700 mg pr. døgn. 100 g jarlsbergost inneholder 730 mg. 100 g ost er vel litt mer enn noen få ostebiter? Jeg hadde ikke hatt noe problem med å fått i meg det, men det er kanskje verre for et barn?

Ok, ante ikke at barn skulle/burde ha såpass mye... Men godt med ost på maten og litt youghurt da? Pluss evt et glass h-melk? Rømmekolle?
Kesam med litt bær oppi?

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 03:35   #22
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: En liten soya-diskusjon...

Opprinnelig lagt inn av -marie-, her.


Hvordan får du i han nok kalsium?

Kalsium tilskudd. Han er litt ømfintlig i magen og har ikke drukket melk siden han var 2 år, så han har tatt det lenge Rutine på morgenen ved frokost bordet å ta en kalsium tablett.. Kjøper de på apoteket

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 08:22   #23
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: En liten soya-diskusjon...

Noe som påviker kalsium opptaket er hvor mye oksalater og proteiner man spiser.

Eks kumelk:
Da vil man få i seg ca 8,5 mg kalsium per 100g melk.
Har man et 40% lavere opptak av kalsiumet fordi man spiser mye protein, salt og oksalater tar kroppen bare opp 3,8g. Bassert på at man tregner 500-1000mg til dagen.
Kylling "krever" kalsium slik som andre protein kilder også gjør.

100g av eks grønnkål, eller andre lav oksalat grønn blader kan tilsvare 200g melk eller 100g cheddar ost i kalsium opptak!
I tillegg får man vitamin K, C og A..

Spinat, amaranth og rabrabar inneholder en del kalsium men fordi dem også innholder oksalater så binder oksalat + calcium seg sammen og opptaket er bare 20%..

jeg har en haug med referanser til studier vist noen vil lese

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 10:16   #24
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: En liten soya-diskusjon...

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Ok, ante ikke at barn skulle/burde ha såpass mye... Men godt med ost på maten og litt youghurt da? Pluss evt et glass h-melk? Rømmekolle? Kesam med litt bær oppi?

Jeg har en som ikke drikker melk, ikke spiser ost, han spiser gjerne en haug litago banan-yoghurt om han får, men han får selvfølgelig ikke ubegrenset av dem! Av kalktabletter liker de (likte i alle fall) kun en sort som ikke er å få tak i lenger tror jeg... Typisk.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 10:50   #25
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En liten soya-diskusjon...

Opprinnelig lagt inn av -marie-, her.

Hmm, dette skulle jeg likt å se noen linker på Ikke det jeg har blitt fortalt av leger i hvertfall... Men leger er jo ikke alltid til å stole på

DEtte er innholdet i osten "så lett" fra synnøve finden. Å få i seg nok kalsium med denne osten er ikke vanskelig siden den ikke er så fet.


980 mg (122 %)kalsium per 100 gram
http://www.synnove.no/produkter/gulo...-vitamin/37/0/

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Liten presentasjon! (Ser at den ble ikke så liten allikevel ...) ~Buble~ Ketolysekuren 7 07-01-09 22:29
Diskusjon? Lava Generell diskusjon 29 20-09-07 09:00
Harry Potter 6 - diskusjon! Karin Generell diskusjon 38 12-01-06 23:16
Diskusjon og diskusjon.... Nille Generell diskusjon 4 05-05-04 18:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no