Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ketose ned i vekt (vekta står bom stille, trenger hjelp!)

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-12-09, 16:47   #1
pila
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: drangedal
Innlegg: 38
pila er på en erverdig vei
Question

Ketose ned i vekt (vekta står bom stille, trenger hjelp!)

hei på dere håper dere har en fin førjulstid jeg lurer fortsatt på hvordan jeg skal komme meg ned i vekt står bom stille har kjøpt cocosa kroppen får mer fett jeg har økt karbo mengden til 15-20 så da ble det mer grønnsaker, har kuttet ut light brus og fun light. vekta har stått stille i 2,5 mnd men di to siste ukene kar ketostixen vært veldig mørk . trener ca en halv time hver dag så nå begynner jeg å lure på om jeg skal gi opp hele kuren , kan det være at noen ikke går ned med en sånn kur ser på dere her inne å dere har gått så mye ned jeg er veldig glad på deres vegne men veldig lei meg og frustrert over at jeg ikke går ned, håper dere kan hjelpe meg trenger virkelig en opptur nå hilsen pila

pila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 16:49   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: ketose ned i vekt (vekta står bom stille)

Lettere å hjelpe deg om du poster noen dagsmenyer Hvor høy er du og hvor mye veier du?

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 17:10   #3
pila
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: drangedal
Innlegg: 38
pila er på en erverdig vei

Sv: ketose ned i vekt (vekta står bom stille)

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Lettere å hjelpe deg om du poster noen dagsmenyer Hvor høy er du og hvor mye veier du?

hei jeg er 155 høy og veier 77 kg er 31 år har 4 barn så jeg har vært mye opp og ned i vekt har slanket meg tidligere med grete rode. eks på en dags meny er frokost 2 egg 6 stk bacob, eller omelett mes ost og skinge lunsj eks isbergsalat med 2 jacobspølser 2 ss rømme ca 4o g feta, eller 2 kyllinglår med litt salat. middag eks en nakkekotelett ca 150 g brikoli 100g rømme og litt stekt taffelost eller laks, kylling, biff med samme tilbehør. hvis jeg orker så tar jeg 1 tomat med ost til kvelds eller e jacobs pølse 50g brokoli og 2 ss rømme. drikker ca 2liter med vann eller farris pluss 3 kopper med varmt vann og 1 ss cocosa i hver kopp veier maten å passer på å ligge på 15-20 karbo. den første mnd lå jeg på ca 10 hjalp ingen ting. takker for hjelpen

pila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 17:23   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: ketose ned i vekt (vekta står bom stille)

Så du spiser totalt sett 3 måltider på en dag, frokost, lunsj og middag..?

For noen kan meieriprodukter være "partystopper"..

Så flink du er til å trene!

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 17:38   #5
pila
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: drangedal
Innlegg: 38
pila er på en erverdig vei

Sv: ketose ned i vekt (vekta står bom stille)

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Så du spiser totalt sett 3 måltider på en dag, frokost, lunsj og middag..?

For noen kan meieriprodukter være "partystopper"..

Så flink du er til å trene!

noen dager blir det også kveldsmat det spørs om jeg er sulten, hva kan jeg erstatte meieriproduktene med da tro da blir maten veldig kjedelig bor på gård å har 4 hester så det blir automatisk trimming men prøver trimsykkelen i ny og ned hehe men nå er jeg på vei til å miste motivasjonen vurderer å gå tilbake på grete rode opplegget men jeg var så godt i gang nå å sulten er borte å jeg tenker ikke så mye på mat lenger når jeg gikk på grete rode tenkte jeg på mat hele tiden

pila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 20:37   #6
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Ketose ned i vekt (vekta står bom stille, trenger hjelp!)

Opprinnelig lagt inn av kari89, her.

Tror kanskje problemet mitt er at jeg har en tendens til å småspise en del.


Jeg tror heller problemet ditt er at du ikke evner å være fornøyd med kroppen din slik den er nå.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 22:06   #7
pila
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: drangedal
Innlegg: 38
pila er på en erverdig vei

Sv: ketose ned i vekt (vekta står bom stille)

Opprinnelig lagt inn av pila, her.

hei jeg er 155 høy og veier 77 kg er 31 år har 4 barn så jeg har vært mye opp og ned i vekt har slanket meg tidligere med grete rode. eks på en dags meny er frokost 2 egg 6 stk bacob, eller omelett mes ost og skinge lunsj eks isbergsalat med 2 jacobspølser 2 ss rømme ca 4o g feta, eller 2 kyllinglår med litt salat. middag eks en nakkekotelett ca 150 g brikoli 100g rømme og litt stekt taffelost eller laks, kylling, biff med samme tilbehør. hvis jeg orker så tar jeg 1 tomat med ost til kvelds eller e jacobs pølse 50g brokoli og 2 ss rømme. drikker ca 2liter med vann eller farris pluss 3 kopper med varmt vann og 1 ss cocosa i hver kopp veier maten å passer på å ligge på 15-20 karbo. den første mnd lå jeg på ca 10 hjalp ingen ting. takker for hjelpen


kanskje jeg burde minske karboinntaket til det minimale et pr uker hva synes dere om det hvor lite karbo kan jeg ned på

pila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 23:08   #8
Krizzi
Medlem
 
