Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Er så blakk!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-07-10, 01:47   #1
Serenio
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 143
Serenio er på en erverdig vei

Er så blakk!

Vi lever på mikrobudsjett, og jeg er temmelig ME-dårlig for tiden (hodet funker ikke til å planlegge med, kroppen kan ikke stå oppreist lenge). LCHF er vanskelig å få til, ikke minst rent praktisk. Og jeg er forferdelig lei av egg og bacon... Noen råd?

Serenio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert (DS i 2003) men vil gjerne leve LCHF Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 08:42   #2
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Er så blakk!

Nakkekoteletter fra rema, ica eller mega

Hør om de har noe juleribbe liggende på lager som du kan få får en billig penge. Jeg har kjøpt på "julekalkuner" frem til juni i år da var det tomt.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 10:39   #3
Serenio
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 143
Serenio er på en erverdig vei

Sv: Er så blakk!

Ja, det blir en del nakkekoteletter og andre svineprodukter. Middag går som oftest greiest, det er verre med frokost og lunsj.

Serenio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert (DS i 2003) men vil gjerne leve LCHF Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 10:44   #4
morthy
Medlem
 
morthy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppegård kommune utenfor Oslo
Innlegg: 209
morthy er på en erverdig vei

Sv: Er så blakk!

Nannahs knekkebrød er redningen for meg når jeg blir matlei... Da kan jeg variere med diverse pålegg...

__________________


morthy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 10:49   #5
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Er så blakk!

Pannekaker? 2 egg, 0,5dl fløte, 30g smør og 1,5 ss soyamel/bakemix alt etter hva du har? Oopsier med pålegg?

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 10:51   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Er så blakk!

Frosne kyllinglår og kyllingfileter i 1 1/2 (eller var det 2??)-kilosposer på Rema 1000. Mener at de har det på Kiwi, Rimi osv også. De koster vel en 60-70 kr pr kg
Du MÅ jo ikke spise egg og bacon til frokost, lag omelett eller Oopsieruller, osteknekkebrød ... eller bare spis gårsdagens middagsrester til frokost!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 16:39   #7
Grolla
Medlem
 
Grolla sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 118
Grolla er på en erverdig vei

Sv: Er så blakk!

Rema har også billig kjøttdeig. Stek kjøttdeig, med krydder, litt løk og bacon og surr det i en ss rømme. Rema e vel plassen å handle når man har lite penger. Hvis man ikke er heldig å komme over tilbud/ nesten utgått på dato kjøtt

__________________



Start 06.05.10: 87,9 kg.
Delmål 1: 75 kg
Grolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 17:36   #8
Smugspiser
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 64
Smugspiser er på en erverdig vei

Sv: Er så blakk!

Vet du sa middager var greie, men ville bare nevne at på Rema 1000 har de svinefilet i store stykker til 89 kr kg.. de syns jeg er veldig greie, og kan dele de opp selv og fryse ned i passende stykker/porsjonspakninger. Oopsie rolls er veldig å anbefale til frokost.

__________________
Bloggen min


Smugspiser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å leve etter LCHF.. Nybegynner Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 17:53   #9
Serenio
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 143
Serenio er på en erverdig vei

Sv: Er så blakk!

Er veldig takknemmelig for svarene deres! Problemet mitt er at jeg ikke orker å stå og vispe, hakke og røre så lenge. En stund fikk jeg til å bake div. brød og sånt, men akkurat nå klarer jeg ikke det. Jeg må tydeligvis prioritere: enten å handle eller å lage mat.

Vel vel. Det går seg kanskje til igjen.

Serenio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert (DS i 2003) men vil gjerne leve LCHF Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 19:00   #10
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Er så blakk!

Bruk 1/2 t på kvelden til å lage pannekaker for noen dager. De holder seg fint i kjøleskapet. Lager du mange kan du fryse de ned.

Jeg lager alltid to store kylling/eggebrød, deler dem i skiver og fryser ned. Så tar jeg bare opp noen "skiver" når jeg vil ha og varmer i mikro eller på pannen.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 19:18   #11
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Er så blakk!

