Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Om det med forbrenning

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-02-11, 08:30   #1
TrygveT
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 4
TrygveT er på en erverdig vei

Om det med forbrenning

En ting jeg ikke helt forstår med lavkarbo er dette med å spise så mye fett. Jeg mener - prinsippet om at kroppen går over fra å svi karber til fett når den ikke får karber er jo greit. Men hvis en tømmer innpå fett, hvorfor skal da kroppen forbrenne fettet som er lagret i fettvevet? Får ikke systemet nok å gå på når en starter dagen med en voksen porsjon bacon og noen skjeer kokosfett? Er litt ny i dette gamet og setter stor pris på tilbakemeldinger.

TrygveT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 08:37   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Om det med forbrenning

Opprinnelig lagt inn av TrygveT, her.

En ting jeg ikke helt forstår med lavkarbo er dette med å spise så mye fett. Jeg mener - prinsippet om at kroppen går over fra å svi karber til fett når den ikke får karber er jo greit. Men hvis en tømmer innpå fett, hvorfor skal da kroppen forbrenne fettet som er lagret i fettvevet? Får ikke systemet nok å gå på når en starter dagen med en voksen porsjon bacon og noen skjeer kokosfett? Er litt ny i dette gamet og setter stor pris på tilbakemeldinger.

Høres ut som en bra start det, men bacon og kokosfett

Om du legger til ett egg eller to sammen med baconet, stekt i meierismør og gjerne en bit paprika, tomat eller litt grønt ved siden av har du en flott start på dagen!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 08:41   #3
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Om det med forbrenning

Det fungerer fordi forbrenningen din totalt øker.
Når kroppen får det den trenger av næringsstoffer (protein og fett) og ikke mer enn den trenger av karbohydrater, så vil den øke forbrenningen til det som egentlig er normalt.
Og jeg vil tror at kroppen øker forbrenningen for å kvitte seg med det den ikke trenger å ha lagret, fordi den får det den trenger, og dermed vil senke forbrenningen igjen når man nærmer seg idealvekt (det er da snakk om kroppens idealvekt, og ikke modellindustriens )

Noen tåler ikke alt fettet, og det er hovedsaklig folk som har sulteslanket seg og ødelagt forbrenningen sin tidligere. Da må det mye tålmodighet og planlegging til for å få forbrenningen opp igjen

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 09:04   #4
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Om det med forbrenning

Dette er litt synsing... men mener jeg har lest at det er normalt og øke kroppstemperaturen med ca 0,5 grader når man spiser LCHF??

Definisjonen av en kalori er vel den mengden energi som går med til å varme ett gram vann en grad opp? arrester meg hvis jeg tar feil

så da tenker jeg sånn at hvis kroppstemperaturen øker med 0,5 grader vil vel dette gi en ganske mye høyere forbrenning?

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 11:57   #5
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Om det med forbrenning

Ja, det virker jo logisk
Men siden man ikke går ned i vekt når man når normalvekten, så må det jo regulere seg på en måte Og går man isåfall ned i temp når man når normalvekt? Er det isåfall fordi man ikke er like godt isolert??

Ikke vet jeg

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 12:16   #6
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Om det med forbrenning

Hei,
Sjekk ut denne linken der finner du en god del linker til tråder som forklarer det du lurer på, eller så anbefaler jeg deg å lese alle tråder startet av brukernavn Pål.
Til alle nybegynnere på lavkarbo…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 16:33   #7
TrygveT
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 4
TrygveT er på en erverdig vei

Sv: Om det med forbrenning

Takk for gode svar. Det sitter langt inne det med å få i seg nok fett. Trygve

TrygveT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 17:17   #8
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Om det med forbrenning

Men når du først venner deg til det er det ganske digg

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 17:18   #9
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Om det med forbrenning

Vil bare legge til at fettforbrenningen øker på LCHF, men karbohydratforbrenningen synker. Kroppen omstiller seg til et annet brennstoff

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 00:35   #10
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Om det med forbrenning

Opprinnelig lagt inn av TrygveT, her.

