Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-03-09, 20:05   #751
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Lykke til! Ja, det er lang vei å gå , men etterhvert som ukene går blir den nye maten en vane, og da går det lettere synes jeg.

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 21:24   #752
totteline
Juniormedlem
 
totteline sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: STAVANGER
Innlegg: 34
totteline er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

tusen takk for det Fungirl og Solange

__________________


totteline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 12:14   #753
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Ønsker hjertelig velkommen til alle nye, dette går bra.

Selv startet jeg den 15.februar for to år siden, og har tatt av 40 kilo. Sakte men sikkert, jevnt og trutt. Har holdt meg hovedsaklig til ketolysekuren og spist etter boka, med unntak av bringebær, tomater, bakemiks og soyaprotein. I perioder har jeg spist mindre grønnsaker og mer fett og kjøtt, sånn omtrent Skaldeman altså.

Lykke til alle; på verdens beste kosthold!

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 12:25   #754
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av totteline, her.

Jeg er en jente på snart 40 år, som nå har gått til den store kampen mot kiloene som har kommet med årene. Har gått på GR tidligere og gått ned 16 kg da, men så ble jeg gravid og så kom kg på igjen + noen til...
Nå er det 1.5 år siden siste mann ble født og nå skal overvekten vekk!!!!!. Startet med Ketolyse den 19 januar og det har gått veldig greit til nå.
Skal ned ca 45 kg og det er MYE.Vekta startet på 107.3 og jeg skal ned til ca 60. Men får ta en uke avgangen . Har til den 9.3 gått ned - 5.2 kg, så det er enda en lang vei og gå.
Men det hjelper å ha alle her inne som man kan spørre om ting som man lurer på..

Lykke til

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 00:07   #755
teejay
Juniormedlem
 
teejay sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 50
Innlegg: 13
teejay er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Kort om meg: jeg la på meg 50 kg da jeg gikk gravid, det er 5-6 år siden, og jeg har 25-30 kg igjen å ta av. I fjor gikk jeg på ketolyse, og var bare 8 kg fra målet, og så tulla jeg meg oppover igjen. Begynte igjen i januar i år, og nå begynner jeg igjen! Hmmm...... Er i ketose etter to dager, og gleder meg til å gå ned alle kiloene ....igjen ;D

teejay er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse-aktig.... Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 09:13   #756
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Lykke til

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 00:47   #757
alvepiken
Seniormedlem
 
alvepiken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Troms
Alder: 34
Innlegg: 536
alvepiken har en fantastisk aura rundt segalvepiken har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Jente 19 år, fikk nylig diagnosen insulininntolerens og pcos, og er og har så og si alltid vært veldig overvektig

Veier i dag 118,5 (var 124,7 01.01.09) så her går det endelig rett vei!

Vil ned til 70

__________________

Start 3.januar: 131.0 kg

This is not a diet, it's a lifestyle
alvepiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bulimiker som har klart å dra hodet opp av doskåla Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 05:59   #758
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei Alvepiken og dere andre nyinger! Velkommen hit og lykke til!

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 08:21   #759
Lady_bug
Medlem
 
Lady_bug sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Vest Agder
Alder: 37
Innlegg: 187
Lady_bug er ny på veien

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei hei!
Jeg innser at jeg ikke har presentert meg her inne på 30+, og det må jeg jo.
Jeg er ei jente på 22 år, jeg er gift og har to gutter på 2 og 3,5 år. Jeg er omsorgsarbeider lærling, og er endelig ferdig som det i sommer.
Jeg har helt siden jeg har vært liten følt meg stor, da jeg var 11-12 år fikk jeg veldig mye strekkmerker og jeg har bestandig vært kraftigere bygd enn de andre jentene. Men jeg var jo ikke stor, ikke før jeg møtte mannen min da jeg var 16 år.
Jeg la på meg sakte men sikkert, og da jeg ble gravid med førstemann veide jeg 90 kg. Og etter at jeg fikk ungene har jeg ikke tatt godt nok vare på meg selv, jeg har trent minimalt på grunn av bekken og rygg og jeg har kost meg litt for mye.
Så da jeg begynte 19. januar i år veide jeg 115, og det er det meste jeg har veid. Blir sjokert over at jeg lot det gå så langt, men jeg merka nesten ikke at jeg gikk opp i vekt.
Jeg holder nå på med ketolyse, og jeg er veldig fornøyd med det. Det er 9 uker siden jeg begynte og jeg er gått ned over 10 kg, og har også hatt noen sprekker. Men når jeg har en sprekk greier jeg å begynne igjen dagen etterpå, og det kjenner jeg er veldig viktig.

