Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Så tungt å trene!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-05-11, 15:38   #1
KiNo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 17
KiNo er på en erverdig vei

Så tungt å trene!

Jeg har vært i ketose i 5 uker, og gått ned 5 kilo fra 82 til 77. Har trent tidligere (ca 3 ganger i uken) og har fortsatt med det hele tiden. Men det er så tungt, så tungt! Bena og armene veier flere tonn, og jeg orker knapt gjøre noen ting. Sover mer enn jeg pleier og er likevel litt sliten/trøtt hele dagen. Og så leser jeg om all energien som flommer ut av folk her?

Jeg spiser riktig mat og nok mat, mye fett, er ikke sulten (kanskje litt før middag og slikt bare), drikker masse vann.

Ligger på ca 10 kh pr dag. Bør jeg spise mere kh?
Er dette vanlig etter 4 - 5 uker?

KiNo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 15:45   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Så tungt å trene! :-(

Med så lite som 10g kh pr dag, ligger du alt for lavt i forhold til kuren! Boka sier minimum 15g for kvinner, minimum 20g for menn. Ligger man lavere enn det får man ikke i seg så mye grønnsaker som man skal. Så du kan med fordel doble kh inntaket.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 16:28   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Så tungt å trene!

Mer grønnsaker

Og la kroppen få styre treningsmengden en stund Ikke press deg viss det er så tungt.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 17:06   #4
KiNo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 17
KiNo er på en erverdig vei

Sv: Så tungt å trene!

Jeg spiser brokkoli og blomkål - men kanskje ikke så store mengder...
Ellers spiser jeg ofte salat, tomat, agurk, paprika, stangselleri til lunch. Men det er kanskje ikke nok? Synes det er vanskelig å finne noe annet av grønnsaker å spise.

Men takk, skal prøve å øke!

KiNo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 17:09   #5
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Så tungt å trene!

Da bare sniker jeg meg inn for å legg igjen link til grønnsaks inspirasjons tråden: Grønnsaksretter og –tilbehør til middag (samletråd)

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 17:32   #6
KiNo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 17
KiNo er på en erverdig vei

Sv: Så tungt å trene!

Takk!

Men jeg bare lurer litt (en stund siden jeg leste boken, har den ikke her). Hvorfor trenger jeg mer kh? Er ikke hele greia at kroppen nå lager den energien den trenger selv fra fettet, slik at jeg ikke behøver kh lenger?

KiNo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 17:39   #7
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Så tungt å trene!

Opprinnelig lagt inn av KiNo, her.

Takk!

Men jeg bare lurer litt (en stund siden jeg leste boken, har den ikke her). Hvorfor trenger jeg mer kh? Er ikke hele greia at kroppen nå lager den energien den trenger selv fra fettet, slik at jeg ikke behøver kh lenger?

Karbohydratene du skal innta nå - grønnsaker, for det meste - har viktige mineraler og vitaminer som kroppen trenger for å kunne fungere optimalt. Er mange grønnsaker som også har gode og sunne antioksidanter.

Men jo, kroppens hovedkilde for energi er nå fett - det er som sagt bare det at grønnsakene inneholder viktige "godsaker" som kroppen ikke kan lage selv.

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 19:59   #8
solsikke123
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 74
solsikke123 er på en erverdig vei

Sv: Så tungt å trene!

Hei.
Tror det står her inne at det kan ta 8 uker før fettforbrenningen funker som den skal.

Jeg hadde det som deg i starten, jeg og. Ganske mange ukene egentlig.
Og noen dager er litt slappe ennå.
Tør det var økningen av smøret som hjalp for min del, selv om det ikke er helt sikkert.
Kan ha vært karbiser og...

Lykke til

__________________


solsikke123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 20:36   #9
Perleblomsten
Medlem
 
Perleblomsten sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 74
Perleblomsten er på en erverdig vei

Sv: Så tungt å trene!

man skal holde seg til moderat trening, står det i boken Slank med ketolysekuren. Jeg trente 3-4 ganger i uken før, dobbeltime med spinning og styrke. Etter jeg begynte med ketolyse for 5 uker siden så har jeg begynt å gå turer og trener pilates. Snakket med PT etter jeg hadde en forferdelig ekkel opplevelse der jeg skulle gå tur over fjellet i Bergen, endte med at det smallt i hodet mit(for lite vann) og la meg ned og kastet opp. PTen sa til meg at man må spise riktig mengde av karbohydrater før trening og på ketolyse skal man være forsiktig med hardtrening. Kroppen vil dog bli vant med denne tilstanden og da kan man trappe opp på treningen. Men vær forsiktig og lykke til

Perleblomsten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 22:39   #10
frisk og slank ?
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 2
frisk og slank ? er på en erverdig vei

Sv: Så tungt å trene!

