Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Festmat

Black Sunday

Festmat Fest og høytid er en del av livene våre, og her kan vi poste og finne oppskrifter som kan gjøre disse dagene til gode opplevelser for oss som spiser etter en lavkarbofilosofi.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-01-09, 21:37   #76
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Black Sunday

nå står denne i ovnen

250g smør
80g 86%
70g cloetta mørk sukkerfri
4egg
2dl sukrin
1/2 dl sterk kaffe
mmmm jeg gleder meg

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 22:02   #77
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Black Sunday

naaaam!!!

men litt svampe konsistens, men nydelig smak mmmmm!

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 23:57   #78
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Black Sunday

dæ...det var mye smør...hmmm...hvis jeg har litt mindre av det blir den mindre "soggy"/svampete da? Det er godt det altså.Men kanskje den blir mer sjokoladekakevanligaktig??

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 00:38   #79
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Black Sunday

Er det virkelig ingen som har lagt ut bilde av vidunderligheten?!

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 01:32   #80
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Black Sunday

denne ble etterhvert ALTFOR søt, hadde holdt lenge med 1dl søtning. Nese gang skal jeg lage helt uten tror jeg, jeg spiste den med rømme til for å dempe den intense søtsmaken.

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 01:27   #81
deniz
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: kristiansand
Innlegg: 82
deniz er på en erverdig vei

Sv: Black Sunday

lagde denne i dag..og hmm hmm hmm den var god....klarte ikke vente til i morra med å smake på den....lurer på om hvis man skiller eggene pisker eggedosis med halvparten av sukkerertatningen og hvitene stivt med andre halvdel, om kaken hvil bli luftigere...det skal jeg prøve nestegang...
Men utrolig god som den var også

__________________


deniz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogenkost Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 20:15   #82
Bacon
Medlem
 
Bacon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 121
Bacon er ny på veien

Sv: Black Sunday

2 dl Natreen? Er ikke det veldig mye?
Jeg har sukrin også, men jeg vet ikke om den smelter som vanlig sukker. Skal jeg isåfall bruke 2 dl sukrin også?
Dette er første gang jeg skal lage lavkarbokake nemlig, så jeg har litt nerver... Noen som kan hjelpe? Jeg og sambo har anniversary så jeg vil liksom at dette skal bli en braksuksess.

Bacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Baconinfisert Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 21:35   #83
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Black Sunday

Mange sier at Sukrin ikke smelter, men jeg har til og med brukt det i ostekake og jeg kjenner ingen knasing overhodet, blir akkurat som vanlig ostekake.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 21:37   #84
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Black Sunday

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Mange sier at Sukrin ikke smelter, men jeg har til og med brukt det i ostekake og jeg kjenner ingen knasing overhodet, blir akkurat som vanlig ostekake.


Når jeg brukte det i hjemmelaget is, så smeltet den ikke. Det knaset som bare det. Men når jeg hadde det på pannekaker så smeltet det.

Jeg har forresten bilde av Black sunday med krem og masse frukt/bær på, men har ikke fått lastet det inn enda. Tar det i morgen Det var morsdagskaka det

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 21:46   #85
Bacon
Medlem
 
Bacon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 121
Bacon er ny på veien

Sv: Black Sunday

Så det stemmer med 2 dl Natreen? Kaken blir ikke for søt?

Bacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Baconinfisert Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 22:19   #86
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Black Sunday

Opprinnelig lagt inn av Bacon, her.

Så det stemmer med 2 dl Natreen? Kaken blir ikke for søt?


Jeg tok bare 1dl Splenda, og den var da MER enn søt nok!

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 22:50   #87
Bacon
Medlem
 
Bacon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 121
Bacon er ny på veien

Sv: Black Sunday

Iiip! Om 1 dl Splenda er for mye og oppskriften sier 2 dl, hvor mye Natreen skal jeg bruke da da? Nå er jeg både nervøs og forvirret!

Bacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Baconinfisert Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 22:52   #88
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Black Sunday

Opprinnelig lagt inn av Bacon, her.

Iiip! Om 1 dl Splenda er for mye og oppskriften sier 2 dl, hvor mye Natreen skal jeg bruke da da? Nå er jeg både nervøs og forvirret!


Det kommer nok kanskje litt an på hvilken sjokolade man bruker. Jeg brukte kokesjokoladen fra sukkerfritt.com. Jeg tror jeg kunne droppet å ta i søtstoff egentlig.