Grunnen til at jeg begynte med ketolyse er at jeg ble syk i desember, og jeg er enda ikke bedre. Det begynte med en influensa/forkjølelse og da det ga seg ble jeg ikke frisk. Jeg føler at jeg har litt feber hele tiden, det verker i kroppen, armer og bein er blytunge, hodepine, jeg er småforkjøla hele tida og jeg er trøtt og sliten bestandig.
Jeg vet ikke hva det er som gjør at jeg er så dårlig, jeg har vært hos legen mange ganger og var innlagt på sykehuset i januar. Er henvist til revmatolog, men fikk ventetid på 6-8 måneder og det er jo en liten evighet til.
Men jeg kjemper meg igjennom det, jeg jobber 50% og jeg presser meg til å trene litt. Så får jeg bare vente og se hva legen finner på fornoe lurt.

Lady_bug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 10:15   #760
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Velkommen så masse hit og gratulere med flottvekttap

Håper legene finner ut av hva som er gale og at dette ikke er alvorlig.

Vil ønske deg lykke til videre og god bedring

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 13:59   #761
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Har du fått utredet for mangler, Snullerulla? Jeg er ingen ekspert her, men hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt turen til legen og bedt om å få sjekket mangel på diverse. B12 f.eks, og jern, mangesium og andre mangler, med mindre dette har blitt sjekka før

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 14:39   #762
Lady_bug
Medlem
 
Lady_bug sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Vest Agder
Alder: 37
Innlegg: 187
Lady_bug er ny på veien

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Har du fått utredet for mangler, Snullerulla? Jeg er ingen ekspert her, men hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt turen til legen og bedt om å få sjekket mangel på diverse. B12 f.eks, og jern, mangesium og andre mangler, med mindre dette har blitt sjekka før

Jeg har tatt utallige blodprøver, vært i røntgen og ultralyd, testa for hiv, kyssesyke og diverse andre sykdommer.
Jeg skal ta nye blodprøver i neste uke, og så regner jeg med at jeg skal i MR etterhvert.

Lady_bug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 15:42   #763
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Snullerulla, her.

Jeg har tatt utallige blodprøver, vært i røntgen og ultralyd, testa for hiv, kyssesyke og diverse andre sykdommer.
Jeg skal ta nye blodprøver i neste uke, og så regner jeg med at jeg skal i MR etterhvert.

Jeg syns dette høres ut som en klassisk ME, utmattelsessyndrom, som gjerne dukker opp etter feks en influensa.
En diagnose som fibromyalgi vil heller ikke være utenkelig om ingen prøver viser noe!

Om du vil korte ventetiden til revmatolog, koster det vel ca 1000,- å gå til en privatpraktiserende. Er ikke noe dårligere, det, som oftest er det de samme som jobber på sykehusene. Ventetiden er i hvet fall myyyyyye kortere! Google revmatologer der du bor!