Jeg er ingen ekspert på dette siden jeg er nybegynner men jeg putter på grønnsaker til alle måltider. Det pluss litt fløte i en kaffekopp, 1 ss olje i løpet av dagen og rømme/majones dressing til minst et måltid så er iallefall min form stigende ! Jeg har ikke finregnet men er i ketose.

__________________


frisk og slank ? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo - ketose Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 08:05   #11
Sihette
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 28
Sihette er på en erverdig vei

Sv: Så tungt å trene!

Opprinnelig lagt inn av KiNo, her.

Jeg har vært i ketose i 5 uker, og gått ned 5 kilo fra 82 til 77. Har trent tidligere (ca 3 ganger i uken) og har fortsatt med det hele tiden. Men det er så tungt, så tungt! Bena og armene veier flere tonn, og jeg orker knapt gjøre noen ting. Sover mer enn jeg pleier og er likevel litt sliten/trøtt hele dagen. Og så leser jeg om all energien som flommer ut av folk her?

Jeg spiser riktig mat og nok mat, mye fett, er ikke sulten (kanskje litt før middag og slikt bare), drikker masse vann.

Ligger på ca 10 kh pr dag. Bør jeg spise mere kh?
Er dette vanlig etter 4 - 5 uker?

Har hatt det på samme måte som deg før sykla eg på jobb, gjekk tur osv. Nå blir eg svimmel bare eg går opp ei trapp! Men nå dei siste dagane føler eg at formen er blitt litt bedre - satse på å komma meg ut dei nærmaste dagane og at formen er tilbake i sitt gamle ess

__________________




Sihette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 11:47   #12
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Så tungt å trene!

Jeg spiste ketogent i mange uker før formen tok seg opp. Opplevde aldri dette rushet av energi som alle snakket om sånn plutselig. Etter etpar mnd (jula) hadde jeg etpar små, planlagte utskeielser, og DA oppdaget jeg hvor mye bedre form jeg er i på lavkarbo Når det gjelder trening har jeg fått gradvis mer og mer å gi, cluet til å begynne med var lang oppvarming og ikke så høy intensitet. Nå går det fint å gi jernet

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 16:42   #13
Shooterr
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 63
Shooterr er ny på veien

Sv: Så tungt å trene!

Jeg opplever faktisk det motsatte. Trener rundt 5 ganger i uka (4 ganger styrke m/intervall på slutten + 1 gang fjelltur / svømming eller lignende), og har aldri så mye overskudd som når jeg er i ketose. Tok gjerne et par uker fra jeg startet på lavkarbo til jeg kom dit, men etter 5 uker så burde vel det verste ha gått over?

Kanskje du spiser for lite mat generelt?

__________________


Shooterr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 21:39   #14
Trixie
Medlem
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 281
Trixie er ny på veien

Sv: Så tungt å trene!

Første runden min med ketolyse medførte overhodet ikke noe energikick, men jeg raste ned i vekt så jeg antar kroppen hadde mer enn nok med det.
Denne gangen går vekten veldig saktere ned men jeg har mer energi.

Trixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 00:06   #15
Bollemor
Medlem
 
Bollemor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trondheim
Alder: 36
Innlegg: 319
Bollemor er på en erverdig vei

Sv: Så tungt å trene!

Opprinnelig lagt inn av Perleblomsten, her.

man skal holde seg til moderat trening, står det i boken Slank med ketolysekuren. Jeg trente 3-4 ganger i uken før, dobbeltime med spinning og styrke. Etter jeg begynte med ketolyse for 5 uker siden så har jeg begynt å gå turer og trener pilates. Snakket med PT etter jeg hadde en forferdelig ekkel opplevelse der jeg skulle gå tur over fjellet i Bergen, endte med at det smallt i hodet mit(for lite vann) og la meg ned og kastet opp. PTen sa til meg at man må spise riktig mengde av karbohydrater før trening og på ketolyse skal man være forsiktig med hardtrening. Kroppen vil dog bli vant med denne tilstanden og da kan man trappe opp på treningen. Men vær forsiktig og lykke til


