Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hjelp. Jeg skal til Spania en uke og trenger tips

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-08-08, 13:25   #1
Magga Dutti
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 110
Magga Dutti har en fantastisk aura rundt segMagga Dutti har en fantastisk aura rundt seg

Hjelp. Jeg skal til Spania en uke og trenger tips

Vi skal bo i en leilighet så vi får lagd frokost selv, men ellers om dagen vil jeg tro vi kommer til å spise en del ute.
Jeg har ambisjoner om å holde meg til labkarbo-mat så best jeg kan, men vil tro at jeg svopper ut av ketolysen den uka. Vet at man da utsetter nedgangen med 2-4 dager, men kommer jeg til å legge på meg uante kilo hvis jeg er forsiktig?
Har aldri vært i Spania. Hva er vanlig å få servert på restauranter. Hva er smart å velge, dere som har spist der.

Magga Dutti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 13:38   #2
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Hjelp. Jeg skal til Spania en uke og trenger tips

Det e rgenialt at man kan lage frokosten selv, da kan du jo ha med deg et godt lavkarbobrød, så er det meste reddet
I utlandet er de jo mange plasser veldig flinke på salater, så det kan du jo spise masse av. Ellers er det jo bare å spørre om du kan få ekstra grønnsaker i stede for poteter - pleier ikke være noe problem Bare pass på at det ikke er erter eller gulrøtter, det pleier de å bruke veldig mange plasser
Om ikke du "klarer" å holde deg til ketolyse heeele tiden, er det jo greit å holde seg innenfor "generell lavkarbo" så kommer du ikke hjem med 3 ekstra feriekiloer som jeg gjorde

God tur

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 14:14   #3
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp. Jeg skal til Spania en uke og trenger tips

Vi er i Spania to ganger i året, og jeg legger ikke på meg da,
spiser en del fisk ute, samt diverse kjøttretter.
Men jeg tåler nok endel karbo før jeg evt går ut av ketose,
og deretter legger på meg.
er ikke i ketose nå, siden jeg ikke skal ned i vekt, men passer likevel på
at jeg inntar lite karbohydrater i form av "de farligste",
som hvitt brød, sukker, pasta osv.

VIKTIG: KOS DEG I FERIEN!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 14:15   #4
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp. Jeg skal til Spania en uke og trenger tips

PS: unner meg det deilige hvitløksbrødet man får som forrett
det bare MÅ jeg DS.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 15:13   #5
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hjelp. Jeg skal til Spania en uke og trenger tips

Har bodd i spania i nesten tre år og det jeg har lært der er at du får mest kjøtt og kjønnsaker. Lite poteter igrunn. MEN det spørs jo hvor i spania du skal. På typiske turiststeder har de selvsagt tilpasset seg turistene sine dårlige spisevaner så poteter kommer nok i flere former, men som nevnt, bare spør etter er grønnsaker og si at du ikke tåler poteter så skal det nok gå fint.
Dette klarer du vettu
Lykke til og riktig god tur

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 11:06   #6
neitakktilsukker
Juniormedlem
 
neitakktilsukker sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: tønsberg
Innlegg: 37
neitakktilsukker er på en erverdig vei

Sv: Hjelp. Jeg skal til Spania en uke og trenger tips

hei

har akkurat vært i spania 3 uker, på et veldig typisk turist sted og med mye engelske resturanter...... der må du spørre om maten er "breaded" du vet sånn som fiskepinner og blekksprut ringer er pakket inni ..... de pakker inn nesten alt slik..... til og med fiske tallerkner.

det er mye pomfrites og poteter i alle varienter , men det gikk helt fint å få dette erstattet med ekstra salat eller grønnsaker. men som det ble sagt bestill salat uten gullerot det bruker de mye.

jeg sleit med å drikke vannet da jeg syns det smakte og lukta klor, drakk mye cola light.... og lurer faktisk på om det er ulikt søtningsstoff i den i forhold til i norge for når jeg kom hjem likte jeg ikke lenger cola light kjøpt i norge...

ellers er det ikke mye lav karbo prod å få kjøpt. jeg hadde med brød lagd av nøtter og spiste mye egg, bacon og salat.

kos deg!!! og lykke til!!!

neitakktilsukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: slank med ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 09:46   #7
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp. Jeg skal til Spania en uke og trenger tips

Hei
Har du Ketolyse DVDén ? der er det jo et helt avsnitt i levende billeder om vår tur til Gran Canaria - i ketose.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 11:07   #8
Ciss
Seniormedlem
 
Ciss sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Akershus
Alder: 59
Innlegg: 15.894
Ciss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp. Jeg skal til Spania en uke og trenger tips

Spania er vel et av de enkleste stedene i verden å leve lavkarbo!

Jeg var i Spania to uker tidligere i sommer og gikk ned i vekt på den tiden!
Når du lager frokost selv er det jo den enkleste sak i verden å lage omlett, egg&bacon eller lignende til frokost.
Salater, kjøtt- og fiskeretter får du overalt. Enten ber du om å ikke få potet/ris/pasta eller du lar bare være å spise det. Ingen som tvinger deg til å spise opp.
Og tapas er jo helt genialt for lavkarbere!!!

Sukkerfri maltitolsøtet sjokolade samt nøtter får du dessuten overalt, så det burde ikke være noe problem med snacksen heller. Eneste som er vanskelig er lavkarboøl. Det fant i alle fall ikke jeg. Men vin er jo også godt!

God tur!

__________________
Ciss
Ciss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogent Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp!! Trenger tips til veien videre Sandy Lavkarbo generelt 4 05-05-08 13:00
Jeg skal ha ferie fra alt men trenger litt input og tips ... Starry Eyes Ketolysekuren 17 31-08-07 20:25
Skal til Polen, trenger tips.. Kalorien Spørsmål og svar 1 12-02-06 00:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no