Masse lykke til! Vet en del om å gå sånn, kan du si!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 14:08   #764
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Snullerulla: Jeg har ME og har akkurat de samme symptomene som deg, dvs, nå har jeg hatt ME i mange år da, og mange symptomer er ikke så tydelig noe mere. Men jeg er uføretrygda og kommer nok alltid til å være det.
Ellers fungerer jeg best på lavkarbodiett. Det gjør også mamma og tvillingsøstra mi som også har ME. Mamma gikk ned over 30kg for noen år siden og er like tynn nå som da hun fikk oss for 28år siden.
Men jeg har ikke klart å holde meg på lavkarbo av div. årsaker, men jeg vet at jeg er som mest frisk når jeg holder meg unna hvetemel, sukker og andre raske karbohydrater.
Nå etter bare 2 dager uten sukker og hvetemel, så er jeg i bedre form enn jeg har vært på hele vinteren..

By the way, jeg skal ned MYE! Siden siste jeg skrev i tråden her har jeg gått opp en god del pga div. omstendigheter rundt vår yngste datters fødsel og første 2 år.
Men jeg skal ned 30 kg i første omgang, og helst 50...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 11:45   #765
ixi
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Fredrikstad
Alder: 44
Innlegg: 163
ixi er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Jeg er ny her. Tror jeg veier 130 kg, skal til kontroll hos legen snart, så da får jeg vite nøyaktig hvordan ståa er. Målet mitt er foreløpig ikke i kilo, men å komme ned i 80 cm rundt livet. Har hørt det skal være sunt. Men bedre kondisjon og lettere tilgang på klær er jo ikke å forakte.

__________________
Fake it till you make it!
Har krympet 11 cm, 43 cm igjen!
Ixi skal bli sunn!
ixi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 12:16   #766
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Lykke til og velkommen hit ixi

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 20:32   #767
ixi
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Fredrikstad
Alder: 44
Innlegg: 163
ixi er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Takk for det.

__________________
Fake it till you make it!
Har krympet 11 cm, 43 cm igjen!
Ixi skal bli sunn!
ixi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 21:20   #768
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Lykke til Ixi!! Du har kommet langt bare ved å ta beslutningen om å starte en kostomlegging! Når du også har meldt deg inn her, så får du drahjelp hele veien!

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 12:58   #769
Trois
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 96
Trois er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Mulig jeg har skrevet her før, for lenge siden, men tar en liten presentasjon her likevel.

Jeg er 37, mamma, kone, arbeidstaker. Trøstespiser, happyspiser, overspiser, ja i det hele tatt en spiser

Jeg skal ned over 30 kilo men tar det med ro. Har satt opp noen delmål og håper jeg skal klare de.

Vet ikke helt hvilken filosofi jeg skal begi meg inn på enda, men mindre karber skal det i alle fall bli

__________________


Trois er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 13:24   #770
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Masse lykke til

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 02-04-09, 11:55   #771
ixi
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Fredrikstad
Alder: 44
Innlegg: 163
ixi er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Lykke til Ixi!! Du har kommet langt bare ved å ta beslutningen om å starte en kostomlegging! Når du også har meldt deg inn her, så får du drahjelp hele veien!

Tusen takk!

__________________
Fake it till you make it!
Har krympet 11 cm, 43 cm igjen!
Ixi skal bli sunn!
ixi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 18:46   #772
trulte
Juniormedlem
 
trulte sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Kongsvinger kommune
Alder: 61
Innlegg: 25
trulte er ny på veien

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei.
Så var jeg her igjen.
Det er fem år siden jeg gikk på mitt første Fedon-kurs, noe som forandret livet mitt ganske radikalt den gangen. Jeg kom aldri ned til målet mitt, men spiste sundt, følte meg vel og hadde det ganske bra. Hadde allerede den gangen fibromyalgi, og hadde hatt det noen år, men da ble det bare ansett som "svada" av både fastlege og omgivelser.
Til tross for ganske kraftig vektnedgang fikk jeg mer og mer problemer med knærne mine, noe som skyldes total artrose i venstre kne viste det seg. Ble operert i 06, og siden den gang har alt gått nedover og oppover. Kneet er og forblir ødelagt, med de smertene og ulempene det medfører. Fibromyalgien har tatt mange steg i feil retning, og er for øyeblikket invalidiserende. Har i gode perioder trimmet og prøvd å holde meg i form, men akkurat nå går det ikke. Røykestopp for ett år siden har også gjort sitt, uten at man skal "skylde" på det.
Vekten...for å si det enkelt har jeg aldri veid mer. Jeg vet faktisk ikke hvor mye, for jeg orker ikke å gå på vekten. Men jeg orker ikke mer!
Nå er jeg her. Jeg har plukket frem alle mine bøker og hefter. Jeg skal over på ett kosthold som jeg vet er bra for meg, og som gjør godt i en vond kropp.
Jeg kommer tilbake med mer fakta etterhvert som jeg orker.
Foreløpig er skrittet stort nok å skrive her.

