Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Bøker > Bøker om ernæring og helse

Kjernesunn Familie

Bøker om ernæring og helse Andre bøker som er "innenfor" tema!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-09-09, 23:20   #1
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk
Arrow

Kjernesunn Familie

Jeg har akkurat kjøpt meg boken kjernesunn familie. Den anbefaler jeg dere på det sterkeste å lese! Den tar opp dette med problematikken med gluten, melk og sukker.

Det er en bok som tar for seg dette med hvordan maten påvirker oss, og hvordan deres (forfatterne og barna deres) liv ble dramatisk endret da de gikk inn for å legge om kostholdet og livsrytmen sin. Deres eldste barn hadde autisme og gikk på spesialskole fordi han ikke kunne fungere sammen med andre friske barn (uro, aggresjonsutbrudd, konsentrasjonsvansker), og etter de begynte å trene med ham og la om kostholdet, så er han nå ute i vanlig skole og fungerer helt normalt! Det er bare så rørende og så flott! boken viser vei skritt for skritt. Forteller hvordan man kan motivere hele familien på å legge om kostholdet, viser oppskrifter man kan bruke, har en produktguide, med lenker til internettsider som selger produktene slik at man lett skal kunne få tak i det ... Det er forslag til treningsprogram, det er forslag til ukesmeny ... Det er en fantastisk bok altså!

I kapittelet "Gjør noe med autisme og hyperaktivitet" (Familefortelling og guide for foreldre som har barn med hyperaktivitet, autistiske trekk, eller andre atferdsproblemer), står det en liten boks med lynguide:

Fem trinn til et bedre liv for "umulige" barn og familiene deres:

1. Kutt ut gluten, kasein og sukker i barnets kost.
2. Mosjoner sammen med barnet hver dag. Dere skal helst opp i en time.
3. Gi barnet fred i hjernen når det er hjemme. Kutt ut TV, radio og dataspill.
4. Gi barnet probiotika, fiskeolje, linfrøolje og kokosolje hver dag.
5. Bad barnet eller gi det fotbad i engelsk salt.
(Les hele kapittelet om du vil vite mer. Finn gluten-, melke- og sukkerfrie produkter i "kom i gang guiden". Probiotika står under "melkesyrebakterier og probiotika, og engelsk salt under "utrensingsprodukter".) Jeg tok med parantesen også, sånn for å vise hvor gjennomtenkt og oversiktelig boken er!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 00:29   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Kjernesunn Familie

Jeg har også denne boken og har lest den fillete. ELSKER den! Anbefaler den virkelig til absolutt alle, det er min nye bibel.
Jeg er forresten også på mailinglisten til denne familien, dere kan melde dere på på hjemmesiden. Masse gode tips.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som er interessert i Kjernesunn familie fra Danmark-livsstilen? Liv Andre dietter 12 18-02-11 13:39
Middagen i en småbarns-familie NinaPina Middag 8 02-09-09 19:16
Mauritson, "Kjernesunn familie" Sophie Bøker om ernæring og helse 5 22-08-09 16:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no