Heldig du som har en PT som fårstår deg angående kostholdet. Har selv had PT ei stund nå, men har fårstår meg ikke. Klager bare hvor dårlig form jeg er osv. Har for høy puls, og kroppen sliter virkelig under trening. Har flere ganger nesten besvimt på trening. Og det er rimelig flaut å måtte gi seg etter det. Han har jo trossalt en mening om at feite folk er lat osv..og at viss jeg vill bli tynn så må jeg trene 3-4 timer om dagen og at jeg skal trene til jeg nesten spyr.
Pulsen går som regel litt opp ved dårlig søvn og mye stress.. Og de problemene har jeg had. Har nokk blitt litt mer stesset etter jeg har begynt å trene med han av en eller annen grunn. Men i følge han så ligger alt i mellom hode på meg. Har nokk ikke greid å fult ketolyse hele tiden etter jeg startet med pt. Har mange ganger måtte ty til noe med sukker i grunnet formen min på trening og etter trening. Og det gjør at jeg fort dabber av. dmeg på lavkarbo igjen her nå, men da måtte jeg gi meg etter 25 min med trening med han.. jeg besvimte igjen. Blir nesten sånn at jeg gruver meg til å dra på trening, første for han klager over at jeg har trenet for lite i mellom, og at formen min er så dårlig..

__________________
DELMÅL 1 FØR 22.april

DELMÅL 2 fram til sommer en gang..

Bollemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 01:02   #16
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Så tungt å trene!

Det er mange som ikke får det rushet av energi. Jeg var en av dem. Hvilken form jeg er i nå, er en annen sak, men i begynnelsen var det ille.
Noe som kan hjelpe er denne forståelsen, og løsningen følger: For å forbrenne fett må blant annet en reseptor som finnes innerst i alle celler "skrus på". Dette gjøres ved at alfalinolen og linol syre binder seg til denne reseptoren (PPAR) og aktiverer denne.
På lignende måte vil også inntak av MCT oljer øke forbrenningen av lagret fett.
Jeg foreslår at kjøper UDO`s Choice og Cocosa og tar 15-30 ml av hver av dem hver dag. Omega 3 og 6 hjelper til å aktivere og øke forbrenningen og MCT vil også øke forbrenningen og gi deg store mengder ketoner. MCT står foresten for Medium Chain Triglyserids, eller mellomlangefettsyrer. Sammen med et fornuftig sammensatt og variert lavkarbokosthold bør dette gi deg all den energien du vil trenge

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 10:45   #17
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Så tungt å trene!

Opprinnelig lagt inn av Bollemor, her.

Heldig du som har en PT som fårstår deg angående kostholdet. Har selv had PT ei stund nå, men har fårstår meg ikke. Klager bare hvor dårlig form jeg er osv. Har for høy puls, og kroppen sliter virkelig under trening. Har flere ganger nesten besvimt på trening. Og det er rimelig flaut å måtte gi seg etter det. Han har jo trossalt en mening om at feite folk er lat osv..og at viss jeg vill bli tynn så må jeg trene 3-4 timer om dagen og at jeg skal trene til jeg nesten spyr.
Pulsen går som regel litt opp ved dårlig søvn og mye stress.. Og de problemene har jeg had. Har nokk blitt litt mer stesset etter jeg har begynt å trene med han av en eller annen grunn. Men i følge han så ligger alt i mellom hode på meg. Har nokk ikke greid å fult ketolyse hele tiden etter jeg startet med pt. Har mange ganger måtte ty til noe med sukker i grunnet formen min på trening og etter trening. Og det gjør at jeg fort dabber av. dmeg på lavkarbo igjen her nå, men da måtte jeg gi meg etter 25 min med trening med han.. jeg besvimte igjen. Blir nesten sånn at jeg gruver meg til å dra på trening, første for han klager over at jeg har trenet for lite i mellom, og at formen min er så dårlig..

Det hørtes ut som en lite koselig trener, han burde absolutt lagt opp treningen etter hva du orker. kanskje bytte trener? eller slutte å trene med han ihvertfall.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Så tungt å trene! Annne Spørsmål og svar 3 02-05-11 14:35
Trene tungt eller lett Gobolla Trening 3 21-03-08 19:22
Tungt fordøyelig = usunt? Manina Generell ernæringsdebatt 5 16-04-07 20:56
Forfærdelig tungt nå... cathrine Induksjonen 10 24-02-04 14:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no