En ting jeg ikke helt forstår med lavkarbo er dette med å spise så mye fett. Jeg mener - prinsippet om at kroppen går over fra å svi karber til fett når den ikke får karber er jo greit. Men hvis en tømmer innpå fett, hvorfor skal da kroppen forbrenne fettet som er lagret i fettvevet? Får ikke systemet nok å gå på når en starter dagen med en voksen porsjon bacon og noen skjeer kokosfett? Er litt ny i dette gamet og setter stor pris på tilbakemeldinger.

Til å begynne med vil du sikkert gå ned i vekt selv om du spiser store mengder kalorier. Blant annet fordi kroppen kvitter seg med en del vann. Du har helt rett i at kroppen ikke gidder å brenne kroppsfettet ditt, om du spiser nok fett til å dekke energibehovet ditt. Ergo blir det et spørsmål om hva du mener med å "tømme innnå fett". 150-200 gram i døgnet bør holde, og det er ikke så altfor mye om du begynner å regne på det.

Du vil etter hvert også merke deg at du totalt ikke spiser så mange kalorier som du tror (sikter ikke spesifikt til din tro om hvor mye du spiser!) , fordi du får mindre sultfølelse på et lavkarbokosthold. Forbrenningen er beviselig noe høyere på et lavkarbokosthold (200-300 kcal), men ikke så veldig mye høyere, og i allefall ikke så mye som enkelte vil ha deg til å tro (sikter ikke til noen spesielle i den tråden). Pål eller Chunky på dette forumet har skrevet litt om "det metabolske fortrinn" ved tidligere anledninger, verdt å søke på.


Sist redigert av Alkazelters : 24-02-11 kl 00:37. Årsak: endring
Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 17:57   #11
TrygveT
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 4
TrygveT er på en erverdig vei

Sv: Om det med forbrenning

Det er svar på en del ja. Av og til får jeg inntrykk av at det ikke kan bli nok fet mat på lavkarbo, men for en svinepels som meg kan det kanskje det ...

TrygveT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 21:35   #12
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Om det med forbrenning

Opprinnelig lagt inn av TrygveT, her.

En ting jeg ikke helt forstår med lavkarbo er dette med å spise så mye fett. Jeg mener - prinsippet om at kroppen går over fra å svi karber til fett når den ikke får karber er jo greit. Men hvis en tømmer innpå fett, hvorfor skal da kroppen forbrenne fettet som er lagret i fettvevet? Får ikke systemet nok å gå på når en starter dagen med en voksen porsjon bacon og noen skjeer kokosfett? Er litt ny i dette gamet og setter stor pris på tilbakemeldinger.

Ja, jeg skulle likt å sett noen som heller innpå fett til de er oppe i 5000 kcal dgl og likevel går ned i vekt. Om de finnes må de være spesielle tror jeg. Om det er som ei over her sier hun antar; at kroppen ved fett nok fra mat vil kvitte seg med overskuddslageret fremfor å forbrenne fettet fra maten, så er jo det fabelaktig. Men jeg mener det er ønsketenkning. Kroppen vil forbrenne både det fettet en inntar og det en har lagret hvis man er strikt med karbene, men det er lettere å ta i bruk fette fra maten enn det som er lagret, siden det er lettere tilgjengelig. De som sier pøs på med fett har misforstått, mener jeg. Det er måte på, og ikke jo mer jo bedre. For det er ikke fett i seg selv som gjør mirakler, men mangelen på karbohydrater.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 21:46   #13
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Om det med forbrenning

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

det er ikke fett i seg selv som gjør mirakler, men mangelen på karbohydrater.

Nei, det stemmer ikke. Fettet trengs for å få i gang fettforbrenningen, det er det det hele bygger på. Det såkalte fettbålet.

Om man bare kutter karbohydratene og ikke øker på fettet vil det jo bare være en hvilken som helst lavkalorislankekur!

