Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Forbrenning på ketolysekuren

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-01-12, 10:51   #1
superkisen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 29
superkisen er på en erverdig vei
Question

Forbrenning på ketolysekuren

Jeg er mann, 170cm og veier 75 kg og har gått 2 uker på ketolysekuren.
Jeg spiser sånn at jeg er mett, men ikke stappmett. Dette innebærer at jeg spiser ca. 1200-1600 kcal/dag. Jeg lurer på om det er slik at for lavt kaloriinntak kan føre til redusert forbrenning? Når man spiser "vanlig" karboriktkosthold, så får man jo ofte høre at dersom man spiser for lite så minker forbrenningen, gjelder det samme på ketolysekuren? Jeg har kjøpt boken til Torkil, men har ikke klart å finne noe om akkurat dette. De dagene jeg spiser 1200 kcal, så kan det gjerne gå 4-5 timer uten måltid. De dagene jeg ligger på 1600, så spiser jeg hver tredje time, ca. 300 kcal/måltid.

Min foredling er ca. 70F, 25P og 5K, dette motsvarer ca. 130F, 90P og 20K

superkisen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 11:37   #2
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Forbrenning på ketolysekuren

Ja, kroppen bruker etter hva den får, men fettstoffskiftet ditt vil beholdes rimelig bra siden du spiser fett som energikilde. Istedenfor å ligge for lavt/sulte er det bedre å ha tålmodighet, la dette ta sin tid, tenke du skal leve med lavkarbo resten av livet.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 11:50   #3
superkisen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 29
superkisen er på en erverdig vei

Sv: Forbrenning på ketolysekuren

Takk for svar. Som jeg skrev, så sulter jeg meg ikke, jeg spiser til jeg er mett og spiser neste måltid når jeg er sulten. Vet du hvor mye jeg bør ligge på i kcal per dag? Jeg kan jo alltid for eksempel legge til litt kremfløte eller lignende for å øke antall kcal/måltid. Selv mener jeg at 1600-1800 kcal er passe for min kropp(1200 er altfor lavt mener jeg), da inkluderer jeg også 2-3 treningsøkter per uke.

superkisen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 12:48   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Forbrenning på ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av superkisen, her.

Takk for svar. Som jeg skrev, så sulter jeg meg ikke, jeg spiser til jeg er mett og spiser neste måltid når jeg er sulten. Vet du hvor mye jeg bør ligge på i kcal per dag? Jeg kan jo alltid for eksempel legge til litt kremfløte eller lignende for å øke antall kcal/måltid. Selv mener jeg at 1600-1800 kcal er passe for min kropp(1200 er altfor lavt mener jeg), da inkluderer jeg også 2-3 treningsøkter per uke.

Husk at kaloriene fungerer annerledes i kroppen avhengig av om du får energi fra fett eller karbohydrater. Passer du på og få i deg minst 1 g protein pr kilo kroppsvekt (ca anbefaling for at du skal få i deg de essensielle aminosyrene fra proteinkilder), gjerne mer om du trener mye, og en del mer fett i gram enn i protein, og masse grønnsaker for all den gode næringen du finner der, ville jeg ikke blitt bekymret. Er du ikke spesielt sulten, føler du har overskudd, og at du kan prestere på trening - kan du jo bare fortsette som du gjør.
Mener du allikevel at du bør ligge høyere, øk på med fett (så framt du spiser nok proteiner), det skal ikke så veldig mye til i mengde siden fett har 9 kalorier pr gram

Du har jo holdt på i bare to uker, og kroppen jobber sannsynligvis for å få optimalisert fettforbrenningen, så passe på at du ikke spiser FOR LITE fett ihvertfall. Du har jo ikke så mye fettmasse og ta av heller, og da er det viktig at energien også kommer inn gjennom maten

Min erfaring er at kroppen går gjennom en del faser de første månedene på lavkarbo, så det er ikke usannsynlig at du etterhvert går inn i en periode der du føler sult og må spise en hel del mer mat.

Rådet mitt? Kjenn på hva kroppen din forteller deg

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 13:26   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Forbrenning på ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av superkisen, her.

Takk for svar. Som jeg skrev, så sulter jeg meg ikke, jeg spiser til jeg er mett og spiser neste måltid når jeg er sulten. Vet du hvor mye jeg bør ligge på i kcal per dag? Jeg kan jo alltid for eksempel legge til litt kremfløte eller lignende for å øke antall kcal/måltid. Selv mener jeg at 1600-1800 kcal er passe for min kropp(1200 er altfor lavt mener jeg), da inkluderer jeg også 2-3 treningsøkter per uke.

Du kan sjekke hvor mye på diett.no, men spiser du når du er sulten og til du er passe mett er det helt sikkert fint slik du gjør det. Ikke noe poeng i å bruke fløte som kosttilskudd.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
forbrenning, ketolysekuren, matinntak


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Økt forbrenning Yrla Generell ernæringsdebatt 39 08-12-11 16:35
Om det med forbrenning TrygveT Ketolysekuren 23 25-02-11 09:59
Forbrenning - når? Paris Lavkarbo generelt 3 01-09-09 22:08
Forbrenning? Helinor Spørsmål og svar 3 01-03-07 15:27
Forbrenning amo Generell ernæringsdebatt 2 18-06-06 23:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no