__________________
Den som klarer å le av seg selv

har alltid noe å more seg over
trulte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 21:02   #773
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Velkommen Trulte!!

Du har kommet langt bare ved å bestemme deg for å lese deg opp på kostholdsteorier igjen, og ved å melde deg inn her!! Selv er jeg en person som bruker laaaaang tid på å komme igang med noe, men når jeg starter er jeg desto mer forberedt! Jeg håper du kommer igang med noe som gjør helsa di bedre, vet av egen erfaring hvor mye bedre livet kan føles bare ved å få litt mer energi, og dessuten føler man seg bedre psykisk når man endelig har forandret noe i livet og ser håp i tunnellen. Lykke til!

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 02:04   #774
Pippilotta
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 1
Pippilotta er på en erverdig vei
Red face

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei hei!! Sitter her nattestid og skriver. Får ikke sove.... I morgen starter den første dagen på ketolysekuren. Skal ned MANGE kilo. Mellom 30 og 35 et sted tenker jeg ville vært passende. Er veldig spent, og tar imot alle gode tips med takk. Skulle gjerne hatt en fiks ferdig meny for de 2 første ukene.

Pippilotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 15:10   #775
Tindra
Medlem
 
Tindra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Alder: 38
Innlegg: 65
Tindra er ny på veien

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei alle sammen!
Jeg er helt ny her på forumet og tenkte jeg kunne presangtere meg her siden jeg skal ned 45-50 kg

Jeg er en jente på 23 år, bor med verdens beste samboer(ble sammen da vi vår 17 år) og vi har en datter sammen på 2 år.
Jeg har alltid vært kraftig, ikke feit, men vært den største i klassen bestandig. Jeg er proff jojjo-slanker og har vel prøvd det meste...
Da min kjære og jeg ble sammen veide jeg rundt 80 kg og siden da har jeg bare blitt større...
Da jeg ble gravid startet jeg på 108kg og som høygravid turte jeg ikke veie meg, for da var jeg så ENORMT stor... Fikk, svangerskapsforgiftning og hadde idet heletatt et veldig tøfft svangerskap og fødsel.
Etter jeg hadde født veide jeg 110 kg, og var råflink med kosthold og trening i ett år, men gikk ikke ned ett eneste gram, så da ble jeg henvist av legen min til Spesialsentret hvor de er spessialister på overvekt. Jeg ble scanna, målt, veid, analysert og glykosebelastet.. Fikk beskjed om at jeg bestod av 50% fett!!!!
Det var vanskelig å komme seg til spesialistsenteret for meg og derfor endte det med at jeg droppet og dra...
I begynnelsen av mars i år var vekten kommet opp i 115 kg! Da dro jeg til fastlegen min å spurte om hjelp igjen. Han fikk sendt over papirer fra s.senteret og da fikk jeg vite at jeg har insulinressistens... Noe jeg syns var gode nyheter for da var det jo ihvertfall en grunn til at jeg ikke gikk ned i vekt!
Nå har jeg gått på Metformin 500mgx1 i ca. 4 uker og har gått ned snart 5 kg! Så nå går det rette veien!!
Dette ble veldig langt, men var deilig å få skrevet det ned!!

Tindra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-Herbalife-ish Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no