Krizzi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 101
Krizzi er på en erverdig vei

Sv: ketose ned i vekt (vekta står bom stille)

Opprinnelig lagt inn av pila, her.


kanskje jeg burde minske karboinntaket til det minimale et pr uker hva synes dere om det hvor lite karbo kan jeg ned på

All medlidenhet til deg
Når ketostixsene er mørk lilla kan det være at du drikker for lite. Prøv å øke mengden vann til 3 liter pr dag.
Tar du ekstra vitaminer ? I følge Ketolysekuren hjelper det på forbrenningen. Se ketolyse.no

Enig med Mofe at du kanskje kan prøve å redusere på meieriprodukter .
Å redusere karbo til nesten 0 tror ikke jeg vil løse problemet ditt, men andre har kanskje andre meninger om det.
Kanskje kan du ha nytte av å lese boken "slank med ketolysekuren” ?

__________________


Krizzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 00:32   #9
Anom
Seniormedlem
 
Anom sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Ved Mjøsa
Innlegg: 595
Anom er på en erverdig vei

Sv: Ketose ned i vekt (vekta står bom stille, trenger hjelp!)

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=5043

Anom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 09:07   #10
pila
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: drangedal
Innlegg: 38
pila er på en erverdig vei

Sv: ketose ned i vekt (vekta står bom stille)

Opprinnelig lagt inn av Krizzi, her.

All medlidenhet til deg
Når ketostixsene er mørk lilla kan det være at du drikker for lite. Prøv å øke mengden vann til 3 liter pr dag.
Tar du ekstra vitaminer ? I følge Ketolysekuren hjelper det på forbrenningen. Se ketolyse.no

Enig med Mofe at du kanskje kan prøve å redusere på meieriprodukter .
Å redusere karbo til nesten 0 tror ikke jeg vil løse problemet ditt, men andre har kanskje andre meninger om det.
Kanskje kan du ha nytte av å lese boken "slank med ketolysekuren” ?

hei på deg jeg har boka og kar kjøpt tablettene som hører til boka hmmm skal prøve å redusere på meieriproduktene men hvordan skal jeg få i meg nok fett hvis jeg ikke skal spise ost og rømme blir mye fett av det

pila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 09:24   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketose ned i vekt (vekta står bom stille, trenger hjelp!)

Opprinnelig lagt inn av kari89, her.

Hei!
Jeg har aldri vært overvektig, men hadde lyst til å ta av noen kilo. Er 20 år, 165 cm høy og har gått fra 65 kg til 58 kg, der vekten altså har stått i en ukes tid. Er veldig fornøyd med kostholdet og kroppen føles bedre på utrolig mange måter Allikevel ønsker jeg å nå idealvekten min på 55 kilo.

Det er mulig din idealvekt er 55kg, men det er ikke sikkert kroppen din er enig!
Dette kostholdet er vektregulerende, føler kroppen din at du har en fornuftig vekt, går du ikke ned noe mer!
Med en vekt på 55 vil du ha en BMI på 20.2. Det er ganske lavt, det!

Og en uke er ikke stillstand, da snakker vi om måneder!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 09:34   #12
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Ketose ned i vekt (vekta står bom stille, trenger hjelp!)

Må si meg enig med Kitt her! Jeg er 162 høy, og min idelvekt er 65 kg.. Toppen 62.. Med lavkarbo lander kroppen der den helst vil være

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 20:43   #13
Krizzi
Medlem
 
Krizzi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 101
Krizzi er på en erverdig vei

Sv: ketose ned i vekt (vekta står bom stille)

Opprinnelig lagt inn av pila, her.

men hvordan skal jeg få i meg nok fett hvis jeg ikke skal spise ost og rømme blir mye fett av det

Fra fet fisk og kjøtt, masse (oliven)olje når du steker og som dressing. Avocado inneholder mye fett.

__________________


Krizzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dere som står stille på vekta Carisma Fysisk og mental helse 70 25-03-10 15:42
Lei av å se at vekta står STILLE Millsi Ketolysekuren 9 28-05-09 13:42
Vekta står jo bom stille! leyla73 Lavkarbo generelt 14 09-09-08 21:35
Vekta står stille :( LilleMill Ketolysekuren 9 01-06-08 20:33
Vekta står stille babe26 Ketolysekuren 10 04-06-07 20:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no