Kan du spise Havregrøt da? Av de store grynene, med litt nøtter, smør og kanel på? Event med cc og/eller yoghurt i?

Lindbergere kan spise havregrøt....av store gryn.

Det er jo billig.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 19:24   #12
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Er så blakk!

Kjøp ei ribbe og sett i ovnen.. Skjær deretter opp i passende biter og frys. Ta opp det du trenger å spise.. Varer i mange dager...
Omelett kan stå i mange dager i kjøleskapet. Jeg lager alltid mine omeletter i steikovnen..
Lag ei god suppe av saltkjøttkraft og gode grønnsaker, dander med ost og rømme.. Kan vare i maaange dager..
Lag osteknekkiser! Bare å ha snaddergodt pålegg på! Også de varer i mange dager (såfremst de ikke blir spist opp med en gang... det blir de nemlig her!).

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 20:32   #13
Serenio
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 143
Serenio er på en erverdig vei

Sv: Er så blakk!

Å, takker for tips altså!

Serenio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert (DS i 2003) men vil gjerne leve LCHF Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 21:00   #14
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Er så blakk!

Lindberg anbefaler yoplait yoghurt 0,1 %, fordi den er søtet med fruktose som har lavere Gi og dermed ikke påvirker blodsukkeret så mye som vanlig sukker. Det er også søtere enn vanlig sukker og derfor brukes det mindre mengder. Totalt mindre karber.

Makrell i tomat på fiberrik er også bra.

Eggeomelett i alle varianter kan bli rimelig mat og kan oppbevares flere dager.

Middagsrester av alle slag, kuttet i småbiter og blandes med litt majones feks.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 21:27   #15
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Er så blakk!

Vis du bruker mye yogurt kan du lage selv Da blir det bare 15kr literen

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 00:26   #16
Filakia
Medlem
 
Filakia sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Mjøndalen
Innlegg: 192
Filakia er på en erverdig vei

Sv: Er så blakk!

Hva med hardkokte egg med kryddersmør eller majones på? Egg kan man få kjøpt billig i 18- eller 20-pakk (store pakninger eller brett), f.eks. på Rema.

Iset sin eggerøre m/bacon. (Om du kjøper stykker av bacon, og kutter opp selv, så er det MYE billigere enn smårettbacon eller skivet bacon).

Evt. en halv avokado med rekesalat på.

Ostechips/knekkebrød er lett å lage, og fint underlag for pålegg (særlig om de lages av kavli skivet ost, de blir tykke fine skiver. (Jeg har ofte spist de med smør, dansk salami og gräddost!).

En blanding av cottage cheese, creme fraiche (og evt. litt pisket krem), med kanel, ferdigskivede mandler (fåes i bakevare-hylla i butikken), og evt. litt lettsyltetøy med lite karber, eller søtning av noe slag om du foretrekker etc.

Tilbehør: Litt paprika, cherrytomat, noen (hvitløksmarinerte) oliven, eller litt avokado.

Hm, vet ikke om noen av disse ideene funker på ditt budsjett, og er noe som frister?

Handle på tilbud, kjøp stort av det som holder seg. Evt. frys ned, om du har mulighet. Tilbudsweb.no og hverdagskupp.no gir deg oversikt, særlig om du ikke har reklame i postkassa.

__________________
Filakia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nylig vektoperert - på jakt etter ny filosofi - kanskje OE? Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 09:19   #17
Serenio
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 143
Serenio er på en erverdig vei

Sv: Er så blakk!

Joda, dette frister veldig! Takk takk!

Serenio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert (DS i 2003) men vil gjerne leve LCHF Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 02:58   #18
Filakia
Medlem
 
Filakia sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Mjøndalen
Innlegg: 192
Filakia er på en erverdig vei

Sv: Er så blakk!

Av og til lager jeg også min "avokado- og fetasalat". Ikke sikker på om den heller kan regnes som budsjett-mat, men du kan jo se.

__________________
Filakia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nylig vektoperert - på jakt etter ny filosofi - kanskje OE? Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no