En lur ting er å smake på røra

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 22:56   #89
Bacon
Medlem
 
Bacon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 121
Bacon er ny på veien

Sv: Black Sunday

K. Jeg har kjøpt inn Anton Berg, den er jo også ganske søt fra børjan av.
Jeg har aldri brukt Natreen/Spenda før, er det å smake til en teskje av gangen eller er det å deise en slump oppi? Vet at disse søtningsmidlene er veldig sterke, men ikke akkurat hvor sterke de er.... n00b

Takk for svar!

Bacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Baconinfisert Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 22:57   #90
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Black Sunday

Opprinnelig lagt inn av Bacon, her.

K. Jeg har kjøpt inn Anton Berg, den er jo også ganske søt fra børjan av.
Jeg har aldri brukt Natreen/Spenda før, er det å smake til en teskje av gangen eller er det å deise en slump oppi? Vet at disse søtningsmidlene er veldig sterke, men ikke akkurat hvor sterke de er.... n00b

Takk for svar!

Med den sjokoladen ville jeg garantert droppa søtningsmiddel jeg.

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 23:21   #91
Bacon
Medlem
 
Bacon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 121
Bacon er ny på veien

Sv: Black Sunday

Nå står den i ovnen. Smakt til med 2,5 teskjeer Natreen. Og 1 dl kruttsterk italiensk espresso. Jeg så nemlig ikke at det stod 1/2 dl kaffe før nå.

Bacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Baconinfisert Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 14:48   #92
Bacon
Medlem
 
Bacon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 121
Bacon er ny på veien

Sv: Black Sunday

Skal følge oppskriften med tanke på kaffeinnhold, en hel desiliter med mongosterk espresso ble nesten litt for mye (merk, nesten).
Men steike, dette var god frokost det!

Bacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Baconinfisert Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 14:58   #93
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Black Sunday

Opprinnelig lagt inn av elian, her.

Når jeg brukte det i hjemmelaget is, så smeltet den ikke. Det knaset som bare det. Men når jeg hadde det på pannekaker så smeltet det.

Så rart? Jeg laget hjemmelaget is i går, med biter av mørk sjokolade i, og brukte sukrin. Det gikk helt fint, merket ingenting til sukrinen. Men jeg kjørte det LENGE sammen med egg til eggedosis da.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 15:11   #94
Everio
Seniormedlem
 
Everio sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 46
Innlegg: 949
Everio har en fantastisk aura rundt segEverio har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Black Sunday

Denne skal jeg jammen prøve i helgen

__________________




Oppstart ketolyse 12.01.09 - oppstart Lindberg 11.03.09- Everio`s journal
Everio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 15:32   #95
Sandy
Medlem
 
Sandy sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 156
Sandy er ny på veien

Sv: Black Sunday

Opprinnelig lagt inn av nøtta, her.

nå står denne i ovnen

250g smør
80g 86%
70g cloetta mørk sukkerfri
4egg
2dl sukrin
1/2 dl sterk kaffe
mmmm jeg gleder meg

Er dette kake ;-)
Framgangsmåte?
Hvor lenge og hvor varmt skal den stå?
sikle sikle

__________________




Sandy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 15:40   #96
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Black Sunday

Det står i det første innlegget i denne tråden

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 19:34   #97
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Black Sunday

min ble som konfekt nesten...fulgte den oppskriften på første sida, sånn ca. Kommer til å halvere splenda neste gang og piske eggedosis, for den hevet sge, men falt sammen. Spiser den med vispet rømme...deeelig. brukte en mørk sukkerfritt sjokolade og en freia mørk med appelsin...

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 21:42   #98
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Black Sunday

Denne står i ovnen nå! Røren smakte helt konge, tok en dæsj splenda i og endel vaniljeessens. Har brukt Freia 86%.

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 22:24   #99
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Black Sunday

jeg skal prøve å lage den i morgen, men jeg har så lyst å lage den med sånn gulrotkakekremlokk. hehe. må jo droppe melisen da, men kanskje bare rømme og philadelfiaost og litt søtning?! (ikke denne gangen da, siden jeg har melkefri uke..men kanskje en annen gang..)

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 22:35   #100
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Black Sunday

herregud å god den røra er! nam nam! da gjenstår det bare å se om kaka blir like god. røra mi skilte seg sikkelig den også, men det var bare å gjøre som photo sa. avkjøle og røre inn eggene med pisk.

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Svar

Emneord
kake, sjokolade


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Black boy Rub-a-dub Madamim Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 03-04-08 01:35
Sukkeralkoholer i Black Frisk og Ricola Original Herb Mosepjusk Lavkarbo generelt 2 13-03-08 00:04
Black Tower Riesling Dolly Lavkarbo generelt 2 03-04-07 14:57
Tofu middager Marianne Middag 1 01-03-06 17:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no