Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Jeg har syndet!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-02-11, 16:47   #1
Minith
Juniormedlem
 
Minith sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 30
Minith er på en erverdig vei

Jeg har syndet!

Jeg er så skuffet over meg selv.. Skal ha 20g karbs hver dag, men jeg tok meg ett pizza stykke i dag fra hjemmelaga pizza, tenk at jeg ikke klarte å holde meg..
Men jeg testet med en ketostix i stad om jeg fortsatt var i ketose, noe som jeg er, på den sterkeste også. Og ettersom at det er morsdag så vil jeg nok ta ett lite kakestykke fra den lavkarbo kaken mamma har laget også.

Mitt spørsmål er, vil denne hendelsen har stor virkning på meg ettersom jeg fortsatt er i ketose?

Er så lei meg... Jeg har klart å holde ut i en hel uke uten noen problem med selvkontrollen, men nå måtte jeg ryke..

Må bare vite hva slags virkning dette vil ha, og om jeg fortsetter like sterkt som jeg har klart til i dag frem til sommeren om jeg fortsatt vil ha like bra resultat selvom jeg syndet bare denne ene dagen? For dette skal ALDRI skje igjen.

__________________
Minith er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 16:55   #2
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Jeg har syndet!

Vil tro du kanskje faller ut av ketosen utover dagen men sånn veldig krise er det jo ikke med bare en dag... så lenge du spiser vanlig igjen i morgen

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 17:05   #3
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Jeg har syndet!

Alle synder iblandt. Ikke noe krise. Spist er spist og det er for sent å angre. Bare å ta med seg opplevelsen og ta en ekstra runde med seg selv neste gang man blir fristet. Dette bruker å funke for meg.

Bare å spise som før så vil du nok fortsette å gå ned i vekt. Det er ikke alltid man går ut av ketose om man spiser feks pizza. Det er mengden karb det kommer an på.

Finnes oppkrifter her inne på hjemmelaget pizza som er minst like gode som de vanlige.
Lykke til videre

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 17:25   #4
Jorkla
Medlem
 
Jorkla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Drammen sammen med <3 Kjetil <3
Alder: 36
Innlegg: 383
Jorkla har en fantastisk aura rundt segJorkla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg har syndet!

Hei du.. :-D

Skjønner godt at du kan være skuffet, men ikke la skuffelsen overskygge det at du faktisk har vært utrolig flink. Sett fokuset på at du har vært flink, og at du skal fortsette med en lowcarb livsstil.

her er en oppskrift til en pizza jeg synes er heeeeelt fantastisk, nesten som hjemmelaget :-D
http://forum.lavkarbo.no/showthread....t=squash+pizza

Lykke til videre

Jorkla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig. Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 17:33   #5
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Jeg har syndet!

det er sånt som kan skje. tenk på i morgen så er det ny dag og nye muligheter. man skal sjekke sticksen på kvelden. 2 timer etter siste måltid for en mere nøyaktig måling.

i morgen er det tilbake til det "normale" dette greier du. heier på deg

__________________
start 8.1.2011. bmi 39. (97.4kg)
alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 17:43   #6
Minith
Juniormedlem
 
Minith sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 30
Minith er på en erverdig vei

Sv: Jeg har syndet!

Tusen takk til alle dere som har svart, ordene fra dere hjelper utrolig mye!
Jeg skal nå legge dette bak meg, se fremover og glede meg over en lavkarbo livsstil som inneholder alt min kropp trenger.

__________________
Minith er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 17:47   #7
Jorkla
Medlem
 
Jorkla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Drammen sammen med <3 Kjetil <3
Alder: 36
Innlegg: 383
Jorkla har en fantastisk aura rundt segJorkla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg har syndet!

Opprinnelig lagt inn av Minith, her.

Tusen takk til alle dere som har svart, ordene fra dere hjelper utrolig mye!
Jeg skal nå legge dette bak meg, se fremover og glede meg over en lavkarbo livsstil som inneholder alt min kropp trenger.

Det er den rette innstillingen..

Jorkla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig. Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 17:51   #8
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Jeg har syndet!

en gang i blandt så planlegger jeg og "unne" meg bittelitt. for meg fungere det fint. har erfaring hvis jeg ikke gjør det så kommer den gamle vanen med og spise dobbelt så mye for jeg bare mååå ha noe

__________________
start 8.1.2011. bmi 39. (97.4kg)
alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 18:55   #9
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Jeg har syndet!

Opprinnelig lagt inn av Minith, her.

Jeg er så skuffet over meg selv.. Skal ha 20g karbs hver dag, men jeg tok meg ett pizza stykke i dag fra hjemmelaga pizza, tenk at jeg ikke klarte å holde meg..
Men jeg testet med en ketostix i stad om jeg fortsatt var i ketose, noe som jeg er, på den sterkeste også. Og ettersom at det er morsdag så vil jeg nok ta ett lite kakestykke fra den lavkarbo kaken mamma har laget også.

Mitt spørsmål er, vil denne hendelsen har stor virkning på meg ettersom jeg fortsatt er i ketose?

Er så lei meg... Jeg har klart å holde ut i en hel uke uten noen problem med selvkontrollen, men nå måtte jeg ryke..

Må bare vite hva slags virkning dette vil ha, og om jeg fortsetter like sterkt som jeg har klart til i dag frem til sommeren om jeg fortsatt vil ha like bra resultat selvom jeg syndet bare denne ene dagen? For dette skal ALDRI skje igjen.

Du har fått fine tilbakemeldinger som jeg henger meg på!
Jeg vil bare si et par ord om det å "synde" eller "skeie ut". Du har ikke holdt på så lenge. Hjernen din er litt sur fordi den ikke får lett tilgjengelig sukker lengre, fettforbrenningen din er ikke ordentlig i gang - og da er det lett å gi etter. En liten gjennomgang om hvorfor slikt kan skje er å tenke at DU og hjernen din akkurat nå er litt uenige om kostholdet Dette vil gå seg til etterhvert, don't worry! Spesielt om du spiser mye fett i de første ukene nå - slik at kroppen får kommet i gang med fettforbrenningen. Tenk over hvem som bestemmer, du eller den abstinenspregede hjernen din?

Tenk over det, og gå videre! Det vil selvsagt forsinke prosessen med å få ordentlig fettforbrenning - men det vil nok ikke gjøre stor skade Du har gjort rett valg, og det tar litt tid å få dette inn i hodet og fingrene slik at du lettere unngår feller - men det lærer du etterhvert! Husk du har resten av livet til å kose deg med kostholdsendringen

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 20:42   #10
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg har syndet!

Du skriver at du har gått ned 5 kilo på ti dager. Da tror jeg du kan tåle en minisprekk. Ha - en HEL pizza - det er en sprekk vi kan være deppa over.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 23:29   #11
bigass & keiko
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: senja
Innlegg: 2
bigass & keiko er på en erverdig vei

Sv: Jeg har syndet!

vis det er noe trøst har nok jeg også syndet, faktisk i går...
spiste en muffins å eneste grunnen til den ble spist var at jeg hadde slurvet med måltidene å var kjempe sulten så den bare ropte på meg spiiiis meg .... så eg va ikkje vanskeli.

bigass & keiko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo (prøver på ketolyse) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp, jeg har syndet Safira Ketolysekuren 6 15-09-09 11:22
Jeg har syndet! litajenta Lavkarbo generelt 6 27-02-06 11:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no