Selvsagt kan man ikke spise ubegrenset om man skal ta av sitt eget kroppsfett , men fett metter veldig bra og de fleste får ikke i seg "5000 kcalorier" om de så prøver på harde livet ...

Men noen spiser jo for store mengder, og må holde øye med det - også på LCHF.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 21:59   #14
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Om det med forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Nei, det stemmer ikke. Fettet trengs for å få i gang fettforbrenningen, det er det det hele bygger på. Det såkalte fettbålet.

Om man bare kutter karbohydratene og ikke øker på fettet vil det jo bare være en hvilken som helst lavkalorislankekur!

Selvsagt kan man ikke spise ubegrenset om man skal ta av sitt eget kroppsfett , men fett metter veldig bra og de fleste får ikke i seg "5000 kcalorier" om de så prøver på harde livet ...

Men noen spiser jo for store mengder, og må holde øye med det - også på LCHF.

Samboern min hadde(fettfestival)i 6mnd, og gikk ned 26kg Fett skal fett fordrive

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 22:00   #15
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Om det med forbrenning

Folk tror vel gjerne også at de spiser masseeee fett, men så spiser de egentlig ikke så ille mye likevel Også finnes det jo eksempler på folk som går ned masse, selvom de f.eks spiser 3000 kalorier, selvom det er langt over dagsbehovet deres. Er forskjell på å spise LITT mer enn dagsbehovet og å spise 5000 kalorier..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 22:02   #16
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Om det med forbrenning

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Samboern min hadde(fettfestival)i 6mnd, og gikk ned 26kg Fett skal fett fordrive

Hmm ... kanskje det var ønsketenkning

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 22:06   #17
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Om det med forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Hmm ... kanskje det var ønsketenkning

He he nåneidu

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 22:18   #18
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Om det med forbrenning

Jeg har alltid antatt at kroppen er så treig med å nyttegjøre seg fettet fra maten at mye går ut igjen uten å bli brukt... Sånn at når man spiser 5000 kcal så går f.eks 2500 rett gjennom...

Skjønner dere hva jeg mener?

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 22:49   #19
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Om det med forbrenning

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Jeg har alltid antatt at kroppen er så treig med å nyttegjøre seg fettet fra maten at mye går ut igjen uten å bli brukt... Sånn at når man spiser 5000 kcal så går f.eks 2500 rett gjennom...

Skjønner dere hva jeg mener?

Skjønner hva du mener, men det er ikke riktig. Svært lite fett går ut med avføringen. Kroppen har en spesielt god evne til å ta vare på den energien den får i seg, og er rustet for store mengder.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 22:52   #20
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Om det med forbrenning

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Folk tror vel gjerne også at de spiser masseeee fett, men så spiser de egentlig ikke så ille mye likevel Også finnes det jo eksempler på folk som går ned masse, selvom de f.eks spiser 3000 kalorier, selvom det er langt over dagsbehovet deres. Er forskjell på å spise LITT mer enn dagsbehovet og å spise 5000 kalorier..

Et kalkulert gjennomsnittlig dagsbehov stemmer ofte ikke med virkeligheten. Om en person går ned i vekt selv om han spiser 3000 kcalorier, så betyr det at kroppen hans bruker alle disse kcaloriene og litt til. Han/hun har da fortsatt spist mindre enn dagsbehovet, og skaffet seg resten gjennom å forbrenne eget fett. De som går ned masse på tross av et reellt kcalorioverskudd har som oftest store vannansamlinger i kroppen som forsvinner.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 06:39   #21
TrygveT
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 4
TrygveT er på en erverdig vei

Sv: Om det med forbrenning

Er det noen som kunne tenke seg å gi noen eksempler på hvilke fettmengder som kan være en ok dagsrasjon? Da mener jeg konkretisert i matvarer og ikke målt i kalorier / gram. Jeg ser at noen sier at det nærmest er umulig å få i seg for mye fordi en blir så mettet. Men det er ikke alle som klarer å slutte å spise fordi en er mett når noe smaker godt for å si det sånn ...
Yep - ketolysesticksen gir utslag og vekten beveger seg langsom nedover så jeg er ganske fornøyd jeg

TrygveT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 09:05   #22
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Om det med forbrenning

TrygveT, du må faktisk bare lære deg til å kjenne etter. Spis langsomt, drikk vann før du spiser mat, skill på sult/tørste/fysenhet. Overspising er ikke bra uansett kosthold.
For å bli kjent med mine egne sult/metthetsignaler, så forsynte jeg meg alltid litt mindre enn jeg trodde jeg skulle ha, tygget hver munnfull langsomt og svelget ned før jeg tok mer, la gjerne ned kniv og gaffel for hver munnfull etc. Men om jeg fortsatt var sulten, så forsynte jeg meg en gang til, og jeg spiser alltid til jeg er behagelig mett!

Av fett bruker jeg selv ganske mye smør når jeg steker mat (altså ekte meierismør), jeg kjøper alltid koteletter med mest mulig marmorering, kjøper alltid det feteste kjøttet, laks/ørret/makrell/sild framfor hvit fisk som torsk og sei, spiser skinnet på kyllingen, lager emuleringssaus med mye fett i (hollandaise/bearnaise), lager gryter/sauser med kokosmelk etc. Om du spiser meieriprodukter, sørg alltid for å kjøpe de hele produktene, kremfløte framfor matfløte, seterrømme/creme fraiche framfor lett-variantene, de feteste ostene etc. Om du spiser salat, lag en oljebasert dressing. Å pøse på er relativt, men å få i seg majoriteten av energien via fett er viktig på et ketogent kosthold.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 09:57   #23
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Om det med forbrenning

Opprinnelig lagt inn av TrygveT, her.

Er det noen som kunne tenke seg å gi noen eksempler på hvilke fettmengder som kan være en ok dagsrasjon? Da mener jeg konkretisert i matvarer og ikke målt i kalorier / gram. Jeg ser at noen sier at det nærmest er umulig å få i seg for mye fordi en blir så mettet. Men det er ikke alle som klarer å slutte å spise fordi en er mett når noe smaker godt for å si det sånn ...
Yep - ketolysesticksen gir utslag og vekten beveger seg langsom nedover så jeg er ganske fornøyd jeg

Det er mange som legger ut hva de har spist for å sjekke med andre om det er for lite fett. Take a look around! Men for å være mer sikker er det lurt å lese lakarbo-bøkene. Noen av de har menyforslag. Her inne kommer det frem så forskjellige meninger og oppfatninger at en del blir usikre på hva som er rett.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 09:59   #24
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Om det med forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Alkazelters, her.

Et kalkulert gjennomsnittlig dagsbehov stemmer ofte ikke med virkeligheten. Om en person går ned i vekt selv om han spiser 3000 kcalorier, så betyr det at kroppen hans bruker alle disse kcaloriene og litt til. Han/hun har da fortsatt spist mindre enn dagsbehovet, og skaffet seg resten gjennom å forbrenne eget fett. De som går ned masse på tross av et reellt kcalorioverskudd har som oftest store vannansamlinger i kroppen som forsvinner.

Ja, det sier vel på en måte seg litt selv at dersom man går ned med 3000 kalorier så er dagsbehovet mer enn det På lavkarbo da..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
forbrenning


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forbrenning - når? Paris Lavkarbo generelt 3 01-09-09 22:08
Tegn på god forbrenning? cilemora Lavkarbo generelt 1 26-05-08 15:08
Forbrenning og stixutslag MokkMokk Ketolysekuren 2 21-03-08 12:01
Forbrenning? Helinor Spørsmål og svar 3 01-03-07 15:27
Forbrenning amo Generell ernæringsdebatt 2 18-06-06 23:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no